שתף קטע נבחר

אישום: לוחמת מג"ב ירתה בפלסטיני בניגוד לחוק - ומחקה את תיעוד האירוע

לפי המחלקה לחקירות שוטרים, השוטרת ירתה כדור ספוג בפלסטיני לאחר בידוק שבמהלכו נוקה מחשד - וביקשה מחבריה לשמור על כך בסוד. כשזומנו לחקירה - ביקשה שישברו את הטלפון שלה, וימחקו את הסרטון שתיעד זאת

 

לוחם מג
לוחם מג"ב בעוטף ירושלים. ארכיון(צילום: אוהד צויגנברג)

ירתה בניגוד לנהלים - ומחקה את הסרטון: לוחמת מג"ב לשעבר ששירתה באזור עוטף ירושלים נאשמת בתקיפה סתם ובמעשה פזיזות ורשלנות בנשק לאחר שירתה כדור ספוג בגבו של פלסטיני בשער גורן. כך עולה מכתב אישום שהוגש היום (רביעי) לבית משפט השלום בירושלים. בנוסף הואשמה הלוחמת, יחד עם שני לוחמים נוספים, בעבירת שיבוש מהלכי משפט.

 

לפי כתב האישום שהוגש על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים, הלוחמת עיכבה פלסטיני בבוקר ה-25 במאי לצורך בדיקה. עם שלילת החשדות נגדו הכוח שחרר אותו לדרכו, ובזמן שהתרחק ירתה לעבר פלג גופו התחתון שלא כדין, ובניגוד לנהלי המשטרה. כתוצאה מהירי נפל הפלסטיני על הרצפה. במח"ש טענו כי הלוחמת ביקשה מחבריה שהיו עימה במקום שלא לספר לאף אחד על האירוע.

 

המחלקה לחקירות שוטרים זימנה כמה לוחמים לחקירה, ולפי כתב האישום, בטרם הגעתה של אחת הלוחמות למסור את עדותה - התקשרה אליה הנאשמת וביקשה ממנה שלא תשתף אף אחד בהשתלשלות האירועים. בעקבות שיחת הטלפון, מחקה חברתה של הלוחמת את הסרטון שתיעד את האירוע.

 

עוד נכתב כי הלוחמת שיקרה לחוקרים בעניין הטלפון שלה - ואף ביקשה מאחד מחבריה לשבור אותו. הלוחם הטיח את הטלפון כמה פעמים במוט ברזל ושבר אותו.

 

״כתב האישום מבטא את הסלידה מהעבירות שביצעה הנאשמת בהיותה לוחמת משמר הגבול. הנאשמת ניצלה את תפקידה, את מעמדה ואת סמכותה לשאת נשק ורמסה את כבודו של המתלונן תוך ניצול חולשתו, אך רק לשם מעשה שעשוע", מסרו עורכות הדין הלה אדלמן ושקד דהן מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה. "במעשה זה גרמה הנאשמת לפגיעה בנכס היקר ביותר של מערכת אכיפת החוק - אמון הציבור במשטרת ישראל ובלוחמים המבצעים תפקידם כדין", הוסיפו.

 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה רבה את המקרה שהתרחש לפני כשנה וחצי.

בהתאם כבר אשתקד מיד עם היוודע דבר האירוע, הודחה הלוחמת ששירתה בשירות סדיר וסיימה את שירותה בחיל לאלתר. לוחמים נוספים שהיו בפעילות הורחקו וחלקם אף הועברו מתפקידם. מדובר במקרה חריג שאינו מאפיין את פעילותם של לוחמי מג"ב להגנה על ביטחון המדינה ואזרחי ישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים