שתף קטע נבחר

אורי קופר

בלי טעויות / טור

הצהובים אולי לא משחקים מרהיב, אבל בכדורגל מנצחת לרוב הקבוצה שלא עושה טעויות גדולות ופה יש לאלופה יתרון ענק על כל הליגה. אורי קופר על כדורגל יעיל, באמצעותו ניצחה מכבי את שלוש הטוענות הנוספות לכתר. וגם: בלמי ב"ש הזכירו את הגנת הנבחרת

 

 

יוהאן קרויף היה סמל לכדורגל היפה, אבל כשהיו שואלים אותו איך מנצחים משחקים הוא לא היה מדבר על לבעוט כמה שיותר לשער או על צירופי המסירות המפורסמים של הקבוצות שלו. "כדורגל הוא משחק של טעויות", קובע אחד הציטוטים המפורסמים של ההולנדי, "והמנצחת היא זו שטועה פחות". ולדימיר איביץ' יודע את זה, גם הבלמים של הפועל באר שבע.

 

מכבי ת"א ניצחה את הפועל ב"ש ועלתה לפסגה

 

קבוצה טובה, אומרת התפיסה הרווחת, היא זאת שמשחקת כדורגל התקפי יפה, וזה נכון, כל עוד הכדורגל המדובר גם מנצח, אבל המציאות, בטח באיכות וסגנון כדורגל כמו שיש בישראל, מנצחת לרוב הקבוצה שעושה פחות טעויות קריטיות ובמקביל גורמת ליריבה שלה לטעות. בדיוק כמו מכבי ת"א של העונה.

 

ולדימיר איביץ' (צילום: ראובן שוורץ)
ולדימיר איביץ' יודע שאסור לעשות טעויות(צילום: ראובן שוורץ)

 

ברור שיש טעויות פה ושם במשחק, ובן שהר לא ניצל אחת גדולה בדקות הראשונות, אבל אי אפשר להשוות את הכמות לזו של אחרות בכדורגל הישראלי. זה מה שוולדימיר איביץ' מאמין בו, וזה, בהתחשב במה שעשו כמה שחקני באר שבע, היה בולט מאוד אתמול. וכך, בזכות העובדה שהיא טועה פחות, הרבה פחות, מכבי ניצבת במקום הראשון למרות שאין לה חלוץ דומיננטי, ולמרות שדור מיכה עדיין בלי בישול העונה (נתן שני כדורים גדולים לצ'יקו אופואדו). כך היא השיגה את רצף האי-ספיגה הארוך בהיסטוריה לפתיחת עונה למרות שהשוער שלה, דניאל טננבאום, נגע בכדור בידו בכל המשחקים העונה, ביחד, מחצית מכמות ההצלות שהיו לארנסטס שטקוס רק אתמול.

 

10 פעמים בעטה מכבי למסגרת של שטקוס, אבל סיפורה של מכבי הוא המספר המקביל בצד של באר שבע: אפס בעיטות למסגרת של טננבאום. החלק האחורי של מכבי לא עושה טעויות, לא נותן לאף אחד לבחון את הברזילאי הצעיר שעומד בשער. אנדרה ז'ראלדש טוב, אנריק סאבוריט טוב, ז'איר אמאדור טוב, אבל המחמאות הגדולות, לפחות כרגע, צריכות ללכת דווקא לשני שחקנים ישראלים, איתן טיבי ודן גלזר.

 

דן גלזר (צילום: עוז מועלם)
משחק מושלם. דן גלזר(צילום: עוז מועלם)

 

טיבי הוא לא סיפור ענק רק כי חזר משום מקום לעניינים אלא כי הוא השחקן שעברו אותו הכי מעט העונה בליגה. 15 שחקנים ניסו ורק אחד, בובקאר טראורה של כפר סבא, הצליח. גלזר, לפניו, נתן אתמול את אחד המשחקים המושלמים של קשר אחורי במכבי בשנים האחרונות. גלזר ניצח בהכי הרבה מאבקים מול יריב בגובה, ובהכי הרבה מאבקים על הקרקע. הוא הוביל את מכבי בכל פרמטר של עימות ישיר מול שחקן באדום.

 

מכבי, עם שחקנים כאלה, לא עושה טעויות גדולות. אז אפשר לומר שהכדורגל לא מלהיב, וזה לרוב נכון, ושהליגה חלשה, וזה נכון, אבל מכבי, עם הכדורגל היעיל שלה, כבר הספיקה לנצח את שלוש הטוענות לכתר - באר שבע, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים. הן טעו בצורה קשה, היא לא. וזה אכן היה מופע טעויות של בלמי באר שבע. לואי שטעה פעמיים וכמובן מה שעשה מיגל ויטור.

 

אחרי ההרחקה ויטור עמד באמצע המגרש ולא יצא החוצה. יונתן כהן כבר ניגש לקחת את הבעיטה החופשית, אבל ויטור לא זז, עד שברגע האחרון קרא לו השופט הרביעי. ויטור התנהג כאילו הוא מופתע, אבל לכולם מסביבו זה הרגיש כאילו הוא דווקא ניסה לקבל כרטיס אדום בכוח. ויטור הרים רגל באגרסיביות בצהוב הראשון, הוריד אותה בעוצמה על רגל יריבה (ובווידאו אסור לבדוק צהוב שני, רק אדום ישיר) ואז, לפינאלה, השתמש בידיים. הבלם הפורטוגלי הורחק פעמיים בקריירה שלו בישראל. בשני המקרים הכרטיס הגיע מול מכבי ת"א.

 

מיגל ויטור  (צילום: עוז מועלם)
מופע של טעויות. מיגל ויטור (צילום: עוז מועלם)

 

לא, זה לא היה יום למזכרת לבלמי באר שבע, שאת שני השערים ספגה בתוספת הזמן של המחציות. הופעה שמזכירה במשהו את הגנת נבחרת ישראל. אפילו את האפשרות לרגל אחרי היריבה פספסו שם. לקראת סוף המחצית הראשונה העביר איביץ' דף הוראות לחוזז וכל שחקני מכבי התאספו סביבו לראות את ההוראות החדשות שכתב המאמן. בסוף התדרוך קרע סאבוריט את הדף לכמה חלקים יותר מדי גדולים וזרק אותם על הדשא. הם שכבו שם במשך כל ההפסקה מבלי שאף אחד שקשור לבאר שבע לא יציץ וינסה להבין מה מחכה לו. אולי גם הם ידעו שעם טעויות כאלה אין להם שום סיכוי.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
מכבי ת"א חוגגת
צילום: עוז מועלם
אריה מליניאק
מומלצים