שתף קטע נבחר

"הכי מרגש": יערה יצחקי - הקפטנית הכי צעירה באירופה

יש לה ביטחון ("רוצות לסיים במקום הראשון"), אנרגיה ("נבוא לעשות בלגן") והיא הקפטנית הכי צעירה ביבשת. יערה יצחקי ונבחרת הנשים פותחות את קמפיין מוקדמות היורובאסקט

נבחרת הנשים בכדורסל, שתפתח מחר עוד קמפיין מוקדמות, תתקשה להעפיל לאליפות אירופה אבל יכולה להתהדר בשיא היסטורי. יערה יצחקי בת ה־21, עם שש הופעות בינלאומיות בלבד ברזומה, הפכה לקפטנית הצעירה ביותר בכדורסל הנשים האירופי.

 

כן, ככה זה כשבבת־אחת הנבחרת הוצערה. בעוד בכדורגל המאמנים רק מדברים, אלי רבי, שחזר הקיץ להדריך את הכחולות־לבנות, החליט להגיד תודה לוותיקות והעמיד סגל עם ממוצע גילאים של 24.8 - הצעיר ביותר מבין 33 הנבחרות שישתתפו במוקדמות היורובאסקט.

 

יערה יצחקי (צילום: עוז מועלם)
"חלום של כל שחקנית". יצחקי(צילום: עוז מועלם)

 

את המינוי קיבלה יצחקי הצעירה מרבי בשבוע שעבר, וגם היא הודתה בחיוך שהייתה המומה: "את האמת, הופתעתי. להגיע לתפקיד קפטנית נבחרת הנשים כבר בגיל 21 זה לא דבר רגיל, ואני מעריכה את הצוות המקצועי שמאמין בי. זה הכי מרגש שיש. אני די בטוחה שזה חלומה של כל שחקנית מרגע שהיא מתחילה לכדרר. אני חושבת שזה גם שילוב של הסיטואציה שנוצרה עם הפרישה של רוב השחקניות שהיוו את הבסיס לנבחרת בשנים האחרונות".

 

ואכן, הסגל של נבחרת הנשים עבר חילופי דורות וכבר לא כולל את שי דורון, קטיה לויצקי, נעמה שפיר, אלישיה קלארק, שירן צעירי ורוני בן־נון. יצחקי וחברותיה ינסו למלא את החלל הגדול, כשמשחק הפתיחה של הקמפיין מחר (19.00, היכל קבוצת שלמה) זימן לישראל את אחת היריבות הקשות שאפשר לקבל - שוודיה, מי שסיימה שישית באליפות אירופה האחרונה. הנבחרת השלישית בבית היא מונטנגרו, שגם היא משוכה לא פשוטה. הראשונה מהבית הזה, יחד עם חמש הסגניות הטובות ביותר מתשעת הבתים, יעלו לאליפות אירופה שתיערך בקיץ 2021 בצרפת ובספרד.

 

המודל לחיקוי של יצחקי. לירון כהן ושי דורון (צילום: ניר 'שוקו' כהן) (צילום: ניר 'שוקו' כהן)
המודל לחיקוי של יצחקי. לירון כהן ושי דורון(צילום: ניר 'שוקו' כהן)

 

"לא מרגישה משקולת"

"כולנו מודעות לכך שהנבחרת חדשה ורוב הבנות לא חוו ניסיון אירופי ברמות הגבוהות. מולנו יש גם נבחרת חזקה. ועדיין, ההרגשה בקרב הצוות והבנות היא שאנחנו באות לטרוף את המגרש", הסבירה יצחקי. "ללחוץ, לעשות בלגן, להוציא את השוודיות משיטת המשחק שלהן".

 

וזה יספיק לדעתך?

"אי אפשר לדעת מה יקרה. יכול להיות שנחטוף בראש ויכול להיות שיהיה משחק צמוד. ברור שיכאב לנו אם נפסיד, אבל גם צריך להיכנס לפרופורציות. התכנסנו לפני חודשיים. להגיד לך שזה יוריד לנו את הביטחון אם נובס? ממש לא".

 

את לא חושבת שהסגל צעיר מדי, בלי מבוגרת אחראית אחת לרפואה?

"אנחנו נבחרת צעירה, אבל מלאה בכישרונות. מצד אחד יש לנו את הבמה והאפשרות לחוות ולהתמודד ברמה האירופית, אבל מצד שני אני באמת מאמינה שאנחנו יכולות להביא את הנבחרת הזו למקומות שהיא לא הייתה בהם. ממליצה לכל אוהדי הכדורסל להגיע ולהיות חלק מהמסע".

 

רצתה בכלל לשחק כדורגל. יצחקי בתחילת הדרך בליגת העל (עודד קרני, מנהלת ליגת הנשים) (עודד קרני, מנהלת ליגת הנשים)
רצתה בכלל לשחק כדורגל. יצחקי בתחילת הדרך בליגת העל(עודד קרני, מנהלת ליגת הנשים)

 

בת 21, וכבר קפטנית נבחרת - זו לא משקולת כבדה מדי על הכתפיים?

"אני לא חושבת שזה היה מוקדם מדי. זה גם משהו שאני אפילו לא מרגישה על הכתפיים שלי. אולי משום שזה סוג השחקנית שאני. גם אם לא היה לי את הטייטל של קפטנית, הייתי מנהיגה על המגרש. זה כבוד ענק, אבל לא משהו שמפעיל לחץ".

 

"שוודיה לא מעניינת אותנו"

יצחקי החלה את דרכה בקבוצת הילדות ברמת חן ומשם הדרך לאקדמיה בווינגייט הייתה קצרה. "כילדה רציתי ללכת לחוג כדורגל כל הזמן, אבל אמא שלי אמרה ששוברים שם את הרגליים

 ולא הסכימה. מה עושים? עוברים לכדורסל. התחלתי והתאהבתי בזה", סיפרה והוסיפה על המודלים שלה לחיקוי: "לירון כהן הייתה מישהי שהסתכלתי עליה בהערצה. רכזת ששיחקה שמונה שנים באירופה, ביורוליג, ברמות הכי גבוהות ביבשת. ביחד עם שי דורון הן באמת היו איזשהו קונצנזוס והשאירו עליי חותם".

 

את קריירת הבוגרות החלה במכבי רעננה, עברה לאליצור רמלה והחל מהקיץ היא במכבי עירוני ר"ג. בין לבין היא גם משמשת כיו"ר ארגון השחקניות, מוסד שקם רק לפני מספר חודשים. "המטרה שלנו כשחקניות היא שישמעו עלינו, שיראו אותנו, שידעו שקיימת ליגת כדורסל. אני נתקלת בהמון אנשים שבכלל לא יודעים שהיא קיימת".

 

אימון נבחרת הנשים (צילום: עוז מועלם)
הסגל הכי צעיר שיש. נבחרת הנשים(צילום: עוז מועלם)

 

אתן מסוגלות לנצח את שוודיה?

"היריבה באמת לא מעניינת אותנו. אנחנו באות לעשות את העבודה שלנו. גם אלי רבי העביר לנו מסרים באימון: ליצור לחץ, להוציא אותן מהכלים. המטרה, אולי תופתע, היא לסיים במקום הראשון בבית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
יערה יצחקי
צילום: עוז מועלם
מומלצים