שתף קטע נבחר

טעמנו: בייקון כשר חדש ברשת ברגר קינג

מה קשור: רשת ברגר קינג הכניסה שלוש מנות חדשות לתפריט שבכולן מככב בייקון כשר העשוי מבשר הודו. ואיך הטעם? בדקנו

 

צפו: כך מגישים בייקון כשר במסעדה כשרה בירושלים

 

לאחרונה יותר ויותר מסעדות כשרות מוצאות תחליפים למוצרים לא כשרים ולשילובים בעייתיים. כך נולדה גבינה טבעונית שיכולה להצטלם ממש טוב על המבורגר, וכך גם נולדה חיה חדשה בשם - בייקון כשר. בדרך כלל במסעדות שף הבייקון הכשר עשוי מבשר טלה, בשר הדומה במעט לחזיר, ולו בשל רצועות השומן שבו. יש מקומות שבהם התחליף הכשר לבייקון מגיע מבשר הודו, כמו במקרה של רשת ברגר קינג, שמשיקה בימים אלה שלוש מנות חדשות עם בייקון כשר.

בייקון כשר ברשת ברגר קינג (צילום: תיקי גולן)
בייקון כשר ברשת ברגר קינג(צילום: תיקי גולן)

הבייקון הכשר עשוי מבשר הודו, ומופיע בשלוש מנות המצטרפות לתפריטי סניפי הרשת: בייקון קינג, דאבל בייקון קינג ושניצל בייקון קינג. כל סדרת הבייקון הכשר מגיעה בלחמניית תירס - חשוב להדגיש כי הלחמנייה הזאת אינה מיועדת לרגישים לגלוטן.

 

ועכשיו לדבר החשוב באמת - איך הטעם? ההמבורגרים החדשים של רשת ברגר קינג טעימים. הלחמנייה רכב ונימוחה, והיא תענוג גדול בתוך הביס. אבל, שם התענוג מתחיל ושם הוא נגמר, כי הבייקון הכשר הוא אכזבה גדולה. ולמה? כי אין שום קשר בינו לבין בייקון - לא במראה, לא בטעם וכמובן שגם לא במרקם.

 

אולי משהו בעישון של נקניק ההודו היבש הזכיר למישהו בייקון, אבל שום קשר אחר אין בין המוצר של ברגר קינג לבין הדבר האמיתי. איפה השומן, המאפיין את הבייקון ואחראי במידה רבה לפריכות שלו? עד לא מזמן חזה אווז היה התחליף הכשר לבייקון בהרבה מקומות כשרים. זה הסתדר טוב עם הטעם המעושן ועם השומן. אבל הודו? זה כבר סיפור אחר. אז נכון שהודו יותר בריא מבשר חזיר, אבל למה להתעקש להפוך למה שאתם לא? לא יכולתם פשוט לקרוא לזה המבורגר בתוספת נקניק?

 

ועכשיו נשאלת השאלה הגדולה: למה בעצם להשתמש במושגים בעייתיים כמו "בייקון כשר" במקום באמת להצהיר שבהמבורגרים החדשים יש פשוט נקניק הודו מעושן. האם הלקוחות של ברגר קינג יחשבו שהמנה "נחותה" אם יקרו לה בשמה - נקניק הודו? בכלל לא בטוח. מי שמגיע לאכול המבורגר בברגר קינג יודע שהגיע לרשת מזון מהיר ולא למסעדת שף, וברוב המקרים גם אין לו שאיפות גדולות לחוויה קולינרית יוצאת דופן.

בייקון כשר ברשת ברגר קינג (צילום: תיקי גולן)
הלחמנייה: המנצחת הגדולה (צילום: תיקי גולן)

וכמו בעולם הקינוחים הכשרים, כך גם כאן - פחות ופחות משתמשים בתחליפי חלב, שטעמנם תמיד "ליד" הדבר האמיתי ולא הדבר האמיתי. המגמה בשנים האחרונות, שהולכת ומשתפרת ומתחדדת גם בזכות התפתחות הקינוחים הטבעוניים, היא להעדיף מוצרים כשרים על פני תחליפים. למשל - קרם קוקוס או סירופ תפוז מאשר שמנת צמחית.

 

אז בסופו של דבר התוספת הכשרה הזאת הרסה לנו את הביס, שיש לציין שהיה דיי טעים בלעדיה, במיוחד בגרסת השניצל שהגיע חם, פריך וטעים במיוחד.

 

המחיר: בייקון קינג 30.90 שקלים, דאבל בייקון קינג 40.90 שקלים, שניצל בייקון קינג 36.90 שקלים.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תיקי גולן
טעמנו: בייקון כשר ברשת ברגר קינג
צילום: תיקי גולן
מומלצים