שתף קטע נבחר

15 שנה בכלא: הקוקאין התברר כאבקת חלב

ארה"ב: קודי גרג ברח משוטר, ובתיקו נמצאה אבקה לבנה. הוא הודה בסחר בקוקאין ונידון למאסר ממושך, אבל אז הגיעו תוצאות המעבדה. למה שיקר?

קודי גרג, הומלס בן 26 ממדינת אוקלהומה שבארצות הברית, נשלח ל-15 שנות מאסר לאחר שהודה בסחר בקוקאין, אך זוכה כשהתברר שהחומר החשוד שהחזיק הוא בסך הכול אבקת חלב. בדיווח של העיתון "אוקלהומן" נכתב שגרג נעצר ב-12 באוגוסט, ושוחרר מהכלא המחוזי באוקלהומה רק חודשיים מאוחר יותר, ביום שישי לפני שבועיים.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ 

אבקת חלב (צילום: shutterstock)
"על סמך ניסיוני והכשרתי, מדובר בקוקאין". אבקת חלב(צילום: shutterstock)

גרג, יש לציין, לא נעצר משום שלרשויות החוק היה מידע מודיעיני מוקדם לגביו – אלא על-ידי סיור משטרתי שנקרה בדרכו בזמן שרכב על אופניים בשעות הלילה בלי להשתמש בפנסים האחוריים. לפי הדיווח, גרג היה עם תיק גב וללא חולצה, וסירב לקריאות המשטרה לעצור בצד. לפי תצהיר השוטר שעצר אותו, גרג "התחיל לדווש מהר יותר, ונראה שניסה להימלט".

 

השוטר רדף אחרי גרג במשך שלושה רחובות, עד שהאחרון נטש את אופניו והחל לברוח בריצה. בחיפוש בתרמילו נמצאו פחית של קפה ושקית שבתוכה, לטענת השוטר, 45.91 גרם קוקאין.

הומלס בארצות הברית (צילום: shutterstock)
הסתבך - ולא בפעם הראשונה. אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

"בתוך השקית הייתה כמות גדולה של אבקה לבנה. על סמך הכשרתי וניסיוני, הערכתי שמדובר בקוקאין", כתב השוטר בתצהיר. "בבדיקה שנערכה נמצא כי אכן מדובר בקוקאין".

 

חרף טענות השוטר ועל אף הודאתו של גרג, בדיקת מעבדה הכריעה שהחומר המדובר הוא דווקא אבקת חלב, שעשויה להזכיר במראה שלה קוקאין. לממצא הזה הייתה חשיבות, משום שנגד גרג תלוי עונש על תנאי בגין עבירות סמים קודמות.

 

עם קבלת התוצאות ולאחר שנידון ל-15 שנות מאסר, ביקש גרג לחזור בו מהודאתו. הוא טען שלקח את אבקת החלב ממדף כלשהו שהכיל מוצרי מזון, ושופט בית המשפט באוקלהומה זיכה אותו כבר למחרת מכל אשמה. על פי רשומות בית הכלא, גרג שוחרר באותו יום.

 

את החלטתו להודות תחילה באשמה הסביר גרג בכך שרצה להיות מועבר ממתקן הכליאה שבו הוחזק, ושידוע בתנאי המאסר הירודים בו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
45.91 גרם קוקאין. או אבקת חלב
צילום: shutterstock
מומלצים