שתף קטע נבחר

מאמן נבחרת הגלישה פוטר בגלל קשר אישי עם אחת הגולשות

איגוד השייט: "פייר לוקווה עבר על התקנון האתי של איגוד השייט בעקבות קשרים אישיים עם הגולשת קטי ספיצ'קוב"

 

הנהלת איגוד השייט התכנסה היום (שלישי) והחליטה בתיאום עם מאמן נבחרת הנשים בגלשני רוח, פייר לוקווה,על הפסקת ההתקשרות עמו לאלתר ובכפוף לשימוע על פי חוק, כך נמסר מהאיגוד. הפרשה פורסמה לראשונה ב-ynet.

 

"ההחלטה התקבלה לאחר שנודע כי המאמן מצוי בקשרים אישיים שהתפתחו עם הגולשת קטי ספיצ'קוב. בשיחה עם המאמן והגולשת, אישרו השניים את הקשר ביניהם. לפיכך ובהתאם לקוד האתי של איגוד השייט והתקנות הוחלט על הפסקת עבודתו של המאמן לאחר שלוש שנות עבודה", אמרו באיגוד. ספיצ'קוב זכתה במדליית הכסף באליפות העולם האחרונה והבטיחה כמעט בוודאות את הכרטיס לאולימפיאדת טוקיו, על חשבון חברותיה לנבחרת (כל מדינה שולחת רק נציגה אחת לתחרות הגלישה).

 

פייר לוקווה וקטי ספיצ'קוב (צילום: איגוד השייט)
פייר לוקווה וקטי ספיצ'קוב(צילום: איגוד השייט)

 

כמו כן החליטה הנהלת האיגוד על הקמת ועדה מיוחדת בראשות מנכ"לית האיגוד סמדר פינטוב, סמנכ"לית הוועד האולימפי והשייטת האולימפית לשעבר עו"ד ורד בוסקילה, מנכ"ל היחידה לספורט הישגי דני אורן והיועץ המשפטי של האיגוד עו"ד אייל יפה.

 

על הוועדה הוטל לבצע בדיקה לאור טענות כי יחסי הקירבה בין המאמן לגולשת, שעמה התפתח קשר אישי, השפיעו לכאורה בדרך כלשהי על הישגיה בתחרויות הבינלאומיות ועל הניקוד שצברה היא וחברותיה לנבחרת במירוץ לאולימפיאדת טוקיו 2020.

 

יו"ר איגוד השייט גילי אמיר: "מיד לאחר שהעניין התגלה קיימנו בירור בתהליך מהיר של בדיקה וקבלת החלטות. איגוד ספורטיבי צריך להראות שקיפות וערכיות ועל כן פעלנו בהתאם. לישראל יש סיכוי מצוין לזכות במדליה אולימפית ואנו מרכזים כעת את כל המאמצים באיתור מאמן חדש ובקידום הסיכויים לזכייה במדליה בטוקיו 2020".

 


פורסם לראשונה 22/10/2019 08:24

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איגוד השייט
פייר לוקווה וקטי ספיצ'קוב
צילום: איגוד השייט
מומלצים