שתף קטע נבחר

יש נזק, יש נפגעים

בעוד רובנו מקבלים פוש לטלפון על ירי רקטה ועל כך שלא נגרם נזק, עבור תושבי עוטף עזה מדובר בלעג לרש. זו הודעה שכל כולה ניתוק מוחלט

 

תופסים מחסה באשקלון (צילום: AFP)
בזמן אזעקה באשקלון(צילום: AFP)

ילדה בת תשע לא מוכנה להתקלח. תדמיינו את זה רגע, ילדה גדולה ובוגרת שמתרוצצת כל היום מסרבת להיכנס למקלחת. זה לא מרד נעורים או עקשנות טיפוסית, יש לה את הסיבה הכי טובה בעולם: היא מפחדת.

 

 

כתושבת עוטף עזה, מבחינתה מקלחת זו משימה כמעט בלתי אפשרית. בשבוע שעבר, אחרי תחנונים, היא הסכימה לנסות. אחרי חמישה ימים היא נכנסה להתקלח עם דלת פתוחה, ביקשה שהאחים הקטנים יהיו בחדר סגור בשביל שלא יציצו לה. איך שמילאה את הראש בשמפו, האזעקה נשמעה. התקף החרדה החל. עירומה ומלאה בסבון היא רצה לממ"ד. כשהוריה אמרו שזו הייתה אזעקת שווא הפעם, זה לא ניחם ולא הרגיע. היא נשבעה, למקלחת היא לא חוזרת. את הראש הם שטפו בבקבוקי מים מעל לכיור, למקלחת היא נשבעה שהיא לא חוזרת.

 

הטירוף הזה לא מפתיע אף אחד מתושבי הדרום. ככה נראים החיים של רבים מהם, בעוצמה כזו או אחרת. ככה נראה נזק היקפי, שיטתי.

 

בעוד אנחנו מקבלים פוש לטלפון במהלך השבת על אזעקה תחת הכותרת "אין נפגעים, אין נזק", עבור חלק ניכר מאזרחי ישראל מדובר בלעג לרש. הודעה שכל כולה ניתוק מוחלט מחוויית היום-יום שלהם. הודעה שממחישה היטב את סדרי העדיפויות שלנו. התגוששות בביצה פוליטית ללא מוצא, לופ אינסופי של התנערות מאחריות ואפס פתרונות.

 

הטרור המתמשך והמתיש שתחתיו חיים תושבי הדרום הוא אולי הבעיה הכי מורכבת ודחופה שמדינת ישראל עומדת אל מולה בימים אלו, וכך ראוי להתייחס אליה. בסיקור, בשיחה הציבורית, במענה המנהיגותי. ראש ממשלה רציני אמור להקדיש את אותה אנרגיה באותה בהילות שבה הוא נואם נגד מערכת המשפט בטיפול באזרחים הללו. כל חבר כנסת אמור לזכור שממשלת המעבר ומחיריה הם כתם נצחי על הקריירה שלו.

 

"אין נפגעים, אין נזק" זו משוואה אכזרית ושקרית שאנחנו חייבים לנפץ. הדבר הראשון שנדרש בשביל לעשות זאת זה להקים ממשלה רחבה. כל אחד מ-120 חברי הכנסת שלא מנצל את כוחו ומוצא מועמד אחד ראוי מתוך נבחרי הציבור שיכול לכהן כראש ממשלה, מועל בתפקידו ובאמונם של אזרחי ישראל שחיים תחת אש.

 

רק כאשר הגלגלים ישובו לנוע והממשלה תצא מקיפאונה ניתן יהיה להתחיל ולעשות מעשה אמיתי - גם בהשבת השקט, אבל בראש ובראשונה בטיפול עומק אמיתי בטראומה המתמשכת שהיא מנת חלקם של אזרחים ואזרחיות רבים כל כך.

 

  • חן ארצי סרור היא עיתונאית "ידיעות אחרונות"

 

מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים