שתף קטע נבחר

אולגה זדורוב: "נוכיח מי רצח את תאיר ראדה"

לקראת הבקשה למשפט חוזר לרומן זדורוב אמרה רעייתו ל-ynet: "יש לנו ראיות חדשות. אני חוששת שלפרקליטות ולשופטים קשה להודות בטעות"

 

 

אולגה זדורוב, רעייתו של רומן זדורוב המרצה מאסר בגין רצח תאיר ראדה, אמרה אתמול (יום ג') ל-ynet שעות לפני הגשת הבקשה למשפט חוזר: "זאת מלחמה. אנחנו ממשיכים להילחם על חירותו של בן אדם. החלטנו להגיש בקשה חוזרת למשפט כי זה בוער ואין לנו הרבה אופציות. הבקשה מבוססת על ראיות חדשות שיכולות להשפיע על החלטה של השופטים".

 

לדבריה, סנגורו של בעלה, עו"ד ירום הלוי, לא מעוניין לפרט מהן הראיות לפני הגשת הבקשה. על האפשרות שבעלה יזוכה אמרה זדורוב: "אני רוצה להאמין שסוף סוף לשופטים לא יהיה להם ספק שזה לא היה רומן. מבחינת הראיות שאנחנו מגישים, אין לי שום ספק שרומן הוא לא הרוצח. אבל פה נכנס לתמונה גורם אחר: לצערי הרב, לאנשי משטרה, לפרקליטות ולשופטים מאוד קשה להודות בטעות".

רומן זדורוב ואשתו אולגה זדורוב (צילום: אוהד צויגנברג, גיל יוחנן)
רומן ואולגה זדורוב(צילום: אוהד צויגנברג, גיל יוחנן)

לדברי הרעיה, "אנחנו יודעים מי היה הרוצח ויש לנו הוכחות לכך. יש לנו את כל מה שצריך כדי להוכיח שזה הוא. הרשיעו את רומן על דברים תיאורטיים, על הודאה ושחזור שהם מפוברקים. אין שום בסיס ראייתי שקושר אותו לזירה. לצערי יש הרבה אנשים חלשים שמרימים ידיים, דפוקים ומטומטמים, אבל לא רוצחים. בעלי כנראה בן אדם חלש. הוא עשה טעות בהודאה שלו ובשחזור, אבל מבחינה משפטית אין פה ביסוס ראייתי".

 

מהפרקליטות, שצפויה להתנגד למהלך של פתיחת משפט חוזר, נמסר כי היא "תגיב לכל טענות ההגנה במסגרת ההליך כמקובל".

 

תאיר ראדה נרצחה בבית ספרה בקצרין ב-6 בדצמבר 2006, ושבועיים אחר כך הודה זדורוב במעשה ושחזר אותו. אף שלאחר מכן חזר בו מהודאתו, בספטמבר 2014 הוא הורשע ברצח בבית המשפט המחוזי בנצרת. הוא ערער לעליון, שהורה לדון שוב בעניינו על רקע ראיות חדשות שהוצגו, אולם המחוזי הרשיע אותו גם הפעם. זדורוב ערער שוב, אולם בדצמבר 2015 דחה אותו גם העליון.

 

מאז הגיש זדורוב בקשה לדון בערעורו בשנית – אך נדחה. לאורך השנים האחרונות שב התיק וחזר לכותרות, הן בעקבות הסדרה "צל של אמת" שהעלתה את האפשרות שאת ראדה רצחה צעירה בשם א"ק, והן בעקבות ממצאי DNA שנמצאו על הגופה.


פורסם לראשונה 22/10/2019 22:59

 

בהכנת הכתבה השתתפה יעל פרידסון
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג, גיל יוחנן
רומן ואולגה זדורוב
צילום: אוהד צויגנברג, גיל יוחנן
מומלצים