שתף קטע נבחר

הפרקליטות החלה בבחינת החומרים בפרשת "המימד החמישי"

המדינה הגיבה לעתירה שהוגשה לבג"ץ בדרישה לפתוח בחקירה פלילית בפרשת החברה שבראשה עמד בני גנץ. זאת, בעקבות דו"ח של מבקר המדינה הקודם שקבע כי החברה הציגה לכאורה עובדות לא נכונות למשטרה במסגרת עסקת רכש

ישיבת סיעה כחול לבן (צילום: עמית שאבי)
יו"ר כחול לבן בני גנץ(צילום: עמית שאבי)

המדינה הגישה את תגובתה לבג"ץ ועדכנה כי פרקליטות המדינה החלה בבחינת החומרים בפרשיית "המימד החמישי", חברת הסייבר בראשה עמד יו"ר כחול לבן בני גנץ.

 

ארגון "לביא" שהגיש את העתירה דרש מבית המשפט העליון להורות ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה לפתוח בחקירה פלילית בפרשייה וזאת "בעקבות ממצאי דו"ח מבקר המדינה, ממנו עלה לכאורה כי במהלך משא ומתן עם המשטרה ביחס לפרויקט טכנולוגי שלמשטרה היה עניין בו, הציגו אנשי המימד החמישי מצגים כוזבים בפני המשטרה".

 

אינפו אינפוגרפיקה המימד החמישי דוח המבקר משטרה בני גנץ (צילום: מוטי קמחי )
.(צילום: מוטי קמחי )

בתגובה המקדמית של המדינה שהוגשה בסוף השבוע האחרון, הודיעה הפרקליטות כי היא משכה את חומרי החקירה ממש לאחרונה מלשכת מבקר המדינה והחלה בבחינת החומרים. בתגובה נכתב כי "החומרים המבוקשים הועברו מלשכת המבקר והתקבלו בלשכת המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים רק ב-22 באוקטובר 2019, כלומר לאחרונה ממש. חומרים אלו ייבחנו ולאחר מכן תתקבל ההחלטה המתאימה".

 

מדו"ח מיוחד של מבקר המדינה בעניין מערך הרכש במשטרת ישראל, עלה כי ב-2016 פנתה המימד החמישי אל המשטרה והציעה לה לרכוש מערכת טכנולוגית מתקדמת שהיא מפתחת.

 

לאחר בדיקות שונות היה צורך לבצע פיילוט על מנת לבדוק את יכולות המערכת, דבר שהצריך אישור ועדת פטור במשרד האוצר לפי תקנה 11 לתקנות חובת מכרזים. לוועדת המכרזים שדנה בעניין הפטור הוצגו נתונים ביחס לחברה, יכולותיה ולקוחותיה אשר בעקבותם אישרה הוועדה את הפטור ממכרז.

 

לוועדת המכרזים הוצגה חוות דעת של מנהל הטכנולוגיות של משטרת ישראל. חוות הדעת כללה לכאורה פרטים כוזבים ביחס לחברת המימד החמישי, ניסיונה ולקוחותיה. על-פי חוות הדעת שהוגשה לוועדת המכרזים ב-2016, החברה הייתה קיימת ארבע שנים, אף שהיא התאגדה רק בשנת 2014.

 

בנוסף נאמר, כי לחברה חמישה לקוחות שהם גופים ביטחוניים וכי קיים אצלה זה שנה וחצי מוצר מדף - מבדיקת המבקר עולה לכאורה כי מדובר בפרטים שאף הם כוזבים, ולכאורה לחברה לא היה מוצר מדף ולא היה לה שום לקוח שהינו ארגון ביטחוני.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא
עמד בראש החברה. בני גנץ
צילום: יאיר שגיא
מומלצים