שתף קטע נבחר

רגע לפני 2020: סיכום קצר על שנת 2019

עוד רגע מתחילה שנה אזרחית חדשה וזה הזמן לבחון מה הנושאים העיקריים בהם עסקנו בשנת 2019 וכיצד הם הכינו אותנו לקראת הבאות בשנת 2020 - כל מה שצריך זה לשאול את השאלה הנכונה

חודש דצמבר (המכונה ינג מים חולדה) בשנה של ין אדמה חזיר (כלומר, שנת 2019) מעצים את האנרגיה השנתית, משלים אותה ונותן את האות לפתיחה אנרגטית של שנת 2020. אסטרולוגית ניתן לומר שחודש ינואר, שהוא חודש של שור, הוא גשר המאפשר לנו לעשות את המעבר מאנרגיה אחת לאחרת בנינוחות רבה יותר.

 

עוד על אסטרולוגיה סינית ופנג שואי 

 

שלושה נושאים עיקריים ליוו אותנו השנה

1. חווינו דואליות באופן אינטנסיבי שעה שהתנועה הייתה מפחד לאהבה. למשל, גנץ מול ביבי, ערבים מול חרדים, שיפוט, גזענות הומופוביה מול חמלה. קצוות של דואליות עלו לחזית כדי שנוכל לבנות תשתית חדשה, יציבה והרמונית. אנרגיה של קוטביות מאפשרת הנעה של אנרגיה וניקוי של פצעים ישנים, שחרור מידע רב ותפיסות ישנות שכבר לא עובדות יותר כתנאי לאיזון ולחיבור בריא עם כל הקולות וכל האספקטים של החיים.

  (צילום: רועי עידן, איתמר אייכנר)
שונאים, אוהבים או מפחדים?(צילום: רועי עידן, איתמר אייכנר)
 

2. באסטרולוגיה הסינית החזיר מייצג את האנרגיה האינטנסיבית והמתפרצת ביותר מבחינה רגשית. החזיר מייצג דרמות סוערות בדומה לאוקיאנוס הסוער והרגוע, האפל, הבהיר והעמוק המבקש להיות בזרימה מתמדת או ליצור גלים של כאוס רגשי. כל אלה פגשו השנה באופן מטאפורי את החוף (אדמה). זו שנה שהעלתה בעוצמה רגשית רבה יותר לחזית סודות, מניפולציות, פחדים עמוקים שליוו התרחשויות נסתרות שכבר אי אפשר להסתיר בכל רמה: האישית, המשפחתית, הפיננסית והקולקטיבית.

 

באחד המפגשים לפני הבחירות השניות נשאלתי על ידי סטודנטית מי לדעתי יבחר ביבי או גנץ? השבתי שהתשובה לא נמצאת שם ולדעתי התודעה בישראל נדרשת לעוד דרמה ולעוד גילויים ולעוד כאוס רגשי כדי שהוא יעלה לחזית להתנקות וללכת. שנת 2019 חשפה את הקטבים כדי שנתמיר ונמזג אותם בתוכנו.

למצוא את האנרגיה הפנימית (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
למצוא את האנרגיה הפנימית(צילום: shutterstock)
 

3. אובדן זהות - כל מה שנראה ככאוס, כל מה שנראה כתקיעות, הוא לא באמת כזה. כשמסתכלים על הכל בבהירות מבינים שהמצב הפוליטי הוא לא יותר מהשתקפות התודעה של הציבור בישראל. זה נועד לסייע לרבים מאתנו לעצור ולשאול את עצמנו האם נסכים לראש ממשלה מכהן עם האשמות או חשדות, האם נסכים לתת תוקף לחוקים שמבוססים על אמונות מגבילות ועל פחד? הרי אם נהיה כנים עם עצמנו אין צורך בבית משפט כדי לדעת שהמנהיגות הישנה לא מתפקדת ולא משרתת אותנו יותר.

 

כל זה נועד כדי שנעצור ונשאל מי אנחנו בלי מנהיג והאם המנהיגים באמת מייצגים אותנו? וההבנה שההגדרות האלה הם בסך הכל תפיסה שגויה שלנו את עצמנו ושלנו את מה שהכרנו כמנהיגות, כמבנה "מאורגן", כשלטון חוק, כמדינה.

 

אובדן זהות מתחיל מהתפכחות מאשליה של איך תפסנו את עצמנו ואחרים. אם המדינה, למשל, מתפקדת מזה מספר שנים ללא הנהגה יציבה ואמיתית, אז מה באמת חשוב? או אם נהיה אמיצים וכנים עם עצמנו נשאל - מי אנחנו באמת? אובדן זהות מסיע לנו להשיב לעצמנו את זכות הבחירה החופשית, שנלקחה מאתנו במודע או לא , כדי שכעת כשאנו בפתח של שנה כה חדשה נשאל את עצמנו האם נסכים באמת לשלום? לחופש? האם נסכים להשיב לעצמנו כל אחד לעצמנו וכולנו כאחד את הכוח.

 

הכוח היחידי והאמיתי הקיים בפלנטה הוא כוח של אהבה ואת זה אף אחד לא אמר לנו או אמר לעצמו זמן ממושך מידי. כשנבחר נבחין בשינוי שביקשנו לעצמנו וכבר קורה, לא נשאל מתי, אלא האם נבחר בשינוי דרך מאבקים או בקלות? נשאל את עצמנו בכנות, כי עכשיו אפשר.

שנת 2019 שנת החזיר באסטרולוגיה הסינית (צילום: shutterstock)
2019, שנה של לידה מחדש(צילום: shutterstock)
 

שנת 2019 הייתה שנה סוערת של לידה מחדש, לידת העצמי המובילה אותנו לשנת 2020 לזרימה וקלות רבה יותר

 

שרונה פומס , פנג שואי

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
מסתיימת עם ציפייה לעתיד טוב יותר
צילום: shutterstock
צילום: נוח שחר
שרונה פומס
צילום: נוח שחר
מומלצים