גם השנה מופעי חנוכה יעשו הכל כדי לזכות בתשומת הלב של הורים וילדים, והכרטיסים כבר נחטפים. מופע הדגל - "פליי פסטיגל", כבר הצליח לעורר התלהבות גדולה בהיותו מופע ותיק, בשילוב שירים של צביקה פיק, כוכבים כמו נועה קירל ועדן בן-זקן, וכן בזכות שערוריית ה"פרחה". אבל יש בו גם מימד טכנולוגי מעניין, שעשרות אלפי רוכשי הכרטיסים כנראה לא מודעים אליו.
במהלך המופע מתרחש רגע אינטראקטיבי, בשיתוף הקהל כולו ובאמצעות שימוש באפליקציית הפסטיגל הייעודית. אלא שכל מי שמצא את עצמו אי-פעם בתוך היכל עם אלפי צופים יודע שמדובר בעומס כמעט בלתי אפשרי על רשתות הסלולר וה-WiFi, ושאת הסטורי והתמונות מההופעה צריך לשמור לרגע שבו מתרחקים קצת מהאולם. כדי להתגבר על המכשול הזה, משתמשים במופע בטכנולוגיה מעניינת, המבוססת על אלגוריתם שיודע להעביר מידע ללא כל צורך ברשת אינטרנט.
2 צפייה בגלריה
מימין: גיל רבי, עמית סרוסי
מימין: גיל רבי, עמית סרוסי
מימין: גיל רבי, עמית סרוסי
(צילום: עידן מנחם)
הטכנולוגיה היא פרי פיתוח של סטארט-אפ צעיר, תרתי משמע. Crowdr, הוקם על-ידי שני בני נוער, עמית סרוסי ומור בן יוסף, בני 18 מאשדוד, בוגרי תוכנית הסייבר "מגשימים", ביחד עם גיל רבי, מנכ"ל רבי אינטראקטיב - החברה האמונה על הטכנולוגיה שמאחורי "הכוכב הבא" וכן על פיתוח הטכנולוגיה שליוותה את משדר האירוויזיון בישראל.
2 צפייה בגלריה
מור בן יוסף בחזרות לפסטיגל
מור בן יוסף בחזרות לפסטיגל
מור בן יוסף בחזרות לפסטיגל
(צילום: עידן מנחם)
"מגיעים אלי למשרד מדי יום אין ספור רעיונות וסטארטאפיסטים שתמיד נמצאים 'ליד', ובסוף זונחים את המוצר שלהם", מספר רבי. "גם הרעיון שעמית ומור הציגו לא נראה יוצא דופן במיוחד בהתחלה, אבל כשהתחלתי לדבר איתם וראיתי את הקוד שהם כתבו, הבנתי שמדובר בילדים גאונים, שעם הכוונה נכונה יכולים להצליח בכל העולם".
איך בדיוק זה עובד? "אנחנו בעצם עובדים על טכנולוגיית סאונד שקיימת כבר עשרות שנים, בשילוב של אלגוריתם ייחודי שפיתחנו", מסביר רבי. "אנחנו מתחברים למערכות ההגברה במופע ומשדרים תדרים שהאוזניים של בני-האדם לא מסוגלות לשמוע, אבל האפליקציה שלנו כן מסוגלת. אני כבר הרבה שנים מייצר מוצרים לטכנולוגיית ריל-טיים, ועד עכשיו לא מצאו פתרונות טובים למקומות הומי אדם שם נתקלים בבעיות קליטה סלולרית. העלויות הכספיות והמורכבות הטכנולוגית לא מאפשרים למפיקים לרשת בתקשורת אינטרנט איצטדיון שלם - ושם הטכנולוגיה שלנו נכנסת לפעולה".
ומה בעצם קורה במופע? "אנחנו מסוגלים להפעיל לכל הקהל באותו הזמן בדיוק ובהתאם לנעשה במופע סקרים, סאונד, אפקטים, ולייצר הפעלות שונות עם הקהל, אפילו לצלם תמונת סלפי בריל טיים מכל מכשירי הסלולר", מספר עמית סרוסי, שמחכה לגיוס למודיעין בפברואר הקרוב. "השנה הזו לימדה אותי המון - לא רק בצד הטכנולוגי. התמודדתי עם מצבי לחץ, ובלי שאני שם לב אני נשאב לעולם העסקי. זה עולם אכזרי שלא הכרתי, אבל לאט לאט אני לומד לשחות בו".