שתף קטע נבחר

שוטרים הרגו חשודים באונס ורצח, המונים חגגו ברחובות

הודו: ארבעה חשודים באונס ורצח צעירה נורו למוות בשחזור התקיפה. המשטרה: "הם חטפו נשק וניסו לברוח". מאות הגיעו לזירה לחגוג את מותם עם פרחים וזיקוקים. אחותה של הנרצחת: "האירוע הזה ישמש דוגמה"

שוטרים בהודו ירו למוות בארבעה חשודים באונס הקבוצתי והרצח של פריאנקה רדי בת ה-27 שזעזע את המדינה. הארבעה נורו הבוקר (יום ו') בעת ששחזרו את התקיפה בזירת הפשע.

 

עוד חדשות מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

במשטרה אמרו שהחשודים ניסו לחטוף את כלי הנשק של השוטרים ולברוח. "הם נהרגו בחילופי ירי. הם ניסו לחטוף נשק מהשוטרים אך נורו למוות", אמר גורם במשטרה המקומית.

  (צילום: EPA)
סטודנטיות חוגגות את מותם של החשודים באונס ורצח הצעירה(צילום: EPA)

הודו אונס פריאנקה רדי זו הנרצחת ()
פריאנקה רדי

גורם נוסף אמר ש"הם תקפו את השוטרים באבנים ובמקלות. הם חטפו את כלי הנשק של כמה מהשוטרים והתחילו לירות". לדבריו, חילופי הירי נמשכו כ-15 דקות. "ביקשנו מהם להיכנע אבל הם המשיכו לירות. השבנו בירי והם נהרגו".

 

גופתה של רדי נמצאה ביום חמישי שעבר מוטלת מתחת לגשר בפרברי העיר היידראבד שבדרום הודו, אחרי שנעלמה בלילה שלפני כן. לפי החשד, הארבעה אנסו אותה כשעצרה את האופנוע שלה בדרך הביתה בשעת ערב מאוחרת כדי לטפל בפנצ'ר בגלגל שלה. לאחר מכן הם שרפו אותה.

 

לפני שנאנסה ונרצחה, רדי התקשרה לאחותה וסיפרה לה שהיא מפחדת מהגברים אך השיחה נותקה. האחות אמרה שהמשטרה לא התייחסה אליה ברצינות כדיווחה שאחותה נעדרת.

  (צילום: AP)
"מצדיעים לכם". חוגגים מפזרים עלי כותרת על שוטרים(צילום: AP)

  (צילום: AP)
(צילום: AP)

לאחר שנודע על מעצר החשודים התאספו אלפים ליד תחנת משטרה בפרברי היידראבד ודרשו למסור אותם לידיהם. ברשתות החברתיות קראו גולשים לשרוף ולתלות את החשודים. חברת הפרלמנט ג'איה בצ'צ'אן אף הציעה לאפשר להמון הזועם לבצע לינץ' באנסים. "זה קצת נוקשה, אבל אני חושבת שאנשים מהסוג הזה צריכים להימסר לציבור ולעבור לינץ'", היא אמרה.

 

היום, אחרי שנודע על מותם של החשודים הגיעו מאות בני אדם לזירה וחגגו עם חזיזים וזיקוקים. החוגגים גם השליכו עלי כותרת של פרחים על שוטרים. נשים ברחבי היידראבד חילקו ברחובות ממתקים וקשרו חוטים הינדיים טקסיים על ידיהם של השוטרים כדי להודות להם.

  (צילום: AP)
"האירוע הזה ישמש דוגמה". זירת האונס והרצח(צילום: AP)

 

  (צילום: AP)
(צילום: AP)
גם אחותה של רדי בירכה את השוטרים. "אני שמחה שהם נהרגו. האירוע הזה ישמש דוגמה. אני מודה למשטרה ולתקשורת על תמיכתם", אמרה האחות לתחנת טלוויזיה מקומית.

 

ברשתות החברתיות הרעיפו שבחים על השוטרים. "עבודה נהדרת משטרת היידראבד. אנחנו מצדיעים לכם", צייצה שחקנית הבדמינטון הבכירה סאינה ניהוואל. "שיידעו שזו מדינה שבה הטובים תמיד יגברו על הרוע", כתב בטוויטר שר לשעבר וחבר בפרלמנט הנוכחי ממפלגתו של ראש הממשלה נרנדרה מודי.

  (צילום: EPA)
נשים חילקו ממתקים ברחובות העיר(צילום: EPA)

  (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
 

ואולם, היו גם מי שגינו את המשטרה. עורכת הדין והפעילה החברתית ורינדה גרובר אמרה כי ההרג "לא מקובל לחלוטין". "המשטרה חייבת לתת דין וחשבון. במקום לחקור ולהעמיד לדין, המדינה מבצעת מעשי רצח כדי להסיח את דעת הציבור ולהימנע מאחריות", היא אמרה.

 

"יגידו לנו שהצדק נעשה ושהקורבן נקמה את נקמתה", נמסר מאחד מארגוני הנשים בהודו שגינה את הירי. "זה צדק מזויף".

 

אתמול דווח כי הודית בת 23 שנאנסה הוצתה בדרך לבית המשפט על ידי חבורת גברים, בהם גם החשוד באונס. הצעירה מאושפזת בבית חולים במצב קשה וסובלת מכוויות ב-70% מגופה.

 

על פי נתוני הממשלה העדכניים, בשנת 2017 דווח על יותר מ-33 אלף מקרי אונס בהודו. עם זאת, מספר עצום של מקרי אונס כלל לא מדווחים. לפי מומחים, רק 32% מהמקרים שכן דווח עליהם הסתיימו בהרשעות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
חגיגות אחרי מות החשודים
צילום: EPA
מומלצים