שתף קטע נבחר

כמו בן לאדן: גופת מנהיג דאעש נקברה בים

שרידי גופתו של אבו בכר אל-בגדדי הושלכו לים לאחר טקסים דתיים. בניגוד לרצון הנשיא טראמפ הודיע הצבא שתיעוד החיסול לא יפורסם

 

גורמים אמריקנים אמרו הערב (יום ב') לרויטרס ששרידי גופתו של אבו בכר אל-בגדדי נקברו בים, לאחר טקסים דתיים בהתאם להלכה האיסלאמית. הגורמים ששוחחו עם רויטרס לא סיפקו פרטים נוספים, ולא ציינו היכן התקיימו הטקסים וכמה זמן נמשכו. שניים מהם העריכו ששרידי גופתו של אל-בגדדי הגיעו לים במסוק.

 

הגנרל מארק מילי, יו"ר המטות המשולבים, אמר היום במסיבת עיתונאים בפנטגון ששרידי הגופה של מנהיג דאעש נטמנו "בהתאם לנהלים ולחוק שנוגע לסכסוכים חמושים". אתמול אמר רוברט אובריין, היועץ של נשיא ארה"ב לביטחון לאומי, שכמו אחרי חיסול אוסמה בן לאדן ב-2011 גם הפעם גופת מנהיג ארגון טרור תיטמן בים.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

מנהיג דעאש אבו בכר אל בגדדי  (צילום: MCT)
(צילום: MCT)

אל-בגדדי, מנהיג דאעש, חוסל בראשון לפנות בוקר במבצע אמריקני בצפון מערב סוריה. דונלד טראמפ סיפר שאל-בגדדי הפעיל את חגורת הנפץ שהייתה עליו כשנכנס עם שלושה מילדיו הקטנים, שנהרגו גם הם, למנהרה ללא מוצא. הליך הזיהוי של אל-בגדדי היה מהיר, ולפי טראמפ בדיקת ה-DNA הושלמה בתוך 15 דקות.

 

טראמפ סיפר כי גם שתיים מנשותיו של אל-בגדדי נשאו חגורות נפץ, ונהרגו במהלך חילופי אש עם החיילים האמריקנים. צבא ארה"ב פינה מהמקום 11 ילדים, ועצר פעילים בדאעש שהיו במתחם בכפר באשירה. הגנרל מארק מילי אמר שארה"ב עצרה במהלך המבצע שני בני אדם.

נשיא ארה
חדר המצב בבית הלבן בזמן המבצע(צילום: gettyimages)
 

במסיבת עיתונאים נשאל מילי על הצהרתו של טראמפ, שאמר בין השאר שמנהיג דאעש "בכה, ייבב וצרח" ברגעיו האחרונים. מילי, שהתבקש לאשר את הדברים, אמר בתשובה: "אני לא יודע מה המקור לדברים האלה". מילי הוסיף שייתכן שטראמפ אמר את הדברים בעקבות שיחה עם חיילים שהשתתפו במבצע, שיחה שטראמפ התכוון לעשות.

 

בצבא האמריקני הבהירו היום שבניגוד לרצונו של דונלד טראמפ אין בכוונת הצבא לפרסם תיעוד ממבצע החיסול של מנהיג דאעש. טראמפ אמר אתמול בהצהרתו בבית הלבן שלדעתו תיעוד מותו של אל-בגדדי הוא סרטון שחשוב שהעולם יראה. "אני חושב שזה משהו שאנחנו צריכים לפרסם, כדי שחסידיו וכל מיני ילדים קטנים שרוצים לעזוב מדינות רבות, כולל ארה"ב, יראו איך הוא מת".

 

טראמפ סיפר אתמול שאחד הנפגעים היחידים במבצע מצד הכוחות האמריקניים היה כלב שהשתתף במרדף אחרי אל-בגדדי ונפצע קל. מילי סיפר היום שהכלב מתאושש וחוזר לפעילות. "הכלב הצבאי מבצע שירות יוצא דופן, כמו כולם, בשלל מצבים", אמר יו"ר המטות המשולבים והוסיף שכרגע הצבא לא חושף את שמו. "אנחנו לא הולכים לפרסם בינתיים תמונות או שמות של כלבים או משהו אחר. זו יחידה מסווגת ואנחנו שומרים על זהות הכלבים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים