שתף קטע נבחר

הורי חיילים החשודים בתקיפת בדואים לרמטכ"ל: "הורה לשחררם"

במכתב ששיגרו לכוכבי כתבו קרוביהם של לוחמים שתועדו משתתפים בקטטה בצומת דביר: "הקטטה פרצה בגלל התגרות. אנו מבקשים להורות על שחרור מיידי של החיילים והשבתם לפעילות מבצעית"

לחץ על הרמטכ"ל לשחרר את הלוחמים שהיו מעורבים בקטטה עם אזרחים בדואים בדרום: הורים וקרובים של חלק מ-14 חיילי חטיבת כפיר שנעצרו על ידי המשטרה הצבאית בחשד שתקפו החודש קבוצת אזרחים מהפזורה הבדואית בתחנת דלק בצומת דביר פנו אמש (שבת) לרמטכ"ל אביב כוכבי, בדרישה לגבות את החיילים.

 

 

עימות בין חיילי כפיר לבדואים בתחנת דור אלון  ()
מתוך תיעוד הקטטה בין החיילים והבדואים

"לטענת החיילים, ילדינו, הקטטה פרצה בגלל התגרות של אחד מהבדואים, באיומי דקירה", כתבו ההורים, שמלווים על ידי ארגון הימין "בצלמו". "הקטטה הסתיימה בלי שימוש בנשק ובלי פציעה משמעותית של אף אחד מהצדדים. החיילים דיווחו על כך למפקדיהם, ולפחות אחד מהם ביקש מהמפקדים שתוגש תלונה במשטרה, אך זו לא הוגשה".

 

מעצרם של חלק מהחיילים הוארך, ומחר בצהריים צפויים קרוביהם להפגין מול כלא 4 שבמחנה צריפין, בדרישה לשחררם. בפרקליטות הצבאית שוקלים להגיש כתב אישום נגד החיילים, לאחר שהקטטה תועדה במצלמות האבטחה של תחנת הדלק שבה אירעה התקרית. החיילים חשודים בעבירות של תקיפה ושימוש בלתי חוקי בנשקם.

 

 

ההורים טוענים כי עמותות שמאל מנסות לצייר תמונה מסולפת שלפיה התנהגות החיילים הייתה על רקע גזעני. "בחקירה התברר כי לפחות חלק מהבדואים שיקרו במצח נחושה כאשר זיהו את אחד החיילים שכביכול תקפו אותם, בעוד שהסתבר כי בכלל היה במיניבוס בזמן האירוע. אף אחד לא חקר את הבדואים על חלקם בפרשה", כתבו.

 

"הלחץ התקשורתי גרם למערכת הצבאית לצאת מאיפוס", הוסיפו. "אנו מבקשים להורות על שחרור מיידי של החיילים והשבתם לפעילות מבצעית, להבהיר שהחיילים אכן אוימו ולהעמיד לדין את מי שאיים בדקירה על החיילים וניסה לחטוף נשק מחיילי צה"ל. ההפקרות פשוט חוגגת. במהלך האירוע חששו החיילים שאחד מחבריהם אוים בתקיפה ולכן ירדו מרכב ההסעה והתעמתו עם קבוצת האזרחים הבדואים".

 

 

מדובר צה"ל נמסר כי "הפנייה תיענה במישרין לפונה לכשתתקבל בלשכת הרמטכ"ל".

 

נג'ואן אל-זיאדנה, אחד הצעירים שהותקפו, סיפר בשבוע שעבר בריאיון לאולפן ynet על האירוע, טען כי הוכה על ידי החיילים וספג הערות גזעניות. אל-זיאדנה, שעובד במקום כאחראי משמרת, אמר כי שמע וויכוחים ורעש ויצא לבדוק מה קרה, אז ראה לדבריו את החיילים תוקפים באמצעות נשקיהם צעירים בדואים: "הלכתי כדי להפריד, החיילים ידעו שאני עובד בתחנה, שניים מהם קנו אצלי קודם ורציתי לעזור כדי שהמצב לא יחמיר ושלא ייפלט חלילה כדור. אחד החיילים אמר לי 'גם אתה ערבי מסריח' ונתן לי מכה בראש בעוד שחברו תקף אותי עם הנשק שלו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים