שתף קטע נבחר

אריה מליניאק

אם זה לא מקולקל - למה לתקן? / מליניאק

שישה ניצחונות רצופים ביורוליג היו למכבי ת"א, אבל אתמול בקרב הפסגה מול מילאנו ספרופולוס החליט לשנות הרכב ולתת פחות דקות לאלה שהובילו אותו להצלחות. זה נגמר בהפסד 92:88. את הקבוצה שספרופולוס בנה במשך חודשים, מסינה פירק בדקות לבודדים

 

מכבי ת"א וארמאני מילאנו הגיעו למפגש הפסגה ביניהן במאזן זהה: שישה ניצחונות מול שני הפסדים. את ההצלחה של מכבי מייחסים להגרלה הנוחה ולמאמן המצוין יאניס ספרופולוס. אומרים שהרכב מנצח לא מחליפים, אבל המאמן היווני פתח עם אלייז'ה בראיינט וג'ייק כהן בחמישייה. מאמן של קבוצה מצליחה צריך להתמקד בענייניו ופחות בשיבוש משחק היריבה. אם הוא ניסה לבלבל או להטעות את אטורה מסינה כשפתח עם מחליפים, זה היה רעיון לא מוצלח כי מכבי שיחקה בחודש האחרון כדורסל מעולה בשני צידי המגרש. אם זה לא מקולקל, למה לתקן?

 

 

תשעה שחקנים דרכו על הפרקט כבר ברבע הראשון. אולי המחשבה הייתה לפתוח עם מחליפים כדי להעלות את הכוח העיקרי כשמילאנו מתעייפת ויוצאת מהמשחק שלה, לא יודע. ההרכב השונה לא פגע במכבי בעשר הדקות הראשונות (21:21), אבל ספרופולוס לא הצליח לייצב שום הרכב שהתחבר טוב בהמשך. בראיינט, שהיה בבסקוניה הטופ סקורר של מכבי (19 נקודות), שיחק אתמול רק 9:20 דקות. ג'ון דיברתולומאו, אחרי שני משחקים אדירים (33 נקודות ביחד), עלה מהספסל ל-8:50 דקות בלבד. יובל זוסמן רק 7:26 דקות.

 

יאניס ספרופולוס  (צילום: EPA)
ספרופולוס. לא הצליח לייצב הרכב(צילום: EPA)

 

שלושת השחקנים עליהם מבוסס הלחץ על הכדור שהיה גורם המפתח להצלחות של מכבי עד כה, משתמשים יותר מדי בידיים ומסתבכים בעבירות (9 ב-26 דקות ביחד). הם גרמו למילאנו ל-11 איבודי כדור בלבד (שלושה מהם בשתי הדקות הראשונות), מה שמסביר ספיגה של 92 נקודות. כל הכבוד לשיתוף של דני אבדיה וג'ייק כהן, אבל רכבת חילופים מקשה על הקבוצה להיכנס לקצב ולייצר מומנטום. המנהג המזרח תיכוני לייחס הפסדים למי שלא משחק, הקפיץ את היעדרו של עומרי כספי למקום השני בסולם הדאגות (במקום הראשון ההחלמה של סקוטי וילבקין ממתיחה בשריר האחורי).

 

מסינה דווקא טעה בניהול המשחק

אם המשחק הוגדר כמפגש בין שני המאמנים המשפיעים ביותר ביורוליג כרגע, אז עם כל הכבוד לספרופולוס, הבכיר מבין השניים הוא אטורה מסינה, שנחשב לאוטוריטה בכדורסל האירופי. אחרי חמש עונות סטאז' כעוזרו של גרג פופוביץ' ועם ערימה של תארים באירופה, השחקנים, הקהל ואפילו השופטים נותנים למסינה הרבה כבוד. ג'ורגי'ו ארמאני פתח את הכיס ונתן למסינה תקציב גבוה ושליטה מלאה בבניית ובאימון הקבוצה בשלוש השנים הקרובות.

 

עומרי כספי בשדה התעופה (צילום: אורן אהרוני)
כספי. פתאום החיסרון שלו הורגש(צילום: אורן אהרוני)

 

זה בצד הפלוס. בצד המינוס מסינה לא ניהל משחק בחמש השנים האחרונות, וזה בלט בדקות שמכבי ת"א חזרה למשחק. מסינה נתן את המפתחות לסרחיו רודריגז שנחשב לאחד משלושת הפליימייקרים המובילים ביבשת. מצד שני, הכדרור שלו מעכב ותוקע את המשחק, וזה הכי רחוק ממשחק המסירות שמסינה רוצה לשחק.

 

ולדימיר מיצוב, מייקל רול ונמניה נדוביץ' הם קלעים יציבים בתנועה. כשהם יוצאים מחסימה לג'אמפ שוט פשוט מארבעה מטר, אחוזי הקליעה שלהם טובים. כשרודריגז מכדרר הם צריכים לסדר מצבי קליעה בעצמם ואחוזי הקליעה שלהם יורדים. מסינה הוא גם שמרן בהגנה. סקוטי וילבקין וטיילר דורסי הפציצו מכל מצב, אבל שמירות כפולות או לחץ לא מצויות כנראה בלקסיקון שלו.

 

טאריק בלאק  (צילום: gettyimages)
האנטר מנסה את כוחו מול מילאנו(צילום: gettyimages)

 

השמירה האישית התוקפנית הביאה למכבי ניצחונות במשחקים הקודמים. החזרה להגנת החילופים יצרה אתמול מיס-מאצ'ים בעייתיים לווילבקין ולבראיינט שנאלצו לשמור על סקולה וטארצ'בסקי שגבוהים מהם, בזמן שטאריק בלאק ואותלו הנטר הלכו לאיבוד בשמירה על הגארדים. בלאק, איש רציני, הבין כנראה בקיץ ששחקן גבוה שלא מסוגל לקלוע עונשין הוא שחקן נכה, ואתמול דייק ב-7 מ-7 מהעונשין!

 

לוקח זמן לגבש בודדים לקבוצה ולוקח דקות לפרק אותם בחזרה לבודדים. כששחקני מכבי מפסיקים לשמור ומשחקים אינדיבידואלי, הם חוזרים חודשיים לאחור להיות אוסף של שחקנים בינוניים. קליעה היא עניין של יום, לבצע עבירה קבוצתית ראשונה ברבע הרביעי 2:12 דקות לסיום זו רשלנות. הפסד למילאנו בחוץ זו לא טרגדיה, כי המגמה נשמרה: מנצחים את התחתית, מפסידים לצמרת.

 

בהפסקת המשחק נתלתה על תקרת האולם גופייה מספר 11 של דינו מנגין האגדי. לואיס סקולה, רכש מצוין של מסינה גם בגיל 40, גם הוא בדרך להיכל התהילה. את גופיה מספר 9 של מיקי ברקוביץ' כבר תלו ביד אליהו?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גטי אימג'ס
יאניס ספרופולוס
צילום: גטי אימג'ס
מומלצים