שתף קטע נבחר

ליברמן: הצעתי לפני שנה לחסל את בכיר הג'יהאד, נתניהו התנגד

יו"ר ישראל ביתנו אמר שבעת שכיהן כשר הביטחון, הציע לבצע סיכול ממוקד בבהא אבו אל-עטא, אך ראש הממשלה התנגד בתוקף: "הוא עמד, כהרגלו, על הרגליים האחריות ומנע את התוכנית הזו בכל מיני תירוצים"

 

אביגדור ליברמן בנימין נתניהו (צילום: אלכס קולומויסקי, AFP)
אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו(צילום: אלכס קולומויסקי, AFP)

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר היום (ג') בשיחה עם ynet כי במהלך כהונתו כשר הביטחון, הציע כבר לפני שנה לבצע סיכול ממוקד בבכיר הג'יהאד האיסלאמי, בהא אבו אל-עטא, שחוסל לפנות בוקר בדירת מסתור בעזה. עם זאת, ליברמן טען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו התנגד בתוקף למהלך.

 

 

חיסול בהא אבו על עטא הג'יהאד האיסלאמי (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 

"כשר הביטחון הגעתי למסקנה שצריך לבצע סיכול לאותו טרוריסט, כי התברר שהוא מחולל המהומות הרציני. הוא היה הדמות הסוררת בארגון והוביל ירי נגד ישראל - לעתים אף בניגוד לדעת חמאס. היה ברור לנו שהוא לא מתכוון להירגע. מדובר היה באדם חוצפן עם ביטחון עצמי גבוה ולכן סברתי שהדרך הנכונה היא סיכול".

 

עוד אמר יו"ר ישראל ביתנו: "אחרי אחד הדיונים הביטחוניים שבהם העליתי את הדרישה הזו, נתניהו, כהרגלו, עמד על הרגליים האחוריות ומנע את התוכנית הזו בכל מיני תירוצים שונים ומשונים - העיקר לא לבצע".

 

"צריך להבין", המשיך ליברמן, "שעם כל הפרה של השקט, עם כל התרעת צבע אדום, הוא (אבו אל-עטא) צבר רק יותר ביטחון עצמי ו'קיבל תיאבון'. היה צריך לחסלו כבר אז, אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא".

 

בכיר הג'יהאד חוסל במיטתו; הרמטכ"ל: "אם נצטרך, נעבור לסיכולים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי וראש השב"כ נדב ארגמן מסרו בצהריים פרטים נוספים על חיסולו של בהא אבו אל-עטא שפתח את סבב ההסלמה שבו נורו עשרות רקטות לעבר יישובים במרכז ובדרום. נתניהו והרמטכ"ל אמרו כי ישראל נערכת להמשך סבב הלחימה, אף שאינה מעוניינת בו.

 

ראש השב"כ נדב ארגמן, שדיבר באופן חריג, אמר כי אבו אל-עטא לא קיבל את ההסדרה עם חמאס. "הגענו למיטה שבה הוא ישן ולחדר הקטן שלו. הוא הסתתר בעת האחרונה בין דירות מסתור. אנו יודעים להגיע לכל גורם שמנסה לערער את ביטחון ישראל". עוד הוסיף ארגמן, כי מבצע החיסול הוא "תוצאה של עבודה מאומצת של אנשים רבים בשב"כ, באמ"ן, בחיל האוויר ובצה"ל בכלל. מדובר באדם שהתנהג כמבוקש. מאז ירי הרקטות האחרון ועד הלילה הוא הסתתר".

 

"הסיכול הלילה התרחש בעיתוי הנכון ביותר מבחינה מקצועית ומבצעית", הוסיף ארגמן, "אחרי שהכוכבים הסתדרו ואפשר היה לפגוע בו במקום הנכון ובזמן הנכון".

 

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס לחיסול ואמר כי "מדובר בהחלטה נכונה מבצעית ומדינית שעליה עודכנתי מבעוד מועד. לפעולה זו לא תהיה השפעה על התהליכים הפוליטיים המתקיימים".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי, AFP
ליברמן ונתניהו
צילום: אלכס קולומויסקי, AFP
מומלצים