שתף קטע נבחר

תיעוד: מחלקות וחדרי ניתוח הוצפו ברמב"ם

מים רבים הציפו הבוקר מחלקות וחדרי ניתוח בבית החולים רמב"ם בעקבות פיצוץ בצינור המרכזי. מטופלים נאלצו לעמוד בתורים ארוכים. אחד מחדרי הניתוח וחדר בדיקות ה-MRI עדיין מושבתים

מחלקות, חדרי ניתוח ומעליות בבית החולים רמב"ם בחיפה הוצפו הבוקר (יום ה') בעקבות פיצוץ צינור המים המרכזי. עובדים ניקזו במשך שעות את המים הרבים. ברמב"ם עדכנו כי חדרי הניתוח הראשיים חזרו לפעילות, למעט אחד החדרים. חדר בדיקות ה-MRI עדיין לא פעיל.

 

 
שיטפון בבית החולים רמב
עשרות עובדים ניקזו את המים עם מגבים(צילום: עופר גולן, דוברות רמב"ם)
שיטפון בבית החולים רמב
ההצפה ברמב"ם
 
הבניין הראשי ברמב"ם נחנך ב-1974 ועבר מאז שיפוצים, חלקם בשנים האחרונות. בין השאר שופצה המבואה והוקמו מעליות מודרניות, מרכז מסחרי ועוד. הפיצוץ אירע בקומה השישית, עקב תקלה בספרינקלרים. מחלקות נוספות הוצפו, אך הנזק בגדול ביותר היה בקומה הראשונה ובקומת הכניסה, שבהן ממוקמים חדרי הניתוח, המחלקה לטיפול נמרץ ועוד.

 

ניר בורדה, שביקר בבית החולים, סיפר ל-ynet: "היה שם פיצוץ של צינור וכולם יצאו עם מגבים ועם מכונות ניקוי. זה לא היה ביוב, זה היה שיטפונות".

שיטפון בבית החולים רמב
הקומה הראשונה וקומת הכניסה ספגו את עיקר הנזק(צילום: עופר גולן, דוברות רמב"ם)
שיטפון בבית החולים רמב
מים שטפו את המדרגות והקירות(צילום: עופר גולן, דוברות רמב"ם)
 

צוותי רמב"ם פעלו במשך הבוקר להשמיש את המעליות ולחדש שירותים שהושבתו. עשרות עובדים עם מגבים ניסו לנקז החוצה את המים הרבים שירדו במדרגות ומהקירות. מטופלים שהגיעו לבית החולים וגם מאושפזים נתקלו היום בזמני המתנה ארוכים מאוד.

 

שמאי בוחן כעת את היקף הנזק הכספי. בימים האחרונים מופנית תשומת הלב לבעיות מערכת הבריאות השרויה במשבר תקציבי קשה. בבית החולים רמב"ם נרשמים עומסים כבדים מדי פעם בחדר המיון ובמחלקות. לא אחת תועדו שם מטופלים שוכבים במסדרונות. עדיין לא ברור אם התקלה הנוכחית שגרמה להצפת ענק קשורה לבעיית תחזוקה ותקציב.

 

בכתבה זו שולב סרטון שהופץ ברשתות החברתיות. אם צילמת או ידוע לך מי צילם, אנא פנו למייל האדום

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עובדי בית החולים ניקזו את המים הרבים
מומלצים