שתף קטע נבחר

קמפיין נגד אלימות במשפחה? לא בבני ברק

לקראת יום המאבק באלימות נגד נשים ביקשה תנועת הנשים החרדיות "נבחרות" לעורר את מודעות הציבור לתופעה שאיננה מדוברת במגזר. אבל בעיריית בני ברק סירבו לאשר את הקמפיין, שהנגיש מספרי חירום לנשים דתיות וחרדיות: "כל פרסום בנושא נדרש להיות בתיאום מול הרבנים"

עיריית בני ברק פסלה קמפיין הסברה בנושא האלימות נגד נשים , והיא מסרבת לאשר מודעות רחוב המנגישות את מספרי הטלפון של מרכזי הסיוע לנשים דתיות וחרדיות.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות . היכנסו >>     

 

 

לקראת יום המאבק באלימות נגד נשים המצוין היום (ב'), ביקשה תנועת הנשים החרדיות "נבחרות", בשיתוף עם ארגוני הסיוע "תהל", "באשר תלכי" ו"בת מלך" - לעורר את מודעות הציבור לתופעה שאינה מדוברת במגזר, ולהציע עזרה לקורבנות. תחת הכותרת "זה לא שלום בית אם את מפחדת", השיקה התנועה קמפיין צנוע ברשתות החברתיות, מעוצב ומסוגנן בשפה חרדית, המזמין נשים שנפגעו מבעליהן לפנות אל אחד המוקדים.

 

קיראו עוד בערוץ היהדות : 

 

במודעה שיצרו נשות "נבחרות" החרדיות - המנכ"ל אסתי שושן (קריאטיב, צילום ועיצוב) והפעילה החברתית תרצה בלוך אסתרזון (קופירייטינג) - נראה שולחן השבת, המסמל את המשפחה החרדית, כשעליו גביע קידוש שנפל והכתים את המפה הלבנה ביין - רמז לאלימות שחוו הסועדים ואולי אף לדם שנשפך שם.

 

לשמור על עצמך חשוב יותר משלום בית - גם ביידיש ()
"זה לא שלום בית". המודעה הייעודית ביידיש נפסלה בבני ברק

 

יוזמי הקמפיין ביקשו לתלות את המודעה גם ברחובות בני ברק, ופנו אל הזכיין שבידיו האחריות הבלעדית על לוחות הפרסום בעיר. הוא הסביר להם כי הדבר כפוף לאישור העירייה, ולאחר שפנה אליה בעניין הודיע כי זו פסלה את הקמפיין.

 

מודעות ביידיש

ב"נבחרות", העוסקת בהסברה ובפיתוח מנהיגות לנשים, התאכזבו מגניזת המודעות, ובכוונת היוזמות להפיץ אותן כמנשרים באלפי עותקים ברחבי העיר. "אלימות במשפחה היא תופעה חוצת מגזרים, ונשים בכל קהילה עלולות למצוא את עצמן נפגעות ממנה", הסבירו. "לקראת יום המאבק באלימות נגד נשים החודש, חשבנו שיהיה נכון להציב מסר ברור בעניין. מודעות רחוב הן אמצעי מדיה חרדי נפוץ".

 

לשמור על עצמך חשוב יותר משלום בית ()
לשמור על עצמך חשוב יותר משלום בית

 

נשות התנועה התרעמו במיוחד על הניסיונות לצנזר את המודעה, משום שלטענתן היא לא באה לייצר פרובוקציה אלא "נוסחה במלוא העדינות". הן הדגיש כי "אין בה תמונות של נשים ומטרתה היא לעורר מודעות בציבור שלא תמיד חשוף לאינטרנט, ובעיקר להנגיש את מספרי הטלפון של קווי הסיוע לנשים נפגעות אלימות מהציבור החרדי". ב"נבחרות" הדגישו כי ינסו להגיע באמצעים אחרים לקהל היעד שהוגדר - "כולל גם במודעות ייעודיות ביידיש".

 

העירייה: "הכתובת היא הרשויות"

גורמים בעיריית בני ברק הסבירו כי "אגף הרווחה מטפל בעדינות וברגישות הראויה במקרים של אלימות במשפחה, ומדיניות ראש העיר הינה לפעול במלוא כובד הראש בנושאים חשובים אלה, תוך שיתוף פעולה מלא עם רשויות החוק וגורמי המקצוע". לטענתם, "בעירייה מובילים מהפיכה בנושא העדין וכל תלונה מטופלת בכובד ראש תוך שילוב של רגישות ואנושיות".

 

"דווקא בשל כך, חשוב שהשיח ימשיך להתנהל דרך הרשויות שהציבור הרחב סומך עליהן, ועל כן כל פרסום בנושא נדרש להיות בתיאום מול הרבנים, בשל רגישות העניין. מדובר בנושא עדין ביותר בחברה החרדית, ועל כן הטיפול בו נעשה באופן מקצועי ואחראי, תוך הגברת המודעות, אך לא בחוצות העיר, מתוך כוונה שלא לגרום חלילה נזק יותר מתועלת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים