שתף קטע נבחר

הרב דרוקמן, אל תגיע להפגנה של נתניהו

מחאה המגדירה כתב אישום כ"הפיכה שלטונית" היא קריאה להחרבת הבניין בבחינת תמות נפשי עם פלישתים. למה שתלמידיך יישארו שומרי חוק?

 

הרב חיים דרוקמן

זאת פנייה לרב חיים דרוקמן, בעקבות קריאתו להגיע הערב (יום ג') להפגנת המחאה על כתב האישום שהוגש נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

 

כמנהיג הציונות הדתית, זו העת לרסן ולא להלהיט. כמו רבים בימין, גם אני חשה את הזעם, העלבון והאכזבה, וגם אני חושבת שבטווח הנראה לעין אין לנתניהו מחליף. עם זאת, ולמרות הכל, נתניהו אינו דרייפוס ואל נהפוך את משפטו למשפט כנגד מדינת ישראל. כתב האישום, ככל שהוא מותיר אותנו עם תחושת חלל שנפער בהנהגה, אינו נסיגה בחזון הציוני. למרבה הצער, מוטב שנתניהו יהיה קורבן הפרקליטות (למי שסובר כך), ולא מדינת ישראל קורבן לאנרכיה ללא מערכות משפט ושלטון.

 

 

הרב דרוקמן, הפגנה המגדירה כתב אישום כ"הפיכה שלטונית" של מערכת המשפט היא לא פחות מקריאה להחרבת הבית על יושביו בבחינת תמות נפשי עם פלישתים. מדוע שתלמידך יישארו שומרי חוק? מי כמוך, כאיש חינוך, יודע שאובדן מוראה של מלכות היא תחילתו של הסוף, היתר למלחמת הכל בכל.

 

גם קריאה לזיהוי בין מאבקו המשפטי של נתניהו לבין מאבק האליטות הישנות בחדשות, או למלחמת שמאל בימין, כפי שקרוב לוודאי תשמע הערב מעל בימת ההפגנה, היא התססה חסרת בסיס; אג'נדה שקודמה על יד כמה עיתונאים מוכשרים שהצליחו לשכנע חלקים בציבור ש"הטבות שלטוניות" כנגד אספקה קבועה של סיגרים ושמפניה היא מחאה אנטי מעמדית סטייל רובין הוד. הוא לא גנב מעשירים לטובת המוחלשים. הוא איש עשיר שקיבל מאנשים עוד יותר עשירים.

 

 

בתיה כהנא דרור ()
עו"ד בתיה כהנא דרור

מבלי לכפור במאבק האליטות החי ובועט, ובאובססיה התקשורתית ברדיפת נתניהו, במקרה זה די להסתכל על פרצופם של המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך ושל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט - המזרחי והחנון - אדריכלי כתב האישום, כדי להיווכח כי זה לא הסיפור. שני נושאי התפקידים הללו, שרק לפני עשור היה מופרך לחשוב שבעלי השתייכות סוציולוגית כזו יעמדו בראש מערכות האכיפה והמשפט, דווקא הם חלק מהצלחתו של נתניהו. הוא הליברל האשכנזי שמזוהה לחלוטין עם מאבק האליטות הדתיות, המזרחיות והחרדיות, בחתירתן למיינסטרים הישראלי ובמקביל להתבססותו של הימין בכל רשויות השלטון.

אין ספק שההפסד כולו שלנו. אם נתניהו יורשע תפסיד ישראל מנהיג שפעל למען העם והארץ. ואולי זו הסיבה שהעלמנו עין, אנחנו, הציונות הדתית, שהשליכה את יהבה עליו ולא עצרה באדום אף שעוד קודם הוא פגע בנורמות מוסר בסיסיות. מהקלטת הלוהטת, דרך סכומי העתק עבור גלידת הפיסטוק, עבור בהפעלת הלחץ על הרב רפי פרץ להכניס כהניסטים למפלגתו וכלה במינויים לא ראויים. לא תבענו תשובות, ועכשיו קיבלנו סתירת לחי בצורת כתב אישום.

 

הרב דרוקמן, אל נחזור על טעויות העבר. הנהגת מדינת ישראל אינה עניין אישי ואינה עסק פרטי של אדם אחד. ראש הממשלה הוא בא כוחם של כל אזרחית ואזרח במדינה, על אחת כמה וכמה כשמדובר במנהיג חזק ומוצלח שהעניק לנו ביטחון יותר מעשור. אם עבר עברות, עליו לתת את הדין.

 

הרב דרוקמן, כליכודניקית ותיקה, וכמאמינה גדולה במהפכה החברתית שהתרחשה כאן בעשורים האחרונים בראשות הליכוד ונתניהו, אני קוראת לך ולתלמידך לא לצאת לכיכר. בין אם אתם תומכי נבצרותו של נתניהו ובן אם תומכי הישארותו עד הוכחת חפותו המיוחלת, אל תתנו יד לפגיעה בשלטון ובדמוקרטיה.

 

כי לא נתניהו האיש עומד על הכף, אלא עתידה ויציבותה של מדינת ישראל, מוסדותיה ושלטונה. וכמאמינים בני מאמינים ש"לא אלמן ישראל", בעזרת ה' רווח והצלה יעמוד לנו ממקום אחר.

 

  • עו"ד בתיה כהנא דרור היא פעילה חברתית

 

מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים