שתף קטע נבחר

מסין, דרך נמל חיפה - עד ת"א: הגיעו קרונות הרכבת הקלה

הקרונות שישמשו את הקו האדום באחד מהפרויקטים הגדולים אי פעם בישראל יעברו סדרת ניסויים על מנת לבחון את התאמתם למסילה. הצצה ראשונה

 

 

קרנות רכבת שישמשו את פרויקט הרכבת הקלה שבונה נת"ע במטרופולין תל אביב הגיעו הבוקר (ה') לישראל מסין. הקרונות, שיוצרו במפעל חברת CRC הסינית, הגיעו במשלוח ימי על גבי אוניית משא ונפרקו בנמל חיפה על ידי עגורנים.

 

מדובר בכמה קרונות שישמשו את הקו האדום של אחד מפרויקטי בתחבורה הגדולים אי פעם בישראל בכלל ובגוש דן בפרט. הם יעברו בחודשים הקרובים סדרת בדיקות וניסויים על מנת לבחון את התאמתם למסילה. בחודש אפריל האחרון הכריזו בנת"ע כי הקרונות עברו בהצלחה את הבדיקות בסין.

הגעת הקרונות לרכבת הקלה מסין לתל אביב (צילום: נת
הקרונות שהגיעו מסין(צילום: נת"ע)

הגעת הקרונות לרכבת הקלה מסין לתל אביב ()

הגעת הקרונות לרכבת הקלה מסין לתל אביב ()

הגעת הקרונות לרכבת הקלה מסין לתל אביב ()

רכבות הקו האדום מורכבות משני קרונועים מחוברים באורך כולל של 70 מטרים, וברוחב של 2.65 מטרים. כל רכבת תכיל כ-450 נוסעים, כאשר חלק מהמרחב מוקדש למושבים קבועים, וחלקו מאפשר עמידה נוחה עם ידיות אחיזה רבות, לצד מושבים מתקפלים.

 

כל קרון מונע על-ידי שמונה מנועים, ומוזן בחשמל דרך כבל עילי לאורך התוואי. בעת האטה או בלימה, הקרון יחזיר אנרגיה למערכת החשמל, וכך למעשה תייצר הרכבת בעצמה כ-15% מהאנרגיה החשמלית הנחוצה לה.

 

 

 

 

הקרונות מצוידים במנגנון מורכב של בולמי זעזועים אנכיים ואופקיים, שמותאם גם לנסיעה במנהרות כדי לאפשר נסיעה חלקה ושקטה. בקרונות יותקנו מצלמות אבטחה שישדרו כל העת גם לתא הנהג וגם למרכז הבקרה של הרכבת. בנוסף, לנוסעים תהיה אפשרות לתקשר בעת חירום עם הנהג ועם מרכז הבקרה באמצעות מערכת אינטרקום בכל קרון.

 

הקו האדום הוא הראשון במערכת הסעת ההמונים שנת"ע מקימה במטרופולין גוש דן. הוא יעבור מפתח תקווה עד בת ים דרך בני ברק, רמת גן ותל אביב וישרת כרבע מיליון נוסעים מדי יום.

 

במקביל, נת"ע מבצעת עבודות להקמת הקו הסגול - מיהוד דרך רמת גן ללב תל אביב. גם העבודות על הקו הירוק יוצאות לדרך - מראשון לציון וחולון דרך תל אביב עד הרצליה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נת"ע
הקרונות שהגיעו מסין
צילום: נת"ע
מומלצים