שתף קטע נבחר

מאבק האליפות עוד חי / נשאר שבת

מכבי נתניה הנשימה את המלחמה על הצלחת, ונתנה לנו עוד שבוע של מאבק בצמרת. השאלה היא האם מכבי חיפה באמת מסוגלת לרוץ ראש בראש מול מכבי תל אביב. וגם: בלוף הליגה החלשה שוב נחשף

המנצחת במשחק בין מכבי תל אביב למכבי נתניה אמש (שבת) היא מכבי חיפה. היא כבר ראתה איך מכבי תל אביב בורחת לה לשמונה נקודות הפרש, כשיש לה עוד משחק בטוטו-טרנר על הראש. למזלם של הירוקים (וקצת גם של אוהדי ליגת העל), זה לא קרה. מאבק האליפות עדיין חי.

 

לטבלת ליגת העל בכדורגל

 

מאבק האליפות חי וקיים - וזה כמעט נס גלוי, כי בדומה לעונה שעברה אין סיפורים מעניינים בליגת העל. הקטנות קטנות מתמיד, והגדולות מדשדשות. ניתן לומר שהמאבק על הזכות להפסיד ביולי לקבוצה נידחת AKA "הכרטיס לאירופה", סגור. צריך לקרות משהו באמת יוצא דופן כדי שהרביעייה המובילה תשתנה.

 

מרקו בלבול (צילום: ראובן כהן)
יאללה מרקו תן פייט למכבי ת"א(צילום: ראובן כהן)

 

העניין בליגה (מלבד אוהדי מכבי תל אביב, להם זה לא משנה אם ירוצו איתם), תלוי במצב הרוח של מכבי חיפה, שעשתה סיבוב מדהים. למרות הסיבוב המדהים היא עדיין במרחק שני משחקים ממכבי תל אביב, בליגה שלנו – זה המון. כבר אין "משחקי מוקש", אין מי שתפתיע את הירוקים והצהובים. תיקו מול שתי הקבוצות הוא סנסציה, לנצח אותן? בקושי מנסים. הכל תלוי רק בהן. היחידות שאולי יכולות לעצור אותן במשחק נתון הן הפועל באר שבע ובית"ר ירושלים. לכן המשחק בטוטו-טרנר הוא כל כך קריטי להמשך הליגה. אסור למכבי חיפה למצמץ, לא בכל יום יפסלו למכבי תל אביב ארבעה שערים.

 

מכבי נתניה הצילה את ליגת העל, אם מכבי תל אביב מנצחת אתמול – 8 נקודות זה פער פסיכולוגי גדול. בזכות דראפיץ' וברדה, השיוט האוטומטי של מכבי תל אביב לאליפות נדחה למועד בלתי ידוע. אולי בטעות יהיה כאן מאבק אמיתי.

 

מכבי תל אביב מול מכבי נתניה (צילום: עוז מועלם)
תודה סלובו(צילום: עוז מועלם)

 

בלוף הליגה החלשה

מלבד "הטופ 4" יש שממה מוחלטת. כולן מנצחות את כולן וזה עדיין לא מעניין. 0:3 להפועל חיפה על בני יהודה? וואו. 0:1 לק"ש על נס ציונה? אני בהלם, תנו לי עוד מזה. אף קבוצה לא הסיקה מסקנות מהעונה שעברה, אף אחת לא התקדמה במילימטר. שחקנים חדשים ומפתיעים לא תמצאו אפילו בפינצטה. 10 קבוצות נכשלו בלבנות שלד נורמלי, זה מספר לא מבוטל. כולן מועמדות לגיטימיות לירידה וזה לא יפתיע אף אחד. מי מבטיח שהפועל חיפה לא תתפרק פתאום? מי עדיפה, חדרה או כפר סבא? והפועל תל אביב, היא מסוגלת להבקיע שערים? המצב בליגה מביך מאוד. הליגה לא צפויה כי אף אחד לא תיכנן כלום.

 

מזל שיש VAR, כי אפשר להתווכח על משהו. כל הקבוצות בוכות שמקפחים אותן כדי שלא נשים לב לרמתן הנמוכה עד כאב. כאילו בלי שופטים נס ציונה והפועל רעננה היו רצות בצמוד למכבי תל אביב. תנוחו.

 

מכבי תל אביב הפועל באר שבע (צילום: ראובן שוורץ)
מערכת ה-VAR. החידוש היחיד בליגה(צילום: ראובן שוורץ)

 

מכבי תל אביב סיימה את הסיבוב עם 33 נקודות שהן 85 אחוזי הצלחה, בדיוק כמו בעונה שעברה. אז איך זה שאנחנו לא שומעים רינונים על חולשת הליגה, כמו בעונה שעברה? הרי התוצאות הן אותן תוצאות, בדיוק. פתאום הליגה התחזקה? פתאום כריסטיאנו רונאלדו ופאולו דיבאלה חתמו בליגת העל? לא, מה שקרה הוא שהגדולות מצליחות יותר. אז הליגה כבר לא חלשה, היא אפילו חזקה מאוד. אפילו שבקושי בועטים לשער של דניאל טננבאום.

 

הייתה עונה אחת שהייתה שגיאה סטטיסטית נדירה (2017/2018), שבטעות 5-4 קבוצות התחברו ממש וייצרו פה עניין כמעט עד הרגע האחרון. מבט על השנים האחרונות מגלה שבדרך כלל קבוצה אחת רצה לבדה על המסלול, לעיתים שתיים. הליגה הייתה תמיד חלשה, והיא ככל הנראה תישאר כזאת גם העונה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן כהן
שחקני מכבי חיפה
צילום: ראובן כהן
מומלצים