שתף קטע נבחר

פגם במקרר שבועיים אחרי שנקנה - של מי האחריות?

הלקוח אישר שמקרר של ניפאן הגיע לביתו, אלא ששבועיים לאחר האספקה הוא גילה מעיכה בדלת התתחתונה. הטכנאי אמר שימליץ לחברה להחליף את הדלת, אבל עד פניית המדור - הוא לא קיבל תשובה

ב-5 בספטמבר רכש חיים מקרר Haier. כשהמקרר הגיע הוא סרק אותו ואישר שקיבל אותו. כשבוע לאחר האספקה הוא גילה שהדלתות העליונות אינן באותו גובה. בשלב זה הוא חשב שלא מדובר בבעיה גדולה. ב-19 בספטמבר, כשישב לאכול, הוא הבחין פתאום בשקע (מעיכה) בדלת התחתונה. לדבריו, הוא לא ראה את השקע בעת שבחן את המקרר בזמן קבלתו, משם שמזווית של עמידה לא רואים אותו, אלא רק כשיושבים ומסתכלים לכיוון.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

3 טכנאים ו-360 שקל - והמדיח לא תוקן

מתקשים לקבל טיסת בונוס בלופטהנזה? זה בגלל שאתם ישראלים

נטרטר עד שתוותר: מסע המכשולים בדרך למשיכת קופת הגמל

 

זה היה יום חמישי בערב. ביום ראשון הוא התקשר לשירות של היבואנית ניופאן, ונאמר לו כי היה אמור לדווח על הפגיעה תוך 24 שעות. "הסברתי שזה לקח זמן כי את השקע לא רואים בעמידה מול המקרר, אלא רק כשנמצאים לצידו, וציינתי שבשום מסמך לא מצוין משך הזמן לפנייה בעניין פגמים, וכי איש לא עידכן אותי בכך. התשובה שקיבלתי הייתה: 'מצטערים, לא ניתן לעשות דבר'. ביקשתי שיגיע טכנאי לסדר את בעיית הגובה של הדלתות".

מטבח (צילום: shutterstock)
מקרר(צילום: shutterstock)

לדבריו, כשהגיע הטכנאי הוא ביקש ממנו, לפני שיסדר את הדלתות, שיעמוד מול המקרר ויגיד אם הוא רואה פגמים. הטכנאי לא ראה שום פגם. "כשהראיתי לו את הפגם, הוא אמר שהיה עליי לדווח על כך עד שבועיים לאחר האספקה, אבל הוסיף כי ניופאן היא חברה רצינית והוא ימליץ להם להחליף את הדלת". לדבריו, הטכנאי אמר שייצרו איתו קשר.

 

בשבועיים שחלפו פנה חיים מספר פעמים לניופאן ונאמר לו כי החלטה על החלפה הדלת הפגומה היא בסמכות מנהל. ב-15 באוקטובר נאמר לו כי טכנאי יבוא ב-17 בחודש, אך זמן קצר לפני הגעת הטכנאי הגעתו בוטלה. לאחר מספר פניות נוספות קיבל חיים הודעה כי בקשתו להחלפת הדלת נדחתה. כששאל מתי יגיע טכנאי כדי לכוון את הדלתות, נקבע לו תאריך ל-7 בנובמבר. "לוקח להם חודש וחצי לשלוח טכנאי לדלתות, אבל להודעה על פגם הם דורשים 24 שעות בלבד", תהה חיים.

 

בתגובה לפניית המדור מסרו מניופאן כי בהתאם למדיניות החברה, טענה על פגמים בהובלה תקפה אם ניתנה במעמד קבלת המקרר. "הלקוח עבר על המקרר, בדק אותו וחתם למוביל על קבלתו. במקרה חריג שלקוח פונה תוך יום-יומיים ומעדכן על מכה/מעיכה שנראית רק בזווית מסוימת, מאשרים את ההחלפה. לאחר תקופה של שלושה שבועות שבהם המקרר פעל בבית הלקוח, לא ניתן לטעון על חבלה עקב ההובלה". עם זאת, לפנים משורת הדין, לדבריה, החליטה החברה לאפשר ללקוח לקבל דלת חדשה בהנחה של 30% ממחירה.

 

(מהשבוע הבא המדור יוצא לפנסיה. תודה לדני שדה על טיפול מסור במאות פניות) 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים