שתף קטע נבחר

בזמן ביקור טראמפ בעיר: נתניהו שוקל לטוס ללונדון

ראש הממשלה בוחן אפשרות לביקור בבריטניה השבוע בזמן פסגת נאט"ו שתרכז את מנהיגי המעצמות, בהם גם מרקל, מקרון וג'ונסון, בלונדון. נתניהו מתכנן להיפגש עם מזכיר המדינה בשולי הפסגה

 

בינימין נתניהו ומייק פומפאו (צילום: AP)
בינימין נתניהו ומייק פומפאו(צילום: AP)

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל לטוס השבוע ללונדון בזמן שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מבקר בעיר לרגל פסגת נאט"ו.

 

נתניהו מתכוון להיפגש עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו בשולי הפסגה, שלפני כשבועיים הצהיר כי ארה"ב לא רואה בהתנחלויות כדבר המנוגד לחוק הבינלאומי, וייתכן שגם עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ונשיא צרפת עמנואל מקרון.

 

פסגת מנהיגי המדינות שחברים בנאט"ו תעסוק, בין היתר, במתיחות שנוצרה בעקבות הפלישה הטורקית לצפון סוריה - והתנגדותו של ארדואן לתוכניות ההגנה למדינות הבלטיות עד שהשותפות בברית הצבאיות יגבו את פעולותיו הצבאיות.

 

בחודש שעבר אמר מקרון בריאיון למגזין "אקונומיסט" כי נאט"ו נמצאת במצב של "מוות מוחי" - בין השאר בשל התנהגותו הלא צפויה, כדבריו, של טראמפ מול ארדואן. הנשיא הטורקי תקף את מקרון על הדברים ואמר: "מוטב שהוא יבדוק אם הוא סובל ממוות מוחי".

 

בתוך כך, משרד החוץ מסר כי ביום שישי האחרון הצהירו שש מדינות אירופיות על כוונתן להצטרף למנגנון שנועד לאפשר לאיראן לעקוף את הסנקציות האמריקניות. 

 

משרד החוץ מנה את המדינות ומסר כי "בלגיה, דנמרק, פינלנד, הולנד, נורבגיה ושבדיה לא יכלו לבחור תזמון גרוע יותר. מאות איראנים חפים מפשע שנהרגו במהלך ההפגנות האחרונות מתהפכים בקברם.

 

"איזה מסר בדיוק אתן שולחות לעם האיראני והאם לא יהיה זה יעיל ומוסרי יותר לעשות דזיגנציות לשליחי המשטר שרצחו את אותם חפים מפשע?", אמרו במשרד. "איך אתם חושבים שהמשטר האיראני ומשמרות המהפכה יבינו את המחווה הזו שלכם?".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
בנימין נתניהו
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים