שתף קטע נבחר

עיבוד מחשב: מיכל וולבה

מחכים לקוסם: המבחן של אדן הזאר / "מר עולם"

הפתיחה הייתה מגומגמת, המספרים עדיין לא שם אבל לאט לאט נראה שהאיש שאמור להיות הכוכב של ריאל מדריד - מתחיל להיכנס לעניינים. הערב (שלישי, 22:00) הוא פוגש בברנבאו את פ.ס.ז' בליגת האלופות

 

 

כשריאל מדריד שילמה לצ'לסי 100 מיליון אירו עבור אדן הזאר, אוהדי הבלאנקוס ציפו שהקוסם הבלגי יהפוך מהר מאוד לכוכב הגדול של הקבוצה, לאיש שינהל את העסק ושיתרום את חלקו בשערים ובבישולים. זה גם מה שזינדין זידאן ראה בעיני רוחו.

 

לטבלאות ליגת האלופות

 

שלושה חודשים מאז תחילת העונה ולפחות מבחינת המספרים הזאר הוא אכזבה גדולה. ב-12 המשחקים הראשונים שלו במדים הלבנים של ריאל יש לו שער אחד ובישול אחד – ושניהם נרשמו באותו משחק, הניצחון 2:4 על גרנדה ב-5 באוקטובר.

 

אדן הזאר מאושר (צילום: MCT)
מחזה נדיר. אדן הזאר חוגג שער(צילום: MCT)

 

לכאורה מדובר בכישלון. הרי בעונה שעברה, האחרונה שלו במדי צ'לסי, הזאר היה מלך השערים (21) ומלך הבישולים (17) של הבלוז, וכהרגלו היה אחד השחקנים האיכותיים ביותר בפרמייר-ליג. אבל כדורגל זה לא רק מספרים. ואם במשחקים הראשונים שלו בריאל הכוכב הבלגי אכן נראה כבד, איטי וחסר ביטחון, משהו התעורר בו בשבועות האחרונים. הוא חזר לעצמו ונראה תוסס ואנרגטי. הכותרת אתמול ב"מארקה" הייתה פשוטה: "כל מה שחסר כעת להזאר אלו הם השערים".

 

נכנס לקצב

מה שאפיין תמיד את הזאר היה הדריבל הקסום שלו, הנגיעה הרכה, היכולת לעבור את שחקני היריב בקלילות. זה מה שהיה כל כך חסר במשחקים הראשונים שלו – וזה מה שאנחנו רואים ממנו יותר ויותר במשחקים האחרונים. הנתונים מוכיחים זאת. בכל אחד מארבעת משחקי הליגה האחרונים של ריאל, הזאר השלים לפחות שישה דריבלים מוצלחים. ובשבת, בניצחון 1:3 על ריאל סוסיאדד, הוא כבר רשם 10 כאלו.

 

רק שחקן אחד מקדים אותו בליגה הספרדית בכל מה שקשור לדריבלים מוצלחים וזהו, כמה לא מפתיע, לאו מסי. הארגנטינאי עם 36, הבלגי עם 34. זידאן, מעריץ ותיק של הזאר, עוד מהימים בהם היה כישרון צעיר ומבטיח בליל, היה זה שלחץ בקיץ להחתים אותו. אחרי המשחק מול סוסיאדד הוא אמר: "הוא משתפר מיום ליום, כמו כל הקבוצה. וזו התפתחות הגיונית. מבחינתי אדן משחק טוב כבר חמישה או שישה משחקים ואני יודע שהוא ימשיך להשתפר".

 

לאו מסי (צילום: AFP)
מוביל על הזאר בדריבלים. לאו מסי(צילום: AFP)

 

הזאר עצמו פירגן בחזרה לזידאן כשאמר בראיון ל"ל'אקיפ": "הרבה יותר כיף להתאמן אצל זיזו, כי האימונים אצלו הם תמיד עם הכדור. בשנים האחרונות היו לי בצ'לסי מאמנים איטלקים, אנטוניו קונטה ומאוריציו סארי. אצלם נהניתי פחות. הכל היה מאוד מסודר באימונים שלהם". מתוך כבוד הזאר לא רצה להשוות בין המאמנים, אבל הודה שלנוכחות של זידאן הייתה השפעה גדולה על ההחלטה שלו להצטרף לריאל מדריד.

 

"זה היה חלום מבחינתי לשחק בריאל. מאז שהתחלתי לשחק כדורגל בגינה כשהייתי ילד, זו הייתה הקבוצה שאהדתי. וזידאן היה האליל שלי. כשהייתי צופה בו בטלוויזיה, זה היה קסם. גם הברנבאו, כשראיתי אותו בטלוויזיה, הייתי מוקסם ממנו. במהלך יורו 2016 זידאן אמר לי שזה יהיה נהדר אם אצטרף לריאל, וכשזידאן קורא לך, קשה להגיד לא. הוא אוהב את השחקנים שלו, ויש הרגשה בחדר ההלבשה שכל השחקנים שמחים שהוא המאמן".

 

"כשאני בנופש אני בנופש"

אבל כאמור, ההתחלה במדריד לא הייתה פשוטה. הזאר הגיע בקיץ לתחילת האימונים עם משקל עודף, ואי אפשר היה שלא להבחין בכך. "מה שאמרו עליי אז היה נכון", הוא מודה. "חזרתי מנופש של שלושה שבועות, שבהם נהניתי מאוד עם המשפחה והחברים. היה ברור לי שאקבל ביקורת על מצבי. אני לא מסתיר, כשאני בנופש אז אני בנופש. עליתי 5 ק"ג, אבל אני כזה שעולה מהר וגם יורד מהר במשקל אם אני שומר על עצמי".

 

אחרי זה הגיעה הפציעה. "נפצעתי יומיים או שלושה לפני המשחק הראשון של העונה ואז נעדרתי במשך ארבעה שבועות. זה פגם ביכולת שלי", הוא מסביר.

אבל כל זה כבר מאחוריו. מה שנשאר זה להתחיל להבקיע שערים. אם כי להזאר אין אשליות בקשר לכך. "כשאני עולה למגרש אני לא חושב על זה שכריסטיאנו רונאלדו היה כאן לפני וכבש מאות שערים. אני לא חושב על זה שאני צריך להיות טוב ממנו. מי שרוצה לעשות השוואות, זו בעיה שלו. אני יודע שלא אבקיע בכמויות של כריסטיאנו, זה ברור לי. אני אנסה לעשות את המיטב שביכולתי".

 

אדן הזאר  (צילום: רויטרס)
הזאר בגירסה הפחות רזה שלו(צילום: רויטרס)

 

וגם הסכום האסטרונומי ששולם עבורו לא ממש מטריד אותו. "אין מצב ששחקן כדורגל יהיה שווה 100 מיליון אירו" הוא אומר. "אבל שוק ההעברות הוא מטורף בימים אלו. אני לא חושב על המחיר ששילמו עבורי. וגם אם זה היה 5 מיליון, הייתי משחק בדיוק אותו דבר". בראיון נוסף, לעיתון "לה פריזיין", אמר הזאר כי לדעתו קיליאן אמבאפה יהיה בתוך כמה שנים הכדורגלן הטוב בעולם.

 

"יש הרבה שחקנים כישרוניים עם פוטנציאל מרשים, אבל אם קיליאן ימשיך להתפתח כך, הוא יהיה אחד השחקנים הטובים בהיסטוריה. כשאני הייתי בן 20 כבר זכיתי באליפות צרפת עם ליל, אבל בכל מה שקשור למספרים, אין בכלל מה להשוות ביני לבין אמבאפה. אני התקדמתי צעד אחר צעד. אמבאפה נמצא בשיא בגיל 20".

 

ומה לגבי העתיד של אמבאפה? זה מה שהיה לאדן הזאר לומר: "כל שחקן שואף לשחק בקבוצות הגדולות ביותר ואם מחר אוכל לסייע ולהביא אותו לריאל מדריד, אשמח לעזור. למרות שאני לא חושב שמישהו יבקש את דעתי בנושא". כולם יודעים שבריאל מדריד חולמים על קיליאן אמבאפה. זידאן אפילו אמר אתמול שהוא מאוהב בו. אבל הבעלים הקטארים של פריז סן ז'רמן יעשו הכול כדי לשכנע את הטאלנט להישאר אצלם גם בשנים הבאות.

 

פגישה עם אמבאפה

אז הערב אמבאפה יגיע בפעם הראשונה לברנבאו – אם כי הוא ביקר שם לפני 7 שנים כשחקן נערים מוכשר שהגיע להתרשמות. זה יהיה במסגרת המחזור החמישי של ליגת האלופות. פ.ס.ז' כבר הבטיחה את מקומה בשמינית הגמר בעוד שריאל צריכה לנצח כדי לזכות בכרטיס לשלב הבא. כששתי הקבוצות נפגשו בפריז במחזור הפתיחה של הצ'מפיונס ב-18 בספטמבר, הצרפתים הביסו את ריאל 0:3 בלי אמבאפה הפצוע. הזאר פתח בהרכב של זידאן, היה חלש והוחלף בדקה ה-70.

 

מאז ריאל מדריד התאוששה, ומגיעה למשחק הערב בכושר הטוב ביותר שלה העונה – גם בזכות השיפור הגדול ביכולת של הכוכב הבלגי. אגב, הזאר חשף כי פ.ס.ז ניסתה להחתים אותו כמה פעמים בעבר, אבל הוא תמיד סירב. "אם אחזור לצרפת יום אחד זה יהיה רק לקבצה אחת, ליל", הוא הצהיר.

 

קיליאן אמבאפה (צילום: MCT)
ישתף פעולה עם הזאר בריאל? קיליאן אמבאפה(צילום: MCT)

 

הפעם האחרונה שהזאר כבש במסגרת אירופית הייתה בגמר הליגה האירופית, כשצ'לסי ניצחה את ארסנל 1:4. הוא הבקיע אז צמד במשחק הפרידה שלו מצ'לסי. בליגת האלופות הוא לא הבקיע כבר למעלה משנתיים. שערו האחרון היה ב-22 בנובמבר 2017 מול קרבאח.

 

הערב יש לאדן הזאר הזדמנות נהדרת להבקיע את שערו הראשון במדי הבלאנקוס בליגת האלופות ולהמשיך את הדרך לעבר היעד שהציב לו זינדין זידאן: להיות הכוכב הגדול של ריאל מדריד. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים