שתף קטע נבחר

שנ"ץ במשרד: הולנדיה יוצאים מחדרי השינה

בהולנדיה הרחיבו השנה את חוויית השינה גם למתחמי העבודה, ופיתחו קפסולות שינה שמאפשרות לעובדים לנמנם במהלך העבודה ולצבור כוחות. במקביל החלה החברה בבניית מפעל חדש בשדרות, בצמוד למפעל הקיים - שיגדיל את היקף היצור

בשיתוף Superbrands  

 

חברת הולנדיה, המתמחה בהנדסת שינה, הוקמה בשנת 1981 על ידי יצחק ברססט, חקלאי ממושב אורות. ברססט סבל אז מכאבי גב וחיפש מיטה מיוחדת שתקל עליו - ומצא את מבוקשו בהולנד.

 

המיטה שרכש שיפרה את איכות חייו, ותוך זמן קצר החל לייבא מיטות דומות לכל בני משפחתו. בעידודם, החליט ברססט לפתוח בישראל חנות שתתמחה בעולם השינה. השם "הולנדיה" נולד במקרה, כאשר הוא נדרש לכתוב שם לחברה ברישיון הייבוא שמילא בשגרירות הולנד.

 

בתחילת דרכה הייתה הולנדיה חנות קטנה בלב חנות מטבחים בדיזנגוף סנטר בתל אביב. בתוך זמן קצר פתח ברססט חנות עצמאית ראשונה, שהתרחבה בהמשך לרשת בת שבעה סניפים בהובלת בנו אבי, שהצטרף לעסק ב-1986. כיום מחזיקה החברה גם במפעל ומרכז פיתוח בשדרות, והיא מייצאת את מוצריה ל-24 מדינות בעולם.

הולנדיה ()
 

מנכ"ל החברה אבי ברססט נחשב למומחה עולמי בתחום השינה, ומשמש כנציג ארגון השינה העולמי בישראל. ברססט מרבה להרצות בנושא, וכתב שני ספרים: "לילה במתנה", ו"סוד השינה המושלמת NAP". מדי שנה הוא מפיק אירוע חגיגי לכבוד יום השינה הבינלאומי.

 

בתחילת דרכה התמקדה הולנדיה בייבוא מיטות ומזרונים, אך כיום מייצג המותג חזון של שיפור איכות החיים באמצעות חוויית השינה. בהתאם, החברה משווקת מגוון מוצרים - מיטות וכורסאות מתכווננות, מזרונים ומיטות נוער, כריות, שמיכות, פתרונות לאירוח, מערכות ישיבה ועוד.

 

הסביבה התחרותית

בישראל פועלות חמש רשתות קמעונאיות מרכזיות בתחום השינה והמזרונים. בנוסף כולל השוק גם מספר רשתות קטנות, יבואנים של מותגים מחו"ל, יבוא אישי ברשת ומאות חנויות פרטיות שמשווקות מגוון מותגי מזרונים, לצד ריהוט משלים וריהוט כללי. השוק מתאפיין במבצעים והנחות רבות. בתחום הפרימיום של עולם השינה פועלת הולנדיה לצד מספר שחקנים מצומצם יחסית.

 

האתגר השיווקי

הולנדיה משמרת את מעמדה ובידולה מול המתחרים, תוך שהיא מפתחת מוצרים חדשים ופועלת להרחבת המודעות לחשיבות איכות השינה ולחוויית השינה כאירוע הוליסטי. מטרת העל של המותג היא לגרום לצרכנים לבחור את ריהוט השינה המתאים ביותר לצרכיהם ולהרגליהם.

 

הפתרונות יצירתיים

הולנדיה פועלת במגוון דרכים כדי לשמר את מעמדה כמובילה בתחום איכות השינה, וכדי להרחיב את המודעות לחשיבות השינה האיכותית בקרב כלל הציבור.

 

פתיחת סניפים חדשים: החברה עומדת בפני פתיחת שני סניפי ענק חדשים במהלך 2020 - האחד בקריות, והשני במעלה אדומים. הסניפים החדשים יתפרסו על כ-1,000 מ"ר, ויכללו מגוון רחב של מוצרים, כמענה לביקוש ההולך וגובר מצד הצרכנים.

 

עיצוב חללים. הולנדיה נכנסה באחרונה לתחום עיצוב החללים, תוך שיתוף פעולה עם מעצבי פנים שונים. החברה מציעה ללקוחות להתרשם מחללים שונים המעוצבים עד לפרט האחרון, ובכך לסייע להם בעיצוב ביתם על ידי בחירת החלל המתאים ביותר לטעמם ולצרכיהם. כיום מעוצב על פי הקונספט סניף הדגל של החברה בהרצליה פיתוח, ובכוונת הולנדיה להרחיב את התפיסה לכלל סניפיה במהלך 2020.

 

פיתוח מוצרים חדשים. כחברה המשקיעה משאבים רבים בפיתוח יוזמות חדשניות, הובילה השנה הולנדיה את תחום השינה בחללי עבודה. החברה מקדמת גישה המאמינה כי נמנום של 10-15 דקות במהלך יום העבודה תורם ליעילות של העובד, ובכך גם לתפוקת העסק. במטרה לקדם את תחום ה"ניפנוף" (מושג שטבע מנכ"ל הרשת, אבי ברססט), החלה החברה בפיתוח קפסולות שינה, אותן ניתן לשלב במתחמי עבודה. הקפסולות מאפשרות לעובדים לנמנם במהלך העבודה ולצבור כוחות, וכמה מהן כבר מותקנות במפעלי החברה בשדרות, שם העובדים עושים בהן שימוש במהלך יום העבודה.

 

הקמת מפעל חדש. השנה החלה החברה בבניית מפעל חדש בשדרות, בצמוד למפעל הקיים. המפעל החדש ייבנה על טהרת האוטומציה והרובוטיקה, ויאפשר לחברה להגדיל את כמות הייצור פי ארבע. כחלק מהרחבת פעילותה תקלוט החברה עד סוף השנה כ-40 עובדים נוספים, שיתווספו ל-100 העובדים הקיימים (רובם המכריע תושבי עוטף עזה).

 

הלקוחות במרכז. אחד העקרונות החשובים המנחים את החברה הוא קשר ישיר עם הלקוחות, המתבסס על הקשבה, הבנה ולמידה. לכן החברה מקפידה לשמור על המגע האישי עם הלקוחות גם שנים אחרי שרכשו מערכת שינה, ולספק מענה לצרכיהם.

 

תרומה לקהילה. לאורך השנים פעלה החברה רבות למען הקהילה. הודות לפעילות זו, הוענק בשנה החולפת לחברה אות שר הכלכלה והתעשייה למעסיקים שפעלו לשילוב אנשים עם מוגבלויות בתעשייה. האות הוענק לחברה על תרומתה לשילובם של מתמודדי עמותת אנוש בעבודה, במפעל החברה בשדרות. בנוסף, הוענק לחברה בטקס חגיגי במשכן הנשיא, אות מגן שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים על פעילות התנדבותית עמוקה ומתמשכת עם עמותת אנוש.

 

דברים שלא ידעת על הולנדיה

אבי ברססט, מנכ"ל החברה, החל לעבוד בה בשנת 1986 כנהג, סבל ומרכיב. אחותו, רינה בן חמו, משמשת כסמנכ"לית הכספים של החברה.

ברססט כתב שני ספרים על שינה, והשלישי בדרך. בנוסף, הוא מגיש ב-8 השנים האחרונות תוכנית רדיו על נושא השינה.

ב-2017 השיקה הולנדיה בישראל את יום השינה הבינלאומי, המתקיים ב-72 מדינות ברחבי העולם

מרבית עובדי החברה עובדים בה למעלה מ-10 שנים.

משרדי הנהלת החברה בנויים כאופן ספייס נטול מחיצות, המייצר מעורבות הדדית וסביבת עבודה מפרה. הריהוט בחלל העבודה נבנה כולו במפעל החברה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הולנדיה
סופרבראנדס האנשים מאחורי המותג
אבי ברססט, מנכ"ל ובעלים
רינה בן חמו (ברססט), סמנכ"לית כספים ובעלים
עידן כץ, סמנכ"ל חנויות הרשת
מומלצים