שתף קטע נבחר

שילם 50 אלף שקלים ומחק חוב של 850 אלף: כך אבי ביטר הסדיר את חובותיו

הזמר הצליח לשלם סכום נמוך בהרבה מהחובות שצבר כדי לסגור את הליך פשיטת הרגל שלו. "ביטר צבר את חובותיו בתום לב, לא היה עוד מה לקחת ממנו", הסביר גורם המעורה בתיק. ביטר עצמו אמר ל-ynet על ההסדר: "ירדה לי אבן ענקית מהלב". ומה בקנה? שירים חדשים ואפילו סרט המשך ל"קורבן האהבה" משנת 94'

כך הצליח אבי ביטר לסיים את פשיטת הרגל שבה היה מצוי ב-18 השנים האחרונות:  שילם  50 אלף שקלים לכל אורך התקופה, כדי למחוק חובות של 850 אלף שקלים. "ירדה לי אבן ענקית מהלב", אמר הזמר ל-ynet, "הייתי בבלאגן גדול במשך הרבה שנים, ועכשיו אני פותח דף חדש. ברוך השם, סיימתי עם זה".

 

גורמים המעורים בתיק פשיטת הרגל שלו שהסתיים לאחרונה, תולים את ההסדר הזול שאליו הגיע הזמר בארבע סיבות. "לאבי ביטר לא היו נכסים, כך שלא היה מה לקחת לו", מספר גורם, "דבר שני, לביטר יש בעיות אישיות שעליהן סיפר לאורך הדרך במשפט, בנוסף, חובותיו נצברו בתום לב ולא במכוון והסיבה האחרונה היא שהיום המדיניות בישראל היא לתת משקל כבד יותר לשיקום החייב מאשר לגביית החובות".

 

תחילת הסתבכותו הכלכלית של ביטר החלה ב-2001, כאשר הגיש בקשה ראשונה לפשיטת רגל בגלל חובות שלא הצליח לעמוד בהם. "האמנתי לאנשים, נתתי ערבויות, הסתבכתי והכל בגלל ניהול כושל", מספר ביטר. אולם גם אחרי שהגיש את הבקשה לפני 18 שנה, ביטר לא הצליח להתחייב להליך, והתיקים בעניינו פוזרו פעם אחר פעם והסתבכותו הכלכלית רק הלכה וגדלה.

 

"נקי מחובות". אבי ביטר (צילום: אסף מגל) (צילום: אסף מגל)
"נקי מחובות". אבי ביטר(צילום: אסף מגל)

לפני כחמש שנים ניסה שוב ביטר את מזלו בהליך פשיטת הרגל, כשאז החובות תפחו ל-1,095,099 שקלים. "לאור המצב הכלכלי הקשה אליו הגעתי, קיימת במשפחתי מתיחות רבה והמשפחה כולה חווה סבל נפש קשה ביותר", סיפר אז ביטר בתצהיר לבית המשפט, "היום אני לא מופיע בכלל ויושב בבית, קשה לי מאוד. אני לא יכול גם להופיע כי יש לי בעיה בלסת והדיבור שלי קצת השתנה" הוסיף ל-ynet בזמנו. אותן שנים לא היו קלות עבור ביטר בן ה-54 ובמהלכן אף הצהיר שיירד מהארץ ויעבור לטורקיה.

 

הוא מוכר בעיקר בגלל בזכות המוזיקה והסרטים שלו, אולם סיפק גם לא מעט חומר לתוכניות הריאליטי בהן כיכב - "אבי ביטר חי בסרט" ששודרה בערוץ ביפ של HOT ו"היכל התהילה" של ערוץ 24, משם הודח אחרי שלטענת ההפקה "עבר על כללי האתיקה".

 

לאחרונה, ביטר יחד עם עורכת דינו טל פינק, החלו מגעים לקבלת פטור מוחלט מחובותיו, והצליחו להגיע להסדר עם המנהל המיוחד עורך הדין איתן צנעני ועורכת הדין יעל לביא - ביטר התחייב לשלם 30 אלף שקלים כדי לצאת מההליך. הזמר אכן עמד בהתחייבות ובכך קיבל את ה-הפטר וסיים את חובותיו. למעשה, בכל ההליך, ביטר שילם בסך הכל כ-50 אלף שקלים, כדי לכסות חוב של 855 אלף שקלים. "אבי הגיע אליי אחרי יותר מ-15 שנה שהוא התמודד עם חובות עצומים שנוצרו ללא עוול בכפו. לשמחתי, בסופו של יום ואחרי הליך משפטי ארוך הוא קיבל הפטר, החובות נמחקו והוא יוצא לדרך חדשה ובתקווה טובה יותר", סיפרה עורכת דינו.

 

 

אחרי שסיים את חובותיו, ביטר חוזר גם לעבודה ושב להופיע באירועים ומקליט שירים חדשים. במקביל, ביטר סיפר גם על צילומי סרט חדש שיחלו בעוד כשבועיים. "זה סרט המשך ל'קורבן האהבה' משנת 94'. לפני שנתיים צילמנו סרט אבל הוא לא כל כך הצליח. הפעם אני מקווה להצליח יותר ושיפרסמו את זה. אותי מפרסמים רק ברע. פעם האשימו אותי בחשד לזיוף דולרים וכשהזדכיתי לא כתבו כלום, כבר התייאשתי".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידן הובל
אבי ביטר
צילום: עידן הובל
צילום: שני גרזון
עורכת הדין טל פינק
צילום: שני גרזון
לאתר ההטבות
מומלצים