שתף קטע נבחר

קרן קולנוע חדשה תפעל בשטחי יהודה ושומרון

מועצת הקולנוע אישרה קרן קולנוע שתפעל בשטחי יהודה ושומרון ותעודד יוצרים מהאזור וסרטים שיוצלמו בשטחים. "משרד התרבות והספורט יתמוך בהפקות סרטים אזוריות בצפון ולראשונה גם ביהודה ושומרון", מסרה שרת התרבות מירי רגב

מועצות הקולנוע אישרה הערב (א') לראשונה תמיכה בהפקות סרטים אזוריות ביהודה ושומרון. המהלך הגיע בעקבות חוק הקולנוע של שרת התרבות והספורט מירי רגב שקרא להקים קרנות תקציביות חדשות שיתמכו ביוצרים ובסרטים מהפריפריה. מלבד הקרן שהוקמה ביהודה ושומרון, אושרו גם קרנות בצפון הארץ. התמיכה בקרנות אלו עומדת על תקציב של למעלה משמונה מיליון שקלים.

 

השרה רגב מסרה להודעה בתקשורת: "אנחנו עושים היום היסטוריה. משרד התרבות והספורט יתמוך בהפקות סרטים אזוריות בצפון ולראשונה גם ביהודה ושומרון ובתקווה כבר בעתיד הקרוב גם בדרום".

   

מירי רגב באולפן אולפן ynet (צילום: אבי מועלם)
(צילום: אבי מועלם)

המיזם בשטחים נקרא "קולנוע שומרון" והוא נועד ללוות ולקדם את היצירה הקולנועית ביהודה ושומרון בליווי קרן גשר לקולנוע רב תרבותי. על פי הערכות, המיזם יעמוד בשלב הראשון על כ-4.1 מיליון שקלים בשנה וישקיע בסרטים של יוצרי קולנוע ביהודה ושומרון וכן ביוצרי קולנוע שייצרו סרטים באזור. המהלך מעורר גם ביקורת משום שמדובר בקרן הפועלת בשטחים אך מיועדת ליוצרים יהודים בלבד. בנוסף נשאלת השאלה על פי אילו פרמטרים יואשרו הסרטים, והאם מיקום גיאורפי הוא קריטריון מספק להפקת סרט מתקציב המדינה.

 

"זו בשורה ענקית" מסר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, "אני קורא לכל היוצרים לקחת חלק בחגיגה הזו, לבוא לצלם ביו"ש לבוא לספר את הסיפור של יו"ש. כדי שנוכל להביא לציבור גם פנים אחרות וסיפורים אחרים שטרם נראו על המסך".

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים