שתף קטע נבחר

הפיגוע בלונדון: המחבל הורשע בעבירות טרור ושוחרר

אוסמן חאן (28), ששוחרר לפני שנה מהכלא שבו ריצה עונש מאסר בגין "עבירות על רקע טרור אילסאמי", רצח שניים בגשר לונדון - וחוסל. רה"מ ג'ונסון: "בריטניה לעולם לא תתקפל בפני מתקפות מהסוג הזה"

המחבל אוסמן קאהן (צילום: מתוך טוויטר)
שוחרר לפני שנה מהכלא. המחבל אוסמן חאן(צילום: מתוך טוויטר)

רק בתחילת החודש ירדה רמת הכוננות בבריטניה לאחר שמומחי מודיעין קבעו כי איום הטרור הוא "ניכר" ולא "חמור". למרות ההערכות, אתמול בצהריים (שישי) נרצחו על גשר לונדון המפורסם שני עוברי אורח ושלושה נוספים נפצעו בפיגוע דקירה.

 

המשטרה הבריטית פרסמה כי אוסמן חאן, בן 28 ממחוז סטפורדשייר שבצפון-מערב המדינה, הוא המחבל שדקר למוות את עוברי האורח, גבר ואישה. עוד מסרה המשטרה כי הוא שוחרר מבית הכלא בדצמבר אשתקד, שם ריצה עונש מאסר מאז שנת 2012 בגין "עבירות על רקע טרור איסלאמי". בנוסף דווח כי לפי שעה הכוחות אינם מחפשים אחר מעורבים נוספים.  

 

  

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

מפקדת משטרת המטרופולין של לונדון, קרסידה דיק, אמרה כי הרשויות פועלות במרץ על-מנת לגלות את שמם של ההרוגים ולבשר זאת למשפחותיהם. "אם אתם חוששים לשלומו של מישהו שהיה באזור - צרו איתם קשר. אם אתם לא מצליחים - צרו קשר איתנו", לשון ההודעה. 

 

מפקדת המשטרה הוסיפה כי "האידיאולוגיה הריקה של הטרור לא מציעה דבר מלבד שנאה. העיר שלנו מוצלחת כיוון שאנחנו מקבלים את השוני של כל אחד. עלינו להתאחד ולהתחזק מהטרגדיה הזאת, ובכך נבטיח שכל מי שרוצה לפלג אותנו - לעולם לא יצליח".

 

 

 

  ()
תיעוד הירי במחבל

  (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

  (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

  (צילום: רויטרס, LUKE POULTON)
(צילום: רויטרס, LUKE POULTON)

האירוע החל זמן קצר לפני השעה 14:00 (שעון מקומי). המשטרה הוזעקה לאולם כנסים שנמצא סמוך לגשר שמחבר בין אזור העסקים של לונדון לגדה הדרומית של נהר התמזה. במשך שעות ארוכות חסמה המשטרה את אחד מצירי התנועה המרכזיים ביותר בבירה. ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הודיע בעקבות הפיגוע כי הוא יכנס את הקבינט.

 

"אני רוצה לציין לשבח את אומץ ליבם של עוברי האורח שהתעמתו עם הדוקר במטרה להגן על חייהם של אחרים", אמר ג'ונסון מחוץ למעונו בדאונינג 10. "אני מבקש להודות להם בשם כל המדינה, עבורי הם מייצגים את הטוב ביותר", הוסיף ראש הממשלה, ואמר כי "בריטניה לעולם לא תיבהל, תתקפל או תתפלג בגלל מתקפות מהסוג הזה". לדבריו, לפי שעה הטיפול באירוע הסתיים, אך הוא הצהיר כי אם ישנם מעורבים נוספים בתכנונו - הרשויות יגיעו אליו.

 

בתוך כך, הודיע ג'ונסון כי בעקבות הפיגוע הוא משהה את הקמפיין בעיר - וכך עשה גם יריבו ג'רמי קורבין.

 

"הוריד את המעיל וחשף את חגורת הנפץ"

עוברי אורח שהיו עדים לרגעי ההשתלטות על המחבל - שחזרו את שראו ברגעים הדרמטיים. קארן בוש הייתה על האוטובוס שבדיוק חצה את הגשר המפורסם בזמן שהשוטרים התעמתו עם המחבל. "ראיתי את הדוקר מוריד את המעיל וחושף סוג של חגורת נפץ. השוטרים מיד התרחקו ממנו", סיפרה. אמנדה האנטר, שהייתה גם היא על האוטובוס, אמרה ל-BBC כי כשהבחינה במתרחש - שלושה שוטרים היו מעל הדוקר. "זה היה נראה כאילו שהוא מחזיק משהו ביד, ואחד השוטרים פשוט פתח באש לעברו", אמרה.

 

בתוך כך, בתדרוך שמסר מפקד היחידה ללוחמה בטרור, ניל באסו, מחוץ למטה הסקוטלנד יארד, אישר הקצין כי החשוד נורה למוות על-ידי השוטרים שהגיעו למקום. "אנשי היחידה ללוחמה בטרור מובילים את החקירה, המניע לפיגוע עדיין נבדק", ציין באסו. הוא התייחס לחגורת הנפץ שהמחבל עטה על עצמו - ואמר כי לפי שעה ההערכה היא שמדובר במטען דמה, וממצאים מהזירה נאספו לבדיקה.

 

ראש העיר, סאדיק קאן, אמר כי התושבים שהשתלטו על המחבל פעלו ב"גבורה עוצרת נשימה" - וציין כי כמה מהם נפצעו באורח קשה. "תושבי העיר רצו לעבר הסכנה מבלי שידעו מה יעלה בגורלם", אמר קאן, שציין כי עירו תישאר "מאוחדת אל מול הטרור".

 

לפני כשנתיים וחצי אירע באותו אזור פיגוע, וכמו האירוע האחרון - גם הוא התרחש כשבועיים לפני הבחירות בממלכה הבריטית. שמונה בני אדם נרצחו אז בפיגוע שכלל דריסה ודקירות.

 

 


פורסם לראשונה 29/11/2019 23:55

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: משטרת בריטניה
זה המחבל מגשר לונדון
צילום: משטרת בריטניה
מומלצים