שתף קטע נבחר

הלבנוני שקנה את חפציו של היטלר: "למנוע את הפצת הרשע"

איש העסקים עבדאללה שתילה, אמר ל-ynet כי ברגע שהבין כי המכירה הפומבית של רכושו של הצורר הנאצי לא תבוטל, החליט לרכוש בעצמו את הפריטים: "הדרך הטובה ביותר למנוע את הגעתם לידיים עוינות, היתה לקנות אותם בעצמי"

איש העסקים השוויצרי-לבנוני עבדאללה שתילה, שקנה את מרבית חפציו של אדולף היטלר במסגרת מכירה פומבית, סיפר היום (יום א') בראיון ל- ynet, כי הוא נמצא בקשר הדוק עם הקהילה היהודית, וכי הרציונל שהנחה אותו בקניית הפריטים הוא רצונו "למנוע את הפצת הרשע".

עבדללה שתילה  ()
"חשוב שידעו שהרוע של היטלר היה אמיתי". עבדאללה שתילה

שתילה, המתגורר כיום בז'נבה, אמר כי קריאותיו של יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין, לבטל את המכירה, גרמו לו להבין כי הדרך הטובה ביותר למנוע את הגעתם של הפריטים לגורמים שעשויים להשתמש בהם ככלי הסתה, היא לקנות אותם בעצמו.

 

"חשבתי שהדרך היחידה למנוע את הגעת הפריטים לידיים לא טובות, היא לקנות כמה שיותר. כשנחשפתי לרשימת הפריטים, ראיתי שהיא ארוכה מאוד והחלטתי לקנות רק את אלה שקשורים ישירות אל היטלר. היה מסובך לבצע את הרכישה, כי החלטתי לעשות זאת רק 24 שעות לפני שנפתחה והיה קשה ליצור קשר עם בית המכירה. התקשרתי פעמים רבות ושלחתי מיילים. הם בדקו מי אני כדי לוודא שאני לא נאצי או פרו נאצי".

 

הוא הוסיף: "אני חושב שהרב מרגולין ניסה למנוע מהרוע להתפשט, ואני ניסיתי לסייע לו בכך. שנינו ביחד עזרנו אחד לשני בכך שהתמקדנו באותו נושא והצלחנו לעשות משהו נכון. אם לא הייתי שומע על קריאתו של מרגולין, לא הייתי יודע בכלל על המכירה. אני לא חושב שהכסף שלי ירד לטימיון".  

כובע אדולף היטלר רכש עבדללה שתילה חפצים אישיים מכירה פומבית ל עם היהודי ()
הפריטים כפי שהוצגו באתר המכירה

קופסת סיגרים אדולף היטלר רכש עבדללה שתילה חפצים אישיים מכירה פומבית ל עם היהודי ()
   

איש העסקים ציין כי יעביר את הפריטים ל"קרן היסוד", אחד מהמוסדות הלאומיים של ישראל, שמרכזת תרומות ופעילה בארץ ובחו"ל. הוא אמר כי לא יתערב בהחלטת הקרן בנוגע למה שתעשה בפריטים. "חשוב להשתמש בפריטים אל מול הכחשת השואה. להראות לילדים שהיטלר היה קיים ושהרוע שלו היה אמיתי לחלוטין".

 

בין החפצים שרכש שתילה, בסכום של יותר מ-600 אלף אירו: כובע של היטלר שעלה 50 אלף אירו, עותק חתום וממוסגר של "מיין קמפף" עם הקדשה מהיטלר לגרינג, מארז סיגריות מכסף, קופסת נגינה ומכונת כתיבה של המזכירה של היטלר, שעליה הודפסו נאומים שלו. עוד נקנו מאפרה של היטלר, מכתבים שנשלחו להיטלר ועלו כ-13 אלף אירו, תמונות ממוסגרות, והסכו"ם וכלי הגשה של היטלר.

 

הרב מרגולין הודה לשתילה וציין כי "מדובר במעשה אצילי מהמעלה הראשונה. לאור העובדה שבית המכירות הגרמני התעקש לקיים את המכירה למרות המחאה האדירה שלנו והסערה שנוצרה סביב הנושא בכל העולם, מרגש מאוד לראות שגם בשנת בסוף שנת 2019, עדיין יש בעולם אנשים שפועלים מעבר לציניות ולוקחים על עצמם עול כלכלי שכזה - על מנת להבטיח שהחפצים הבזויים הללו לא ישמשו לפיאור המורשת הנאצית, ולא ישמשו את המבקשים להמשיך ולזרוע שנאה, גזענות ואלימות".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים