שתף קטע נבחר

צילום: AFP

בעקבות המשך הירי: צה"ל תקף יעדי ג'יהאד איסלאמי

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שורת מטרות של ארגון הטרור ברצועת עזה, בהן מתחם לייצור רכיבי רקטות. פיקוד העורף לא פרסם הנחיות חדשות. באשקלון, נתיבות, שדרות ויישובי העוטף לא יתקיימו לימודים

דובר צה"ל הודיע הלילה (יום ו') כי חיל האוויר תקף שורת יעדי טרור של הג'יהאד האיסלאמי בדרום רצועת עזה, זאת בתגובה להפרת הפסקת האש מצד הארגון. בין היעדים שהותקפו: מתחם צבאי ששימש כאתר לייצור רכיבי רקטות ומפקדת חטיבת חאן יונס של הארגון.

 

 

עוד נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה רבה את הפרת הפסקת האש ושיגור הרקטות לעבר ישראל, נמצא במוכנות גבוהה וימשיך לפעול, ככל שיידרש, נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל".

 

עם זאת יצוין כי התקיפה של חיל האוויר הלילה היא מינורית באופן יחסי: מפקדת חטיבת חאן יונס של הג'יהאד האיסלאמי כבר הותקפה במהלך הסבב הנוכחי השבוע.

 

הפצצת צה
הפצצת צה"ל בעזה. (ארכיון)(צילום: AP)

הפסקת האש השברירית הופרה כמה פעמים מאז כניסתה לתוקף אתמול בשעה 05:30, ומאותו רגע נורו לעבר יישובי עוטף עזה כ-10 רקטות. הרשויות בעוטף עזה החליטו כי היום לא יתקיימו לימודים בשל המתיחות. בסביבות השעה 22:00 אמש נשמעה אזעקת צבע אדום בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב. כיפת ברזל יירטה מעל שדרות שתי רקטות ששוגרו מרצועת עזה.

 

עיריית אשקלון הצטרפה לשדרות ולמועצות האזוריות ביישובי עוטף עזה שהודיעו על ביטול הלימודים. גם במכללת ספיר הסמוכה לשדרות לא יתקיימו היום לימודים. בפיקוד העורף עדיין לא פרסמו שינוי בהנחיות ונכון לעכשיו מתקיימת באזור שגרה מלאה. הבוקר החליטו ההורים בנתיבות שלא לקיים לימודים. זאת, כמעט מיממה לאחר שצה"ל אישר את קיומה של הפסקת אש עם הג'יהאד האיסלאמי, יומיים לאחר חיסולו של מפקד הזרוע הצבאית של הארגון בעזה, בהא אבו אל-עטא.

 

בתוך כך, משרד החינוך ממשיך להפעיל גם היום את הקו הפתוח להתייעצות של תלמידים, הורים ועובדי הוראה. הקו מאוייש על ידי מומחיות למצבי לחץ וחירום מהשירות הפסיכולוגי ייעוצי. הקו יפעל היום החל מ-09:00 ועד 14:00,

ובמוצ"ש החל מ-18:00 ועד 22:00. מספר הטלפון: 1800-811-211.

 

 

 

יירוטים  שדרות  ()
יירוט מעל שדרות

בהודעה המשותפת של ראשי הרשויות בעוטף עזה, שפורסמה לפני הירי אמש ב-22:00, נאמר כי "בעקבות האזעקות שנשמעו באזור החליט פורום ראשי רשויות עוטף עזה שמחר לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך ברשויות העוטף. אנו עומדים בקשר עם צה"ל ובוחנים את ההתפתחויות. ההחלטה התקבלה מתוך דאגה לתלמידים ולצוותים החינוכיים".

 

בקרב תושבי העוטף נשמעו טענות על ההחלטה לבטל את הלימודים. תושבת המועצה האזורית שדות נגב, שהביעה את מורת רוחה על ההחלטה, אמרה: "לא ייתכן שבגלל אזעקה אחת בערב משביתים אזור שלם, זו כניעה לטרור. לא יכול להיות שערי הדרום מתנהלות בשגרה ואנחנו בחירום. זו החלטה מחלישה, כבר הוכח בעבר שכשהילדים במסגרות זה הכי בטוח ונכון להם מבחינה נפשית".

 

עקיבא שבת, תושב שדרות, אמר: "אני דורש תשובות להחלטה השגויה הזאת. הרשויות מחליטות על ביטול לימודים כשפיקוד העורף וצה"ל אומרים אחרת. ממי בדיוק נקבל פיצוי על ימי החופש? הרי זה כבר לא 'מצב מיוחד בעורף'. זה מצב מתסכל, לא התקיים דיון אמיתי בעניין. זאת ממש פגיעה במורל".

 

רוית, אף היא תושבת עוטף עזה, אמרה: "באיזו זכות הם פועלים בניגוד להנחיות פיקוד העורף? הילדים שלנו זקוקים למסגרות, הם בפיגור של חומר לימודי. כל יום לימודים כאן הוא לא מובן מאליו. זו פגיעה בחוסן, והיא יוצרת בלבול אצל הילדים".

 

הפסקת האש הופרה עוד כמה פעמים מאז כניסתה לתוקף אתמול בשעה 05:30, ומאז נורו כאמור לעבר יישובי עוטף עזה כ-10 רקטות. בשעה 17:23 נשמעה אזעקה במועצות האזוריות שדות נגב, אשכול ושער הנגב. כיפת ברזל יירטה רקטה אחת, שלא גרמה לנפגעים או לנזק. בשעה 10:54 בבוקר שוגרו מהרצועה חמש רקטות לעבר יישובי עוטף עזה. כיפת ברזל יירטה שתיים מהן. גם במקרה זה לא היו נפגעים או נזק. בין 06:00 ל-7:00 שוגרו עוד כמה רקטות מהרצועה לעבר יישובי עוטף עזה מבלי לגרום לנפגעים או לנזק.

 

לאחר הערכת מצב בפיקוד הדרום ובפיקוד העורף הוחלט אתמול בצהריים להסיר את כלל המגבלות באזור עוטף עזה ומערב לכיש. כמו כן הוחלט לחזור לשגרה במעברים ארז וכרם שלום ולהחזיר את מרחב הדיג לפלסטינים למרחק של 15 מיילים ימיים מהחוף בעזה.

 

סבב הלחימה החל ביום שלישי לפנות בוקר עם חיסולו של בכיר הג'יהאד האיסלאמי אבו אל-עטא. במהלך הלחימה נורו מאות רקטות מרצועת עזה, רובן לשטחים פתוחים. במקביל תקף צה"ל יעדים של הארגון ברצועה, ובמהלך הפעילות נהרגו 34 פלסטינים. בישראל נמנו עשרות פצועים קל, רובם נחבלו בדרך למרחב המוגן.

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר מוקדם יותר במהלך ביקור שקיים בסוללת כיפת ברזל בדרום כי "אנחנו לקראת סיום המבצע, מטרות המבצע הושגו במלואן".

 

נתניהו הוסיף בדבריו: "אני רוצה לברך את הלוחמים והלוחמות ואת המפקדים והמפקדות, על ההישג היוצא מן הכלל של מערכת ההגנה שלנו שפעלה היטב, יחד עם האזרחים שנשמעו להוראות פיקוד העורף. הצלחנו למנוע פגיעות כלשהן עד לרגע זה", אמר נתניהו כשהוא מתייחס לשיעור ההצלחה המרשים של כיפת ברזל ביומיים של "חגורה שחורה" - 90% הצלחה.

 

נתניהו אמר כי "אני יכול קודם כל לשבח את צה"ל ואת השב"כ על הישג אדיר ולהודות לחבריי לקבינט על ההחלטה האחראית והנועזת לעשות את המבצע הזה. מטרות המבצע הושגו כבר עכשיו במלואן. מטרת המבצע הייתה לעשות סיכול ממוקד של מפקד הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. הוא חוסל, ויחד איתו חוסלו עשרות מחבלים וגם עשרות מטרות תשתית חשובות של הג'יהאד האיסלאמי".

 

"האויבים שלנו קיבלו את המסר - אנחנו יכולים להגיע לכל אחד", הוסיף ראש הממשלה. "אנחנו יכולים להגיע לכל אחד, אפילו במיטתו. אני מקווה שהלקח הזה נלמד. אני סומך על כוחותינו שנמשיך להשתפר ולעשות כל מה שדרוש כדי להבטיח את ביטחון ישראל".

 

שר הביטחון נפתלי בנט אמר מוקדם יותר היום כי "כללי המשחק החדשים ברורים - צה"ל יפעל בחופש פעולה מלא, ללא שום מגבלות". לדבריו, "מחבל שמנסה לפגוע באזרחי ישראל, לא יוכל יותר לישון בשקט, לא בביתו ולא במיטתו, ולא בשום מקום מסתור".

 

לפי צה"ל, 25 מחבלים חוסלו לאחר ששיגרו או ניסו לשגר רקטות וטילי נ"ט. "הורדנו לתאי התקיפה אנשי אמ"ן מכמה תחומים כולל מיחידות הלוויינים ומודיעין האותות", אמר דובר צה"ל תת-אלוף הדי זילברמן.


פורסם לראשונה 14/11/2019 22:05

 

בהכנת הידיעה השתתף
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
תקיפת צה"ל בעזה (ארכיון)
צילום: AP
מומלצים