שתף קטע נבחר

גנץ: "אין התקדמות במו"מ, הליכוד לא מוכן לדיון ענייני"

יו"ר כחול לבן התייחס למו"מ התקוע עם הליכוד. לפיד: "כשנתניהו יהיה שני ברוטציה אפשר להקים ממשלה תוך 48 שעות". הליכוד: "לפיד שוב פועל להכשלת ממשלת אחדות"

  

 

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעתו לפגישתו אתמול עם בנימין נתניהו ואמר כי "זו היתה פגישה עניינית, אך לצערי לא השגנו התקדמות ממשית". הוא הוסיף: "מפלגה שנמצאת בשלטון לא מוכנה לקיים דיון ענייני על קווי יסוד. נמשיך לדבר עם כולם ונקשיב למפלגות הקטנות ולא ניתן להם להכתיב את סדר היום הציבורי כולו".

 

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, דיבר אחריו ואמר כי: "אפשר להקים ממשלה תוך 48 שעות. כל מה שבנימין נתניהו צריך לעשות, הוא להיות שני ברוטציה. מדינת ישראל לא צריכה עוד בחירות. היא צריכה שנחזור לדבר במונחים של ביחד, ומטרות משותפות, וערכים".

 

בכחול לבן הודיעו כי ביום חמישי הקרוב תיערך פגישה בין גנץ לבין יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה.

 

בני גנץ בישיבת הסיעה (צילום: אלכס קולומויסקי)
בני גנץ בישיבת הסיעה(צילום: אלכס קולומויסקי)

 

 

מהליכוד נמסר בתגובה: "לפיד שוב פועל להכשלת ממשלת אחדות לאומית שהיא הדבר הנכון וההכרחי למדינת ישראל ישראל בעת הזו. כחול לבן שבים ועומדים בסירובם לעסוק בענייני מהות וגוררים את ישראל לקראת ממשלת מיעוט מסוכנת עם המפלגות הערביות.

 

"אתמול התקיימו פגישות ברוח טובה. אנו שבים וקוראים ליו״ר כחול לבן, בני גנץ, להפעיל שיקול דעת, להתנער מגורמים אינטרסנטיים ולהמשיך ולפעול במהירות להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה", הוסיפו בליכוד.

 

"השמצות מדיירים בבלפור"

לפני כן הבהיר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בפתח דבריו בישיבת הממשלה כי יתנגד לחקיקה המונעת מחבר כנסת להציג מועמדות לראש ממשלה אם יוגש נגדו כתב אישום - ולצד זאת המשיך לתקוף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו. ליברמן התייחס ל"ההאשמות וההשמצות מטעם דיירים ברחוב בלפור נגדנו. אני באמת תוהה עד כמה אפשר לרדת".

 

אביגדור ליברמן בישיבת הסיעה (צילום: אלכס קולומויסקי)
אביגדור ליברמן בישיבת הסיעה(צילום: אלכס קולומויסקי)

"מה שראיתי בכל הרשתות החברתיות בתקופה האחרונה זה האשמות על ההתנהלות המשונה של ליברמן והשיקולים הזרים", הוסיף ליברמן. "אני חושב שכל מי שעקוב אחרי הזירה הפוליטית וצמוד לעובדות רואה שההתנהלות שלנו היא הכי ממלכתית, הכי אחראית והכי שקולה".

 

בנימין נתניהו בישיבת הממשלה (צילום : אוהד צויגנברג)
נתניהו. ליברמן תקף(צילום : אוהד צויגנברג)

ליברמן אמר כי כחול לבן הציעו למנוע בחוק מועמדות לראשות ממשלה אם יש כתב ואישום. "עם כל ההסבר שכל ההתנהלות של ליברמן הכול זה נקמנות אישית, סגירת חשבונות, איזו דרך יותר נוחה מתמיכה באותה הצעת חוק שמישהו אחר מעלה את זה? אנחנו הבהרנו באופן ברור אנחנו נתנגד לכל חקיקה שנויה בממחלוקת בתקופת המעבר. בתקופת המעבר חייבים לתמוך במקרה הקיצוני בחקיקה שיש סביבה קוצנוזוס רחב".

 

הוא ציין גם כי "עצרנו בתחילת הדרך ניסיון להחליף את יושב ראש הכנסת. גם מתווה ממשלת אחדות שהצענו מדבר על מתווה הנשיא, קרי נתניהו ראשון ראשון ברוטציה. גם בנושאים אחרים אנחנו התנהגנו בצורה מאוד מממלכתית, וכל ההאשמות שאנחנו מתנהלים בגלל כל הנקמנות של ליברמן זה אין להן שום יסוד".

 

הוא התייחס לפגישה שקיים עם יו"ר כחול לבן בני גנץ: "הייתה פגישה טובה, אנחנו התמקדנו אך ורק בסוגיות בטחון. מה ההמשך ומה התפיסה שלו לגבי רצועת עזה, האם ממשיכים בכניעה או לא, מה קורה בסוגיה הפלסטינית וההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, והמדיניות לגבי איראן".

 

לקראת הפגישה בין גנץ לליברמן (צילום: אופק אבשלום)
גנץ וליברמן לפני הפגישה(צילום: אופק אבשלום)

  

מחר יפגשו צוותי המו"מ של כחול לבן והעבודה-גשר, ומוקדם יותר היום אמר יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ בישיבת סיעתו כי: "אנחנו מברכים את המצב החדש שבו לראשונה בנימין נתניהו הוא לא האיש שאמור להרכיב את הממשלה. אנחנו מברכים את חבר הכנסת בני גנץ, ונסייע בכל דרך שתוקם ממשלה. אנחנו מדגישים, לא באנו להחליף רק את נתניהו. ברור לנו שזה הדבר המרכזי, כי זה ישנה את כללי המשחק, אבל אנחנו רוצים גם שינוי בנושאים החברתיים והמדיניים".

 

הוא הוסיף: "המטרה שלנו שתוקם ממשלה בישראל, אין לנו עניין בבחירות, למרות שכל אחד מבין שגם האפשרות הזו קיימת. איננו חוששים ממבנה הממשלה. נשאיר את זה לפגישה עם גנץ ונבהיר מה מרחב התמרון בתוך הכנסת, מניסיוני אפשר לעשות מהלכים רבים שמובססים על ביטול חרמות על קבוצות בחברה הישראלית".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
בני גנץ
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים