שתף קטע נבחר

הקרנה פיראטית לסרט על לאה צמל במעלות תרשיחא

ארגוני היוצרים בארץ יקיימו הקרנה פיראטית לסרט "לאה צמל, עורכת דין" מול היכל התרבות במעלות תרשיחא במחאה על ביטול ההקרנה במסגרת פסטיבל דוקאביב. "בכל פעם שפסטיבל ייכנע ללחצים פוליטיים היוצרים יקרינו את הסרטים בעצמם"

כתגובת מחאה על איסור ההקרנה של הסרט "לאה צמל, עורכת דין" בפסטיבל דוקאביב גליל, ארגוני היוצרים החליטו להקרין מחר (שבת) בערב את הסרט בעיר, במקביל לטקס הנעילה של הפסטיבל.

 

"יוצרות ויוצרים שימו לב: אנחנו יוצאים להקרין את הסרט 'לאה צמל, עורכת דין' במעלות, באזור הציבורי שמול אולם היכל התרבות. ההקרנה תהיה חינם אין כסף לטובת כל הציבור שלא מסכים עם הצנזורה שנכפתה עליו באופן לא חוקי על ידי ראש העיר. אנחנו קוראים ליוצרות, ליוצרים ולציבור הרחב לבוא ולצפות בסרט בשעה 20:40 במתחם החניון של היכל התרבות מעלות", נכתב בהודעה.

 

לאה צמל (צילום: אוסף פרטי)
"לאה צמל, עורכת דין"(צילום: אוסף פרטי)

מאחורי ההקרנה הפיראטית עומדים ארגוני היוצרים, פורום היוצרים הדוקומנטרים, איגודי המפיקים, התסריטאים, הבמאים ועוד. "זה דומה לפעולה שעשינו בשנת 2015 בפסטיבל ירושלים עם הקרנה פיראטית של הסרט התיעודי על יגאל עמיר שנאסר להקרנה. בכל פעם שפסטיבל ייכנע ללחצים פוליטיים אז היוצרים יקרינו אותם בעצמם. לא יכול להיות שראש עיר יחליט איזה סרט יוקרן ואיזה לא. לא אחרי שהוא נבחר על ידי הצוות האמנותי של הפסטיבל", אומר המפיק לירן עצמור, ממארגני המחאה.

 

אמש הודיעו בפסטיבל דוקאביב כי גם הם מתכוונים להקרין את הסרט מתוך מחאה, אבל בקיבוץ כברי. "שוב לקחו מעיירות הפיתוח ונתנו לקיבוצים", מבהיר עצמור על הצעד ומוסיף בביקורת: "זה גם מהלך נגד הנהלת דוקאביב שנכנעה ללחצים. ההקרנה תהיה בחוץ ולא תפריע לפסטיבל. אנשים יהיו מוזמנים לבוא ולבחור לראות מה שהם רוצים".

 

במקביל, הנהלת דוקאביב מנסה בכל זאת לקיים את הקרנת הסרט כסדרה והיום בבוקר נשלח מכתב מטעמה לראש עיריית מעלות תרשיחא שקורא לו לחזור מהחלטתו. "ההוראה שנתת היא פגיעה חמורה בחופש הביטוי והיצירה, והיא בלתי חוקית בעליל. הננו מבקשים ממך לבטל באופן מידי את ההוראה בדבר ביטול ההקרנה", נכתב. המכתב מגיע בעקבות חוות הדעת של דינה זילבר, משנה ליועץ המשפטי לממשלה, ובה נטען כי לראש העיר אין כל עילה חוקית לבטל את הקרנת הסרט.

 

הסערה החלה אתמול בבוקר, כאשר החליט ארקדי פומרנץ, ראש עיריית מעלות תרשיחא, לבטל את הקרנת הסרט בעקבות פנייתה של שרת התרבות מירי רגב, שביקשה ממנו למנוע את ההקרנה. "כראש עיר שקשוב לרגשות התושבים ולאור העובדה שנושא הסרט עלול להפר את המרקם המיוחד שקיים בעיר, הוריתי על ביטול הקרנת הסרט וזאת למרות ההכשר שניתן על ידי משרד התרבות והספורט", כתב.

 

הסרט "לאה צמל, עורכת דין" של רחל לאה ג'ונס ופיליפ בלאוש, עוסק בעורכת הדין לאה צמל שמקדישה את חייה להגנה על פלסטינים, חלקם מחבלים מוכרים. הוא היה אמור להיות מוקרן במעלות תרשיחא במסגרת השלוחה הצפונית של פסטיבל דוקאביב שנפתח היום. זו כמובן לא הפעם הראשונה שהסרט מעורר סערה. עם זכייתו בפרס הראשון בפסטיבל דוקאביב האחרון, מפעל הפיס החליט לשקול מחדש את התמיכה בו, אולם לבסוף חזר בו.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים