שתף קטע נבחר

מרצה בבר אילן בהפגנה למען נתניהו: "יגאל עמיר לא רצח את רבין"

ארבעה ימים לפני העצרת בכיכר רבין לזכר ראש הממשלה המנוח, טען המזרחן ד"ר מרדכי קידר בהפגנה סמוך לבית היועמ"ש מנדלבליט כי "פוליטיקאי מוביל רצה לחסל את יצחק רבין". נתניהו גינה את אמירותיו של קידר: "דברי הבל". גם האוניברסיטה מחתה: "אין מקום להתבטאויות"

 

 

ד"ר מרדכי קידר, מזרחן ומרצה במחלקה לערבית באוניברסיטת בר אילן, טען אמש (יום ג') במהלך הפגנת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו כי רוצחו של יצחק רבין אינו יגאל עמיר. מטעמו של נתניהו נמסר בתגובה: "ראש הממשלה מגנה את דברי ההבל ביחס ליגאל עמיר, רוצחו של יצחק רבין ז"ל".

 

במהלך ההפגנה שנערכה בכיכר גורן בפתח תקווה, סמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, אמר ד"ר קידר כי "מי שרצח את רבין היה אדם שראשי התיבות של שמו זה י"ר - לא יצחק רבין. מי שעמד מאחורי העניין הזה כנראה פוליטיקאי מוביל שרצה לחסל את יצחק רבין מכיוון שהוא רצה לצאת מהסכמי אוסלו".

דוקטור מרדכי קידר בהצהרה :
ד"ר קידר בהפגנה למען נתניהו(הטוויטר של Yossef Hacohen)

הוא הוסיף כי "אני קורא מכאן להסיר את הכותרת השקרית 'סודי ביותר' מעל המסמכים שלא משתלבים עם התיאוריה שהימין רצח את רבין. הגיע הזמן, 24 שנים שהימין מוכפש, שהאוניברסיטה שלי בר אילן מוכפשת. כולנו מוכפשים בגלל משהו שאולי לא יגאל עמיר עשה. והוא יושב בכלא בבידוד, למה בבידוד? בגלל שלא יגידו את האמת לאף אחד".

 

באוניברסיטת בר אילן, שבה למד הרוצח עמיר, דחו את הדברים של ד"ר קידר. "הנהלת אוניברסיטת בר אילן מגנה בכל תוקף את הדברים של ד"ר קידר. הדברים נאמרו על דעתו בלבד ואינם מייצגים את האוניברסיטה ואנשיה. אנו סבורים שאין מקום להתבטאויות מסוג זה בחברה הישראלית". בהמשך הודיעה האוניברסיטה כי היא משעה את ד"ר קידר מייצוג, ובשל כך הוא לא ישתתף בשבוע הבא בכנס בדרום אמריקה.  

 

גם באגודת הסטודנטים של האוניברסיטה פרסמו הודעת גינוי: "דבריו של קידר, מרצה אהוב ומוערך באוניברסיטה, פוגעים בחברה הישראלית וצר לנו שהם כלל נאמרו".

 

יו"ר העבודה-גשר, ח"כ עמיר פרץ, אמר: "נתניהו ותומכיו שוב עולים למרפסת בכיכר ציון. הפה הוא פיו של קידר, אולי גם הטקסט, האווירה היא אווירת נתניהו. לקח הרצח לא נלמד וההסתה נמשכת. לא ניתן יד לשכתוב ההיסטוריה על ידי מחנה שלם, אותו המחנה שההסתה שהוביל הביאה לרצח. מפלגת העבודה בראשותי תמשיך להילחם על דרכו של רבין, נמשיך להביא תקווה לעם בשני הדגלים: דגל השלום לצד דגל הצדק החברתי".

הפגנה מול הבית של מנדלבליט (צילום: אבי מועלם)
הפגנת התמיכה בנתניהו, אמש(צילום: אבי מועלם)

ראש הממשלה נתניהו פרסם הבוקר הודעת תמיכה במפגינים: "תודה לאלפים שהפגינו אמש בעד הדמוקרטיה, האמת והצדק", אמר נתניהו. "התמיכה שלכם נותנת לי הרבה כוח". בהמשך פרסם נתניהו את הודעת הגינוי לדבריו של ד"ר קידר.

 

ברקע הדברים יצוין כי יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, סימן "אהבתי" לציוץ שבו פורסמו דבריו של קידר - אולם בהמשך הסיר את הסימון. דובר משפחת נתניהו מסר בתגובה כי "יאיר נתניהו עשה לייק בטעות ומיד הסיר אותו". הוא אף נשאל בהמשך אם הוא שותף לדעתו של קידר והשיב "לא". 

 

במהלך ההפגנה סמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה, מחו המשתתפים על ההליכים המשפטיים נגד ראש הממשלה נתניהו. הם טענו בין היתר כי פרקליט המדינה שי ניצן "הורס את הדמוקרטיה", וקראו "נתניהו, לעולם לא תצעד לבד".

יצחק רבין (צילום: יעקב סער, לע"מ) (צילום: יעקב סער, לע
יצחק רבין(צילום: יעקב סער, לע"מ)

העצרת השנתית לזכר ראש הממשלה המנוח רבין תיערך במוצאי השבת הקרובה בכיכר על שמו בתל אביב. תחת הכותרת "כן לשלום, לא לאלימות", שהתנוססה בכיכר בליל הרצח ב-4 בנובמבר 1995, יציינו הנוכחים 24 שנה להירצחו של רבין בידי יגאל עמיר. לפי המסתמן, במהלך העצרת תתקיים דקת דומייה לזכרו של רבין שבמהלכה הכיכר תוחשך.

 

הנואם המרכזי בעצרת שתיפתח בשעה 20:00 בערב יהיה יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, שמחזיק במנדט להרכבת הממשלה. בנוסף ינאמו בעצרת מנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופתו של רבין, שמעון שבס, וכן הבמאי ירון זילברמן - מיוצרי הסרט ימים נוראים שעוסק ברוצח עמיר ובהסתה נגד רבין באותם הימים. במהלך האירוע אף יוקרנו קטעים נבחרים מהסרט.

 

עוד ייקחו חלק בעצרת שאותה תנחה קורין גדעון: אביב גפן והתעויוט, אחינועם ניני, טל רמון, מאור אדרי ורותם כהן. הזמר לואי עלי יבצע יחד עם להקת צעירי תל אביב את "שיר לשלום", שאותו ביצעה מירי אלוני בליל הרצח.

 

מארגני העצרת הודיעו כי לראשונה הם פונים לציבור בבקשה לסיוע במימון ההוצאות של הפקת האירוע, מאחר שאף ארגון או עמותה לא מממנים השנה את האירוע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הטוויטר של Yossef Hacohen
ד"ר קידר
הטוויטר של Yossef Hacohen
מומלצים