שתף קטע נבחר

ח"כ עבאס: נתניהו רצה ממשלת מיעוט בתמיכתנו, והלך לבחירות כדי להימנע מכך

יו"ר רע"מ סיפר על המגעים שניהל עם ראש הממשלה לאחר הבחירות באפריל. לדבריו, "הוא החליט לפזר את הכנסת כי האמין שיקים ממשלה בלי תמיכה של מפלגה ערבית"

הרשימה המשותפת אצל הנשיא ריבלין (צילום: רויטרס)
חבר הכנסת מנסור עבאס(צילום: רויטרס)

בזמן שחברי הליכוד ובלוק הימין תוקפים את האפשרות להקמת ממשלת מיעוט בתמיכתם של חברי הכנסת הערבים, ח"כ מנסור עבאס (הרשימה המשותפת) אמר הבוקר (ראשון) בגלי צה"ל כי ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצמו ניסה לגשש עימו על תמיכה בממשלת מיעוט אחרי הבחירות הקודמות.

 

יו"ר רע"מ, שהוא גם סגן ראש הפלג הדרומי של התנועה האיסלאמית, ציין כי הוא ניהל את המגעים בשם מפלגתו, שהתמודדה יחד עם בל"ד בבחירות הקודמות. "נתניהו התלבט בין כמה אופציות. להקים ממשלה עם 60 ח"כים או לפזר את הכנסת", אמר עבאס. "בסופו של דבר הוא הלך לכיוון של פיזור הכנסת, כי חשב שבחירות נוספות יתנו לו הזדמנות להקים ממשלה בלי תמיכה של מפלגה ערבית".

 

עבאס נשאל אם הרשימה המשותפת תבחר לתמוך בממשלת מיעוט של בני גנץ, אך הבהיר כי הסיעה מורכבת עם מפלגות בעלות עמדות שונות. "אם נקבל פניה מסודרת אנחנו נדון בה. ברור שלפחות בשלב הזה, אנחנו לא מחפשים מתווה שבו נהיה חלק מהממשלה".

 

חבר הכנסת לשעבר עבד אל-חכים חאג' יחיא היה הראשון לספר על המגעים במהלך מתיחה ברדיו החרדי "קול חי". חאג' יחיא סיפר על שיתוף הפעולה בין הצדדים ואף על "הכימיה הטובה" של עבאס עם האיש הקרוב ביותר לנתניהו, נתן אשל. בשיחה הבוקר עם ynet, חאג' יחיא לא הכחיש את הדברים: "היו פגישות וישיבות, זה טבעי".

 

במהלך השבת ערך נתניהו שיחת ועידה עם חברי הכנסת והשרים בליכוד והודיע להם שקיבל אינדיקציות לכך שגנץ מתכוון להודיע על הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת בשבוע הקרוב. הוא ביקש מהם לפעול כדי לייצר התנגדות ציבורית רחבה למהלך.

 

מאוחר יותר פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו סרטון נוסף נגד יו"ר כחול לבן ויו"ר ישראל ביתנו בשל האפשרות לממשלת מיעוט ששאיר את הליכוד באופוזיציה. "יש פה טלפון אדום. ערב-ערב הוא מצלצל. אומרים לי: ראש הממשלה, צריך לתקוף כאן, צריך לתקוף שם. ומה אני אגיד, רק רגע, אני צריך לבדוק עם איימן עודה? אני צריך לבדוק עם אחמד טיבי?".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים