שתף קטע נבחר

מורה הציג לתלמידי כיתה ז' סרט העוסק בקונספירציה סביב רצח רבין

ביום הזיכרון הממלכתי הקרין מחנך בישיבה בגבעת שמואל קטע מסרט שבו נטען שיגאל עמיר לא היה הרוצח. המנהל טוען: "אחד התלמידים שאל על נאומו של ד"ר קידר, והמורה פתח את הנושא". חלק מההורים מחו: "זה לא תקין"

 

יצחק רבין (צילום: EPA) (צילום: EPA)
יצחק רבין(צילום: EPA)

קטע מסרט שמציג תיאוריית קונספירציה סביב רצח יצחק רבין הוקרן אתמול (יום א') לתלמידי כיתה ז' בישיבת בני עקיבא בגבעת שמואל. ההקרנה, ביום הזיכרון הממלכתי לראש הממשלה המנוח, עוררה סערה בקרב הורים. מנהל הישיבה הרב שרגא פרוכטר אישר שהסרט אינו חלק מרשימת החומרים המותרים על ידי משרד החינוך להצגה בכיתה, והקטע הוקרן על דעתו של המחנך בלבד.

 

בקבוצת וואטסאפ של ההורים כתב אחד מהם: "הבנתי שמכרו להם את תיאוריית הקונספירציה שיגאל עמיר לא רצח את יצחק רבין, ושלנהג לקח 20 דקות להגיע לבית החולים במקום שלוש דקות".

 

הורה אחר ענה: "אכן, דיברו על כדורי סרק באקדח של יגאל עמיר. לא מבין איך נכנסו לכל זה. ממש לא ברור לי למה היו צריכים לראות את הסרט הזה. זה המסר שמעבירים ביום כזה? לא תקין".

 

אחר כתב: "הילדים קיבלו מסר שיגאל עמיר לא רצח ושהאשימו אותו בגלל שהוא דתי. אם הבן יצא מבולבל מהיום – אפשר להסביר לו". אם אחת כתבה: "ילדים הם פלסטלינה... חבל שבכיתה ז' ביום כזה הם צריכים להיחשף דווקא לדעה של הקונספירציה".

 

 

מנהל הישיבה, הרב שרגא פרוכטר, הסביר בשיחה עם ynet כי הטריגר לאירוע היה נאומו של ד"ר מרדכי קידר מאוניברסיטת בר אילן, שבו טען שיגאל עמיר לא רצח את רבין: "בחטיבת הביניים שוחח אחד מרבני הישיבה עם תלמידי כיתות ז' ו-ח' על יצחק רבין. לאחר מכן התלמידים התפזרו לכיתות, ואחד מהם שאל איך מסבירים את דבריו של ד"ר קידר. המורה אמר לתלמידים שהוא לא רוצה להשאיר אותם בבועה, ושאכן יש כאלו שאומרים שהרצח לא היה אמיתי. אז הוא הראה להם חלק אחד מתוך הסרט שמציג את זה.

 

"אנחנו כמובן לא מאמינים בזה, יגאל עמיר הוא פושע, אבל כדי שהתלמידים לא יישארו עם שאלות הוא פתח איתם את הנושא הזה. אם תלמיד שואל למה ד"ר מרדכי קידר התכוון, אז חובתו כמחנך להציג את הצד שני".

 

אם לתלמיד בכיתה אמרה ל-ynet כי היא חושבת שהקטע הוקרן "בתום לב". לדבריה, "אני באמת לא חושבת שהיה פה רצון לקחת קבוצה של תלמידים ולתת להם תורה חדשה. הסרט הזה נמצא באופן חופשי לצפייה באינטרנט. לא הייתה כוונה מאורגנת להגיד שיגאל עמיר לא רצח את רבין. הקרינו סרט, נערך דיון, ובדיון הזה עלו ספקות. זה מה שקרה שם".

 

ממשרד החינוך נמסר כי "יום הזיכרון לרצח יצחק רבין הוא יום בעל חשיבות ממלכתית ולאומית, ועל כן ביום זה, יש להותיר מחלוקות וויכוחים מחוץ לשיח. מערכת החינוך פועלת להתייחד ביום זה עם דמותו, תרומתו ופועלו של רבין למדינת ישראל ולחברה הישראלית. אשר למקרה, אומרים במשרד החינוך, כי בית הספר פעל באופן בלתי ראוי, ולנוכח המקרה, המשרד הבהיר לו כי יש להימנע מהישנות של מקרה זה בעתיד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים