שתף קטע נבחר

"אמריקה - אומה של רשע": זה הסעודי שרצח 3 בארה"ב וחוסל

מוחמד א-שמראני, חניך בקורס טיס של חיל האוויר הסעודי שהתאמן בארה"ב מ-2017, פתח בירי בבסיס בפלורידה, רצח 3 ונורה למוות בחילופי אש בכיתה בבסיס. "ארה"ב תומכת בישראל שפולשת למדינות המוסלמיות", כתב לפי הטענות שעות לפני הירי. נחקר חשד לפיגוע, מלך סעודיה התקשר לטראמפ

 

 

חשד לפיגוע בארצות הברית על ידי חניך קורס טיס סעודי: הרשויות בארצות הברית אישרו אמש (שישי) כי החשוד שפתח באש בבסיס הצי בפנסקולה שבפלורידה ורצח שלושה בני אדם הוא חניך קורס טיס בחיל האוויר הסעודי שנכח במקום במסגרת תוכנית אימונים לבעלות בריתה של וושינגטון.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

מלבד השלושה שרצח, שמונה בני אדם פונו לקבלת טיפול בבתי החולים הסמוכים, בהם שני שוטרים. כוחות המשטרה הרבים שהוזעקו לאזור חיסלו את היורה, מוחמד א-שמראני, והמניע למעשיו עדיין נמצא בחקירה. מהפנטגון נמסר כי החשוד שהה בארצות הברית מאוגוסט 2017 ואומן על ידי חיל האוויר האמריקני במימון סעודי. הוא היה אמור להישאר בארצות הברית עד אוגוסט 2020.

  (צילום: gettyimages)
הכביש שמוביל לבסיס נחסם(צילום: gettyimages)

הטייס הסעודי שביצע את הטבח בבסיס חיל הים בפלורידה  ()
היורה שחוסל, מוחמד א-שמראני

  (צילום: gettyimages)
מושל פלורידה דה סנטיס בבסיס האימונים(צילום: gettyimages)

לפי SITE, גוף מודיעין שעוקב אחר פעילותם ברשת של ארגוני טרור, אדם שזהותו תואמת לזו של הסעודי החשוד כתב מניפסט ברשתות החברתיות שעות לפני הירי. באותו פוסט הוא תקף את ארצות הברית ותמיכתה בישראל. "אמריקנים – אני לא נגדכם עקב היותכם אמריקנים, אני לא שונא אתכם בגלל החופש שלכם, אני שונא אתכם כי מדי יום אתם תומכים, מממנים ומבצעים פשעים לא רק נגד מוסלמים, אלא נגד האנושות בכלל", נכתב שם.

 

"מה שאני רואה הוא שאמריקה תומכת בישראל שפולשת למדינות המוסלמיות. אני רואה פלישה של מדינות רבות על ידי הכוחות שלה. אני רואה את גואנטנמו. אני רואה טילי שיוט, פצצות מצרר, מל"טים", המשיך וכתב. "אני נגד רשע, ואמריקה הפכה לאומה של רשע". לאחר הירי, הושעה חשבון הטוויטר שבו הופיע מניפסט זה.

 

טראמפ: "המלך אמר לי שהסעודים זועמים על היורה"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ בטוויטר כי המלך סלמאן התקשר אליו והביע את תנחומיו על התקרית. "המלך אמר שהסעודים זועמים על מעשיו הברבריים של היורה, שאינם מייצגים בשום צורה את אזרחי הממלכה שאוהבים את האמריקנים", כתב הנשיא.

  (צילום: AP)
כוחות ההצלה מגיעים לזירה(צילום: AP)

  (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

  ()

  (צילום: AP)
(צילום: AP)

לפי פרסומי הצבא האמריקני, בשבועות האחרונים הגיעו 20 חיילים סעודיים לאימון משותף בבסיס עם חיל הים המקומי. עם זאת, לא ידוע אם הקצין שפתח באש היה במקום במסגרת אותה משלחת. גורם המעורה בפרטי התוכנית אמר כי הנציגים שמשתתפים בה נבחרו בקפידה על-ידי חיל האוויר הסעודי וצבא ארה"ב. "הנציגים הסעודים נבחרים בפינצטה, ולרוב משתייכים גם לאליטה הסעודית", אמר הגורם, "עליהם לדעת אנגלית ברמה מצוינת".

 

ממצאי החקירה הראשוניים העלו כי התקרית אירעה סמוך לשעה 06:51 (שעון מקומי) באחד מבנייני הכיתות של בסיס האימונים. הסעודי השתמש באקדח והספיק לירות בשתי קומות שונות של המבנה.

 

6 סעודים נלקחו לחקירה: "3 מהם תיעדו את הירי"

"הזירה נראתה כמו חלק מסט צילומים של סרט", אמר השריף דייוויד מורגן. לפי השריף, כמה דקות לאחר הדיווח החשוד חוסל על-ידי אחד השוטרים בחילופי אש באחת מכיתות הבסיס. שישה אזרחים סעודים נעצרו לתשאול סמוך לבסיס, זמן קצר לאחר הירי. מקור אמר ל"ניו יורק טיימס" כי שלושה מהם תיעדו את האירוע.



 

בבסיס האימונים שבו אירעה התקרית משרתים כ-16,000 חיילים ו-4,700 קבלנים אזרחיים. מלבד חיל הים, הבסיס משמש גם לאימוני יחידת האירובטיקה.

 

"הולכות להיות הרבה מאוד שאלות לגבי היורה, אזרח זר שהתאמן על אדמתנו", אמר רון דה סנטיס, מושל פלורידה, במסיבת העיתונאים שכינס. "סעודיה תצטרך לפצות את קורבנות הירי". ראש העיר פנסקולה, גרובר רובינסון, אמר כי הבסיס הוא חלק בלתי נפרד מהקהילה המקומית. "אנחנו עיירה צבאית", ציין רובינסון ואמר: "ליבנו ותפילותינו עם כל קרובי הנפגעים שמשרתים אותנו מדי יום". 

 

זה אירוע הירי השני בבסיס של חיל הים האמריקני בתוך יומיים. חייל שמשרת בצוללת בחיל הים ירה שלשום למוות בשני אזרחים בבסיס פרל הארבור שבהוואי – ולאחר מכן התאבד. אדם נוסף שנורה על ידי החייל פונה לבית חולים במצב יציב.


פורסם לראשונה 06/12/2019 22:52

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים