שתף קטע נבחר

נרצח על טרקטור: האלימות במגזר ממשיכה להשתולל

רצח שני תוך יומיים בכפר קרע: סלימאן מסרי בן ה-50 נורה למוות בעת שהפעיל טרקטור ביישוב, החשד - מדובר ב"נקמת דם". נתניהו: הוריתי להקים צוות שיגבש ב-90 יום תוכנית למיגור האלימות בחברה הערבית

 

 

האלימות בחברה הערבית ממשיכה להשתולל: סלימאן מחמוד מסרי, בן 50 מכפר קרע, נורה למוות בצהריים (ג') בזמן שעבד על טרקטור במועצה המקומית.

 

צוות של מד"א שהוזעק למקום ביצע בו פעולות החייאה, אך נאלץ לקבוע את מותו בשטח. פרמדיק מד"א תאופיק בסול סיפר כי "הפצוע שכב בשטח פתוח סמוך לטרקטור. סיפרו לנו שהוא ככל הנראה נורה בזמן שעבד עליו. ביצענו בו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים וסבל מחבלה קשה כתוצאה מהירי, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

זירת הרצח בכפר קרע ()
זירת הרצח בכפר קרע

זירת הרצח בכפר קרע (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
 

המשטרה פתחה בחקירה ואספה ממצאים מהזירה. על פי הדיווחים מהיישוב מסתמן שהרצח הוא תוצאה של "נקמת דם".

 

אחד התושבים סיפר כי מסרי היה "אדם ישר שלא היה עליו כלום". לדברי אותו תושב, "הוא עבד במטרה לפרנס את בני משפחתו ולא היה מסוכסך עם אף אחד". התושבים הזהירו כי "אם המצב לא יירגע, האווירה תישאר מתוחה והירי יימשך".

זירת הרצח בכפר קרע ()

רק לפני יומיים נרצח בכפר קרע קאסם גאוי בן ה-36, על ידי חשוד שירה בו ליד ביתו. גם אז סיפרו התושבים כי הוא לא היה מסוכסך.

 

הירי בצהריים הוא הרצח השלישי ביישוב בחודשים האחרונים: לפני חודשיים נרצח יוסף ערביד בן ה-47 בתוך חנות מחשבים בכפר קרע. בשלושת המקרים לא דווח על מעצרים, והמשטרה ממשיכה לחקור אותם.

 

מתחילה השנה נרצחו באזור ואדי עארה 16 איש. שבעה נרצחו באום אל פחם, אדם אחד נרצח בכפר סאלם ושלושה בבקה אל גרבייה. שניים מהנרצחים הם מעארה וערערה, ושלושה מכפר קרע.

קאסם גאוי ()
רצח שני בתוך יומיים. קאסם גאוי שנורה למוות ליד ביתו בלילה שבין שבת לראשון

בעקבות מקרי האלימות הרבים ומחאת החברה הערבית, בטענה לאוזלת יד מצד הממשלה והמשטרה, הודיע מוקדם יותר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליט להקים צוות בראשות ממלא מקום מנכ"ל משרדו, רונן פרץ, שיעסוק במיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית. לפי לשכת רה"מ, הצוות יגיש את המלצותיו בתוך 90 יום ויכלול את מנכ"לי המשרדים הרלוונטיים לנושא ואת המועצה לביטחון לאומי, ויקיים דיאלוג עם ראשי הרשויות הערביות.

 

נתניהו אמר אמש, במפגש בנושא בלשכתו עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שר האוצר משה כחלון ושרים ובכירים נוספים, כי הפשיעה ומקרי הרצח במגזר הערבי גורמים "סבל עצום לתושבים, ופגיעה גדולה במדינת ישראל. לכן אנחנו נפגשים כאן בניסיון להביא לשינוי. הניסיון הזה כבר החל על ידי הקמה, בפעם הראשונה, של תחנות משטרה ביישובים הערביים בממשלה הקודמת, אבל אנחנו רוצים לנסות להרחיב את זה ולחבוק תחומים שונים בכדי שנוכל להביא לשינוי כולל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות המשטרה
זירת הרצח
צילום: דוברות המשטרה
מומלצים