שתף קטע נבחר

פלסטיני בן 16 נורה למוות בגבול עזה, ארבעה נפצעו

משרד הבריאות בעזה הודיע כי כוחות צה"ל ירו בבטנו של נער באזור חאן יונס שבדרום הרצועה. צה"ל: "הושלכו מטענים, בודקים את הטענה על ההרוג". למרות שחמאס ביטל בפעם השלישית את ההפגנות השבועיות - מותו של הנער עלול להוביל את הג'יהאד האיסלאמי להגיב בשיגור רקטות לישראל

 

  (צילום: רויטרס)
נורה למוות בגבול. פהד אלאסטל(צילום: רויטרס)

משרד הבריאות בעזה הודיע בצהריים (שישי) כי כוחות צה"ל ירו למוות בנער בן 16 באזור חאן יונס שבדרום הרצועה. לפי הפלסטינים, הנער, פהד אלאסטל, נורה בבטנו. ארבעה בני אדם נוספים נפצעו כתוצאה מירי הכוחות.

  

בצה"ל ציינו כי המתפרעים השליכו מטעני חבלה לעבר הכוחות. "עשרות בודדות של מתקהלים הגיעו למרחב הגדר בדרום רצועת עזה. זוהו התקרבויות לגדר וניסיונות חבלה בה. לוחמי צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי רוגר. הטענה על פלסטיני הרוג נבדקת", נמסר.

 

  (צילום: רויטרס)
קרובי משפחתו של אלאסטל בבית החולים(צילום: רויטרס)

 

מוקדם יותר היום, מת מפצעיו פעיל בזרוע הצבאית של הג'יהאד שנפצע במהלך הסבב האחרון. ההרוג על הגדר עלול להוביל את הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני להגיב בשיגור רקטות כפי שאיימו לאחר מבצע "חגורה שחורה" - שנפתח עם חיסולו של מפקד החטיבה הצפונית בהא אבו אל-עטא.

 

למרות האירוע החריג, הנער ככל הנראה השתתף בהתקהלות עצמאית לאור העובדה שחמאס עמד במילתו ולא ארגן את ההפגנה השבועית על הגדר כבר שבוע שלישי ברציפות.

מהומות יום שישי בגבול הרצועה (צילום: EPA)
הפגנות על גדר עזה. ארכיון(צילום: EPA)
 

על הודעת הביטול של ההפגנה היום - שהייתה אמורה להיות בסימן כ"ט בנובמבר (תאריך משמעותי עבור הפלסטינים) חתומה אמנם ועדת ההיגוי של צעדות השיבה, המורכבת מכלל הפלגים ברצועה, אולם בפועל מדובר בהנחיה של חמאס מאחורי הקלעים. הארגון הוא זה שקובע אם יהיו הפגנות או לא, כמות המשתתפים בהן וכן את מידת האלימות או הריסון שיופעלו.

 

למרות זאת, בעקבות מותו של הנער הודיע אחד מחברי הוועדה כי ישראל נושאת באחריות למותו - וכי כבר בשבוע הבא ההפגנות על הגדר יחודשו.

 
מקורות בחמאס אמרו הבוקר כי המגעים להסדרה בין הארגון למתווכים השונים עם ישראל, בעיקר מהמודיעין המצרי, חודשו ביומיים האחרונים. העיתון הלבנוני אל-אחבאר, שנחשב למקורב מאוד לארגון, דיווח שבימים הקרובים צפוי שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, להיפגש עם הנהגת חמאס במטרה להשלים את השיחות על הרגיעה בין ישראל לחמאס. 
 

במקביל הודיעה ישראל לפלסטינים בימים האחרונים כי היא מאשרת גם לסירות קטנות להגדיל את מרחב הדייג שלהן עד למרחק של 15 מייל ימי מול חופי רצועת עזה. עד כה רק ספינות דיג "מכמורת" הורשו להגיע למרחק זה.

 

מלאדנוב צפוי לדון בקרוב עם נציגי חמאס גם על השבויים והנעדרים הישראלים בעזה ועל הקלות על הסגר ברצועה. שליח האו"ם נועד גם עם שר הביטחון נפתלי בנט השבוע, וגורם בכיר שמעורה בפרטי המו"מ עם הפלסטינים אמר ל-ynet כי למרות הסימנים המעודדים - עדיין אין פריצת דרך בעניין הישראלים בעזה, אך "ישנה ציפייה מסוימת שיישום ההבנות יוביל את הצדדים לפתוח גם בשיחות על הנושא", לדבריו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים