שתף קטע נבחר

סערת האנטישמיות: קורבין מסרב להתנצל בפני היהודים

הרב הראשי בבריטניה האשים את ג'רמי קורבין באחריות ל"רעל האנטישמי" במפלגת הלייבור - ביקורת נדירה לקראת הבחירות בדצמבר. בראיון ל-BBC סירב קורבין להתנצל בארבע הזדמנויות: "משוכנע שהחברה שלנו בטוחה"

 

ג'רמי קורבין סירב להתנצל בפני הקהילה היהודית בבריטניה, אחרי ביקורת חריפה ויוצאת דופן של הרב הראשי בבריטניה נגד מנהיג מפלגת הלייבור. הרב אפרים מירוויס טען שקורבין אפשר ל"רעל האנטישמיות" להתפשט בלייבור, ולקראת הבחירות ב-12 בדצמבר אמר שהוא "לא כשיר" לתפקיד ראש הממשלה. הרב הראשי נוטה שלא להתערב בפוליטיקה, וראש הממשלה השמרן בוריס ג'ונסון אמר שהמתקפה החריגה היא "עניין רציני".

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

  

הלייבור מואשמת בשנים האחרונות באנטישמיות בעקבות הצהרות בעייתיות של קורבין וחברים אחרים במפלגה. רבים טוענים שקורבין הפרו-פלסטיני, שבעבר כינה את חמאס וחיזבאללה "ידידיי", לא נלחם בתופעה כפי שהתחייב. השנה פרשו מהלייבור תשעה חברי פרלמנט, שהסבירו שאחת הסיבות לעזיבה הייתה הטיפול באנטישמיות. הפרשנים אומרים שסערת האנטישמיות שמלווה את המפלגה היא אחד הגורמים שמונעים ממנה להתחזק על חשבון המפלגה השמרנית של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, על רקע סאגת הברקזיט. הרב מירוויס כתב במאמר ב"טיימס" שהיהודים חרדים מאפשרות שקורבין ינצח בבחירות.

ג'רמי קורבין מנהיג מפלגת ה לייבור בריטניה  (צילום: gettyimages)
מנהיג הלייבור קורבין בראיון ל-BBC(צילום: gettyimages)

ג'רמי קורבין מנהיג מפלגת ה לייבור בריטניה  (צילום: Jeff Overs/BBC ,AP)
(צילום: Jeff Overs/BBC ,AP)
 

ג'רמי קורבין מנהיג מפלגת ה לייבור בריטניה  (צילום: Jeff Overs/BBC ,AP)
(צילום: Jeff Overs/BBC ,AP)

בראיון ל-BBC קורבין נשאל ארבע פעמים אם ברצונו להתנצל בפני יהודי בריטניה בעקבות דבריו של מירוויס, ולא עשה זאת. לקראת הבחירות אמר מנהיג האופוזיציה שממשלה בראשותו תגן על כל הקהילות בבריטניה. "אני משוכנע שהחברה שלנו בטוחה לאנשים מכל הדתות", אמר בראיון.

 

"אני לא רוצה שמישהו ירגיש לא בטוח בחברה שלנו ובממשלה שלנו. אני אגן על כל קהילה נגד האלימות שהיא סופגת ברחובות, ברכבות ובכל צורות החיים". קורבין אמר שהגזענות היא רעל טהור והוסיף שהוא רוצה לעבוד עם כל הקהילות למיגור הגזענות. "כל החיים שלי סובבים סביב העניין הזה". לפני הראיון הבהיר קורבין שכל צורה של אנטישמיות ראויה לגינוי, ושאין מקום לאנטישמיות בבריטניה המודרנית.

הרב הראשי בריטניה אפרים מירוויס נגד קורבין לייבור שערי עיתונים ()
שער הטיימס. "קורבין לא כשיר"
 

הרב הראשי בבריטניה כתב כי קורבין ובעלי בריתו נכשלו במיגור הדעה הקדומה נגד היהודים, ואף רדפו את אלו שניסו לקרוא עליה תיגר: "זה כישלון של תרבות, זה כישלון של מנהיגות". לדבריו, "הדרך שבה ההנהגה התמודדה עם גזענות נגד יהודים אינה תואמת את הערכים הבריטיים שאנחנו כה גאים בהם". הוא הוסיף שהטענות של קורבין שבלייבור חוקרים כל תקרית אנטישמית שקריות ומגוחכות. "הוא לא צודק", אמר קורבין. "הוא צריך להציג הוכחות כדי לומר שזה שקר", הוסיף מנהיג הלייבור וציין שהוא מעוניין לשוחח עם הרב.

 

קורבין אמר שהוא פועל למיגור אנטישמיות במפלגת האופוזיציה, והורה להעניש ולהדיח חברים שהתבטאו נגד יהודים. הוא הוסיף שבניגוד לטענות לא חלה עלייה במספר התקריות האנטישמיות מאז שהוא הפך למנהיג המפלגה. קורבין נבחר לראשות המפלגה לפני ארבע שנים. "האנטישמיות נמצאת בחברה. יש מספר קטן, קטן מאוד, של אנשים במפלגת הלייבור שנענשו כתוצאה מהתנהגות אנטישמית", אמר בראיון ל-BBC. קורבין קיווה שהראיון ירגיע את הסערה, אך סירובו להתנצל עלול להחמיר את המצב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Jeff Overs/BBC ,AP
מנהיג הלייבור קורבין בראיון ל-BBC
צילום: Jeff Overs/BBC ,AP
מומלצים