שתף קטע נבחר

מוזיאון התקשורת הציבורית יוקם בתל אביב

אולפנים של פעם, אוספי תקליטים ישנים, הקלטות נדירות, נאומים היסטוריים ואפילו אפשרות לעשות תוכנית רדיו משלכם - הממשלה בדרך לאשר את הקמת מוזיאון התקשורת הציבורית, שצפוי לקום במתחם קול ישראל בתל אביב

מבט היסטורי על הדיבורים, השירים והתוכניות: הממשלה צפויה לאשר היום (א') בישיבה השבועית את הקמת מוזיאון התקשורת הציבורית. הוא יוקם במבנה שממנו פעלה תחנת קול ישראל ברחוב לאונרדו דה וינצ'י בלב תל אביב.

  

מדובר ביוזמה של שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, בשיתוף השר לענייני ירושלים ומורשת זאב אלקין. שותפות לה גם עיריית תל אביב ולשכת העיתונות הממשלתית. עלות הקמת המוזיאון מוערכת בכ-12 מיליון שקל.

 

האוצרות של רשות השידור יעברו למוזיאון ()
האוצרות של רשות השידור יעברו למוזיאון

המוזיאון יציג את נכסי צאן הברזל של התקשורת הישראלית לדורותיה: האולפן הישן שבו הקליט ראש הממשלה המנוח לוי אשכול את "נאום הגמגומים" המפורסם שלו לפני מלחמת ששת הימים. המבקרים יוכלו לשמוע שם לא רק את הנאום הזה, אלא הקלטות היסטוריות רבות נוספות של מנהיגי האומה.

 

עוד יציג המוזיאון את אוסף התקליטים הייחודי של העורך המוזיקלי והשדר טוני פיין; מערכת ההפעלה של התוכנית הפופולרית "שירים ושערים" שנחשבה בזמנה לשיא טכנולוגי; קטעי וידיאו ושמע נדירים של לשכת העיתונות הממשלתית; מיקרופונים ומכשירי הקלטה של פעם ועוד.

 

המוזיאון יציע גם אטרקציה: מבקריו יוכלו לשבת באולפן, להקליט תוכנית רדיו משלהם, ואחר כך לשמוע אותה וליהנות מיצירתם.

 

השר אקוניס חש נוסטלגיה מיוחדת למקום, שכן בימי נעוריו שידר מהאולפנים הללו תוכניות לילדים ולנוער. הוא אמר: "היוזמה תספק לתושבי ישראל הזדמנות להאזין, לצפות ולקרוא את האירועים, הקולות והכותרות שהפכו לפסקול חיינו. אלפי תמונות וקטעי וידיאו ואודיו נדירים שכולנו גדלנו עליהם יוצגו במתחם רשות השידור המיתולוגי, והמקום ישקף את ההיסטוריה שלנו במיטבה".

 

השר לענייני ירושלים אלקין הוסיף: "ההיסטוריה של השידור הציבורי בישראל היא חלק חשוב מהמורשת הציונית שלנו. לא יכולנו לעמוד מנגד אל מול הסכנה בהשמדת החומרים הארכיוניים של רשות השידור לאחר סגירתה, וזאת הסיבה שנרתמנו ליוזמת. המוזיאון המפואר יכלול את תולדות השידור הציבורי".

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות רשות השידור
קול ישראל ברשת ב'
באדיבות רשות השידור
לאתר ההטבות
מומלצים