שתף קטע נבחר

מג'יק סברה

יש אנשים שכשהם צריכים אפליקציה שתפתור להם צורך, הם כותבים אותה. רינה לוי רצתה ללמוד ריקודי עם אז היא הקימה ארגון. היא החליטה להביא לקהילה הישראלית שמרכזה בפיירלון את מה שהם רוצים בו.

רינה לוי היא אישה שחולמת ומוציאה לפועל. בכיסה מקופלות הצלחות שקשורות בעולמה המיקצועי כשברקע ארבעה תארים משלוש יבשות שונות ובשלוש שפות שונות בתחומי המדעים ועולם המחשבים. האישה שגדלה לשני הורים ניצולי שואה, במשפחה קטנה מאוד, שירתה בממר"ם ומאז הדרכים ניפרצו בפניה. מאז היא הופכת בצורה מעוררת השראה חלומות למציאות ואת הקהילה למשפחה המורחבת שלה. היא עושה זאת בכל האמצעים המיקצועיים והנפשיים העומדים לרשותה.

 

"יש המון חוגים לילדים, בעצמי הייתי מנטורית לילדים שהשתתפו ב'איתנים'. אני חיפשתי משהו שיכוון לגילאי 45 ומעלה" היא מספרת "גרתי 28 שנים במרילנד, על יד וושינגטון די סי. לימדתי באוניברסיטה וכל חיי סבבתי סביב היי-טק. מאז שאני נערה אני מעורבת בקהילה בה אני חיה וגם כאן הייתי פעילה בבתי הספר של הילדים ובנעשה סביבי. ממרילנד עברתי לעיר ניו יורק ושם הבנתי שאני צריכה למצוא מקום שקט, ירוק, עם איכות חיים, ובשלוש השנים האחרונות אני מתגוררת ברידג'ווד, ניו ג'רזי". רינה לוי עושה מהלך כמעט הפוך לזה שעושים אנשים שהילדים שלהם סיימו את בתי הספר התיכוניים הטובים בעיירות הסמוכות לניו יורק ומעתיקים את מקום מושבם לעיר הגדולה. היא בוחרת בשקט של ניו ג'רזי ומחליטה לגדל לה משפחה בצורה של קהילה סביב הנושאים שמעניינים אותה, אבל לא פחות את האנשים סביבה.

 

גכדג ()
יואב אשד וגדי להבי.

 

"מאז שעברתי למחוז ברגן, עסקתי במציאת החברה החדשה שלי. התחברתי לגופים שונים יצרתי קשרים מצוינים וכמו בכל שנה, שאלתי את עצמי השנה מה אני רוצה ללמוד הפעם. ריקודי עם היתה הבחירה הראשונה. חיפשתי מורים שיוכלו ללמד באזור שלי, לא דבר פשוט למצוא, וחתמתי חוזה עם ה'פיירלון ג'ואיש סנטר' בפיירלון שם אמרתי להם שאני רוצה לפתח מרכז ישראלי, והם פתחו לי את הדלתות" היא מספרת "עשיתי סקר בין 45 חברים וידידים ושאלתי מה היו רוצים ללמוד במסגרת של חוגים. שלושת התחומים העיקריים שעלו ממנו היו יוגה, מדיטציה ובישול. החל מאוגוסט האחרון, אז התחלתי לפעול, הקמתי מספר חוגים שכבר עובדים ומצליחים ובינהם כאמור ריקודי-עם עם אליס ליפ במפגשי הבוקר ויהודית כרמלי במפגשי הערב, מלאכת יד עם מאיה אורן-דהן, חוג לספרות השוואתית עם ד"ר שירלי סלע-לבבי ולאור דרישת הקהל בקרוב נתחיל קורס מדיטציה עם שרית לוטם. כמובן שיש דרישה לתחומים נוספים ובהם ברידג' ובישול. ואם כל זה לא מספיק, היא גם תומכת באמנים צעירים במסגרת של ארגונים אחרים שקיימים בטריי-סטייט ועושה גם לביתה במקום מושבה.

 

גכדג ()
חברות ותרבותיות. צילומים: אילנית סולומונוביץ' חבוט

 

במוצ"ש האחרון התקיים מופע בביתה של אוסי מק ששיתוף הפעולה בינה לבין לוי נראה כמו הדבר הכי טיבעי שיכול היה לקרות. מק, מוזיקאית מחוננת, מורה מוכרת למוזיקה ולפסנתר ארחה 70 אנשים בביתה, סביב הפסנתר. זה היה המופע השני מאז החלו בסדרה. השתיים חובבות מוזיקה מושבעות, עם אג'נדה ברורה של תמיכה באמנים צעירים, הביאו למופע הראשון את הפסנתרן גיא מינטוס ולמופע שהתקיים בסופ"ש האחרון את צמד המוזיקאים שכובש את במות ניו יורק יואב אשד וגדי להבי על גיטרה ופסנתר. אם עצמת לרגע את העיניים והתמסרת, החדר נמלא צלילים כאילו תזמורת שלמה ניגנה, עם זמרים מלוים, בהרמוניה מושלמת. הפסנתר היה לנבל ולתופים ובו בעת בקאו מגרונותיהם הצלילים ולא פחות מזה הסיפורים שלא היססו לתבל בחוש הומור דק. הם הביאו ג'אז שהם רגילים לנגן גם בבלו-נוט בניו יורק, פלפאל-ג'אז ניו יורקי חם וסאשה ארגוב ומתי כספי מישראל. הקהל התמסר והם עודדו אותו גם לפזם. מק מצידה דאגה לאוירה המושלמת והחשיכה את הבית, והנגנים נהנו מתאורה קלה סביבם. הקסם לא רצה לפוג. "אני כל חיי מוזיקאית" מספרת מק "וחשוב לי לתמוך בדור הצעיר ולהביא את הקהל לסלון, זו אוירה ביתית חמה והמיפגש בין החברים בקהילה מענג".

 

גכדג ()
אוסי מך ורינה לוי. מוזיקה זה העיקר

 

"אני רוצה לעשות 'טריידר -ג'וס' של תרבות ישראלית" לוי לא מהססת להצהיר "ארועים וחוגים איכותיים במחיר שווה לכל נפש, ובסביבת המגורים הטיבעית. בלי חנייה, בלי לחצות את הגשר. לבוא, לפגוש, ללגום משהו וגם לנגוס, להנות יחד מהמפגש התרבותי ולהמשיך הלאה" היא מביאה לביצוע "בחזון שלי אני רוצה שיהיה סברה קלצ'ר בכל עיר. שישראלי יגיע וישאל מה יש לסברה קלצ'ר היום להציע וימצא מקום להרגיש בו הכי שייך".

 

רינה לוי ממציאה את עצמה מחדש. היא קשובה מאוד לרחשי הלב של הקהל. היא מנסה, בודקת מה מצליח וממשיכה הלאה. לא בונה את רומא ביום אחד. בשלב ראשון הקימה אתר שמאגד בתוכו את האינפורמציה על פעילויות הארגון sabraculture.com ובעתיד יש לה תיכנונים מרחיקי לכת בראש. היא נותנת מקום לארגונים קיימים ולא היססה להציג אותם בפני הקהל. בעצמה היא מתנדבת בארגונים שונים באזור בינהם ער"ן לעזרה נפשית ראשונה, AICF בניו יורק, American Friends of Kidum ו- IAP לקידום אמנים ישראלים בניו יורק ונראה שידה עוד נטוייה

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים