שתף קטע נבחר

למה לקנות כשאפשר לשלם רק על השימוש?

הערך הטוב ביותר של מוצר מגיע מהשימוש בו. אז למה לקנות מוצר במחיר מלא ולא רק לשלם על הערך המוסף שהוא נותן לך? גם ברכב חדש

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

אתם צריכים לקנות מכונית. מכונית משומשת, אולי רכב חדש, בכל מקרה אתם זקוקים למכונית כדי להגיע ממקום למקום. הבעיה שלכם, כמו הבעיה של מאות אלפי ישראלים אחרים, היא שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם לנסוע בגרוטאה. כי זול זה יקר כידוע. אז מה שאתם עושים זה ללכת לבנק, או אולי לפתוח איזו תכנית חיסכון עתיקה, לשלוף משם עשרות אלפי שקלים. לפעמים צריך לחפור ממש עמוק ולשלוף אפילו יותר ממאה אלף שקלים כדי ללכת לקנות מכונית.

 

אולם תצוגה בנטלי (רונן טופלברג)
(רונן טופלברג)
 

התחדשתם? יופי לכם. עכשיו אתם צריכים להתחיל לדאוג לכל מכאוביה וצרותיה של המכונית החדשה שבחניה שלכם: היא מתקלקלת, מאבדת ערך, צריך לעשות לה טסט, ולפעמים היא מעדיפה להפתיע אתכם עם כל מיני אירועים בלתי צפויים. למה. כי היא ישנה ואוהבת להתקלקל.

 

שורה תחתונה: אם המכונית שלכם הייתה בן משפחה, אחד מאלו שאתם פוגשים בארוחות החג, כנראה שהייתם אומרים לו - בשיא הנימוס כמובן - שפשוט נמאס לכם, לא יכול להיות שהוא כל הזמן רוצה כסף, ועוד עושה את זה לפעמים בצורה שמפתיעה גם אתכם. אבל בעצם, למה? למה לכם להוציא עשרות אלפי שקלים על משהו שניכר שהוא פשוט השקעה כלכלית ממש גרועה? בשפה אחרת, למה לקנות כשאפשר לשלם רק על השימוש?

 

כיום כבר לא מדובר בקונספט מוזר. כיום, בעידן של כלכלה שיתופית, יש שלל דוגמאות לתשלום עבור שימוש בלבד. למשל, כיום כשאנחנו רוצים לצאת לנופש אנחנו לא קונים דירה, אנחנו כבר לא משלמים אפילו למלון שלוקח מאיתנו תשלום גם על שרות החדרים וגם על ארוחת הבוקר: באתרים שיתופיים אפשר לשלם רק על השימוש.

 

מגמות דומות רווחות בשלל תחומים בחיים, החל במקומות חניה, משרדים, חדרי ישיבות, אפילו ביטוחים לפי קילומטרים וכלה בקורקינטים שיתופיים שאנחנו אוהבים. בשפה פשוטה, למה לנו לקנות את הפרה כשאנחנו יכולים לשלם רק על כוס החלב.

 

כך עובד ליסינג פרטי תפעולי: קודם כל, הלקוח לא צריך ללכת לבנק. הוא לא צריך להביא לאף אחד שבעים או שמונים אלף שקלים בשביל הזכות להיות בעלים של משהו שמאבד ערך כל הזמן. על המכונית, שמים מקדמה לא גבוהה, סכום מתקבל על הדעת. לאחר מכן מחלקים בחוכמה לתשלומים שמאפשרים להמשיך ולנסוע במכונית בכל חודש תמורת סכום נמוך מזה שהייתם משלמים על הלוואה מאסיבית עבור הרכישה שלה.

 

ובסוף התקופה ממירים את יתרת הסכום שנותרה במכונית חדשה. וחוזר חלילה. וניתן כמובן גם לצאת מעסקה כזו. אך בכל מקרה, לעובדה שאנחנו יכולים רק לשלם על השימוש יש עוד יתרונות: אנחנו באמת משלמים על השימוש. כלומר אין כאן תשלום עבור ביצוע של הטסט, זה הרכב של חברת הליסינג, אז שחברת הליסינג תדאג לקחת את האוטו לטסט ולחזור. אמרנו כבר שהרכב בבעלות של חברת הליסינג. המשמעות היא שחברת הליסינג צריכה לעשות את הטיפולים, ללכת למוסך, לשרוף זמן. זה לא אנחנו וזה מה שחשוב.

 

מכיוון שמדובר בחברת ליסינג גדולה, אז זה משפיע גם על המחירים של הביטוחים, כך למשל ניתן לדעת שמחירי הביטוחים לנהגים צעירים יהיו זולים יותר. אנחנו משוחררים מהדאגה של ירידת ערך, כי אמרנו שאנחנו משלמים רק עבור השימוש, כך שנוכל לבחור למשל רכב שיהיה מאד נוח ונעים אבל בלתי סחיר בעליל אם היינו קונים אותו בעצמנו.

 

המגמה הזו, של תשלום לפי שימוש רק הולכת וגוברת: כיום בזכות כלכלה שיתופית ניתן לקיים פגישה במשרד מהודר, שאינו שלנו ואנחנו לא משלמים עליו מיסוי. מדובר במגמה שרק תלך – ותתפתח, שווה להצטרף מוקדם ולהתחיל לחסוך עשרות אלפי שקלים כבר היום.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים