שתף קטע נבחר

פסיכולוג הילדים החשוד במעשי סדום: "הייתה סקרנות מינית"

שני אחים, דודם וחבר של המשפחה גוללו בפני החוקרים מסכת של מעשי סדום ומעשים מגונים שביצע בהם לכאורה פסיכולוג בן 50 מהצפון בעת שהיו בני 15-8 כשהתגורר בבאר שבע. הפסיכולוג טען כי המעשים שביצע באחד מהם היו בהסכמת המתלונן כשהיה בגיר

מעשי סדום בקטינים ומעשה מגונה - אלו החשדות המיוחסים לפסיכולוג בן 50 מהצפון שמעצרו הוארך בצהריים (יום ו') בבית משפט השלום בבאר שבע. הוא נעצר בעקבות תלונתם של ארבעה גברים - שניים מהם אחים, דודם וחבר של המשפחה - על התקיפות לכאורה שבוצעו כשהיו בני 15-8 ובעת שהפסיכולוג התגורר בבאר שבע. הפסיכולוג טען בחקירה כי המעשים שביצע באחד מהם היו בהסכמת המתלונן כשהיה בגיר והסביר כי הייתה ביניהם "סקרנות מינית" בדרגה נמוכה.

אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום  (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)
 

נציג המשטרה אמר בדיון כי האירועים החלו בשנת 1993-1992, ובמהלך השנים ביצע החשוד מעשי סדום ומעשים מגונים בארבעת המתלוננים. המשטרה איתרה אתמול את החשוד בביתו והביאה אותו לחקירה. נציג המשטרה ביקש להאריך את מעצרו בשישה ימים. הוא הסביר כי למרות השנים שחלפו עדיין נשקפת מסוכנות מהחשוד לנוכח עיסוקו כיום כפסיכולוג ילדים. בנוסף הסביר כי קיים חשש שייצור קשר עם מי מהמתלוננים.

 

באחד המקרים שתיאר חוקר המשטרה בבית המשפט, נמשך הקשר בין הפסיכולוג לקורבן לאורך שנים ונותק רק לפני כארבע שנים כשהמתלונן היה בן 30. הקורבן סיפר על מגע מיני מלא. בחקירתו טען כאמור הפסיכולוג כי הייתה בינו לבין אחד המתלוננים "סקרנות מינית". מנגד, המתלוננים החליטו להגיע למשטרה מחשש שיפגע בילדים נוספים במהלך השנים.

 

סניגורו של החשוד טען כי באיש מעולם לא דבק רבב וביקש לשחררו. "העובדה שהוא עובד עם קטינים עשרות שנים בצורה אינטנסיבית ואין דבר וחצי דבר מלמדת בצורה ברורה שאין מסוכנות". עוד אמר כי הטענה של אחד המתלוננים "הזויה": "מה הוא טוען? שזה התחיל כשהיה קטין, למרות שהחשוד אומר שהיה ביניהם קשר כשהיה בגיר, אבל לפני 20 שנה. אבל הוא אומר שזה נמשך עד שהיה בן 30, אבא לשני ילדים. איננו יודעים איפה הוא מתאר שזה קרה. אנחנו אפילו לא יודעים אם הוא אומר שזה היה בכפייה או לא. גם אם יטען שזה בכפייה, זה כל כך לא מחזיק מים".

 

בית המשפט האריך את מעצרו של הפסיכולוג בשלושה ימים ואסר על פרסום שמו ופרטים מזהים. השופטת עירית קויפמן הסכימה לאסור על פרסום שמו לנוכח עיסוקו, בשל הזמן שחלף עד לתלונה ובשל העובדה שעלול להיגרם לחשוד נזק חמור בשלב זה של החקירה.

 

הפסיכולוגים: כל קשר מיני אסור

פורום ארגוני הפסיכולוגיה הציבורית בישראל ביקש להוקיע ולהביע שאט נפש מהמקרה שנחשף. "אם יתגלה כי החשדות, לכאורה, נכונים, מבקש הפורום לחזק את ידי המתלוננים, מתוך הכרה של הקושי הרב הכרוך בעצם הגשת תלונה. הפורום מבקש להבהיר באופן חד-משמעי כי כל קיום קשר מיני עם מטופל, בהווה או בעבר, או אלו הקרובים אליו, מהווה עבירה אתית ראשונה במעלה ועבירה חוקית. בקשר טיפול קיימים יחסי מרות ותלות. פריצת הגבול על-ידי קיום יחסי מין עלולה להסב נזק נפשי חמור למטופל (סעיף 6.4 לקוד האתיקה המקצועית של הסתדרות הפסיכולוגים בישראל)".

 

נציגי הפורום, המייצגים את אלפי הפסיכולוגים בארץ בשירות הציבורי, מסרו כי הם "סמוכים ובטוחים שגופי האכיפה והמשפט ימצו את החקירה באופן מהיר ומכבד. הפורום גם מבקש להזכיר לציבור, כי בכל סוגיה של אתיקה מקצועית, ניתן לפנות לוועדת האתיקה של הסתדרות הפסיכולוגים ו/או לוועדת התלונות של משרד הבריאות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים