שתף קטע נבחר

החשד להטרדת עד המדינה: "ראיות לכאורה נגד הבכירים בקמפיין הליכוד"

במשטרה הדפו את טענות דובר הליכוד יונתן אוריך על הדלפת חומרים מהטלפון הנייד שלו בעקבות חקירתו בחשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר: "הוא הסכים שנסתכל בטלפון שלו". נתניהו תוקף: "פיגוע בדמוקרטיה הישראלית"

גורמים במשטרה אמרו אמש (שני) בתגובה לטענות שהועלו בעניין חקירת בכירי מטה הליכוד החשודים בהטרדת עד המדינה שלמה פילבר, כי "נגד כל ארבעת הבכירים נמצאו ראיות לכאורה למעורבות באירוע". במשטרה גם הדפו את הטענות על שימוש לא הולם במידע שנמצא בטלפונים שהוחרמו מיועציו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

 

דובר הליכוד ויועץ התקשורת יונתן אוריך האשים כי חוקרת משטרה ציטטה דברים מתוך הטלפון הנייד שלו ושיתפה בקבוצת טלגרם "השלמת חקירת 4000". במשטרה דחו את הדברים ואמרו כי "אוריך הסכים שנסתכל בטלפון שלו. הוא נשאל על כך, והדבר נעשה בנוכחותו".

יונתן אוריך (צילום: יואב דודקביץ')
יונתן אוריך האשים את המשטרה בהדלפת חומרים בקבוצת טלגרם(צילום: יואב דודקביץ')

 

 
חשודים בהטרדתו של עד המדינה שלמה פילבר (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
חשודים בהטרדתו של עד המדינה שלמה פילבר(צילום: מוטי קמחי)

גורם המעורה בחקירה סיפר כי מבחינת המשטרה מדובר באירוע חמור מאוד, וכי הם נוהגים לתפוס טלפונים בכל חקירה שבה הם חושבים שנעשה תיאום בין חשודים בטלפון "זה אירוע הזוי, ועוד באים אלינו בטענות?", אמר אותו גורם.

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו המשיך לתקוף את חקירת יועציו, ואמר כי "החרמת הטלפונים של יועציי הקרובים היא פיגוע בדמוקרטיה הישראלית ובזכות לפרטיות שעומדת לכל אזרח. אנחנו לא חיים במשטר אפל ואסור לנהוג כך. המטרה היא להלך אימים על סביבתי הקרובה ובדרך זו לשלול את יכולתי להגיב למבול ההדלפות הפליליות שנמשך נגדי ללא הפסקה. למה את זה לא חוקרים?".

עופר גולן  ()
גם מנהל קמפיין הליכוד עופר גולן נחקר בפרשה
 

מלבד אוריך חקרה המשטרה עוד שורה של אנשים, בהם בכירים בקמפיין הליכוד. בין היתר נחקרו עופר גולן, מנהל קמפיין הליכוד ודובר משפחת נתניהו, ומנהל הקריאיטיב של הליכוד, ישראל (שרוליק) איינהורן. הם חשודים ששלחו בחודש אוגוסט בעיצומה של מערכת הבחירות מכונית מצוידת ברמקולים לביתו של פילבר בפתח תקווה. מתוכה נשמעו דברי נאצה על היותו עד מדינה. בין היתר נשמעו הקריאות: "פילבר, מה הם עשו לך ששיקרת נגד ראש הממשלה? מה הבטיחו לך? מומו, השמאל משתמש בך כדי להפיל את הליכוד". חקירת המשטרה נמשכת כבר שבועיים והחוקרים הגיעו למסקנה שהמכונית קשורה לבכירים ביותר בקמפיין הליכוד.

 

המשטרה הבהירה כי לא תפתח את הטלפונים שהוחרמו מהנחקרים, אלא באישור בית המשפט, - ולמקרים ואנשי קשר ספציפיים שלגביהם יבקשו כאמור אישור מיוחד.

 

בהודעה משותפת של דוברות המשטרה ודוברות משרד המשפטים נאמר כי "רשויות אכיפת החוק רואות בחומרה רבה כל ניסיון להלך אימים על עדים, לנסות לגרום להם לשנות עדותם או להטרידם בכל דרך. חומרה יתרה יש לראות מטבע הדברים כשהדבר נעשה כלפי עדי מדינה, במטרה להשפיע על עדותם. במדינת חוק לא יעלה על הדעת שיופעל לחץ פסול או שיוטרדו עדי מדינה, וממילא רשויות אכיפת החוק לא יאפשרו זאת. מעשים מסוג זה הם חמורים, ועלולים להביא לפגיעה בהגעה לחקר האמת ובעשיית הצדק. רשויות אכיפת החוק לא יגלו כל סובלנות למעשים מעין אלו". 

 

הם ציינו כי חקירת הטרדת פילבר עדיין מתנהלת, "ומטבע הדברים בשלב זה לא נוכל לפרט לגבי מהלכיה. העדויות הראשונות שנגבו בעקבות תלונת עד המדינה למשטרה על אודות אירוע ההטרדה שהתרחש בכניסה לבית מגוריו, היו קשורות לרכב שנעשה בו שימוש, והן אלה שהובילו לגורמים שנחקרו בימים האחרונים. נוכח הרגישות הברורה החקירה מתנהלת תחת פיקוח של הדרגים הבכירים ביותר במערכת אכיפת החוק, והיא תימשך ככל שהדבר יידרש לשם הגעה לחקר האמת".


פורסם לראשונה 28/10/2019 23:16

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
אחד הנחקרים בפרשה, יונתן אוריך
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים