שתף קטע נבחר

לא אוהבות חובבנים: הסטארט אפ שעושה סוף לאנשי ביוטי לא מקצועיים

לא קל למצוא את מעצב השיער או את הקוסמטיקאית המושלמים. לשם כך קמה GLAMZ, הפלטפורמה ששמה סוף לספקי ביוטי חובבנים, ומבקשת להפוך את התעשייה למקצועית יותר. מאחורי הסטארט אפ עומדים כמה אנשים, אחד מהם הוא איש העסקים והמשקיע היהודי-אמריקאי סימון קוקס, שנחושים לעשות מהפכה בתעשיית היופי הישראלית

אין מישהי שלא חוותה את זה: יצאתן ממעצב השיער או מהקוסמטיקאית במפח נפש אדיר. התספורת ממש לא מה שרציתן, ההחלקה נהרסה אחרי כמה שעות, הגבות לא סימטריות או שזרקו לכן הערה חסרת רגישות באמצע הטיפול. כשיש היצע כל כך גדול של אנשי ביוטי - איך אפשר להימנע מהאכזבות המתסכלות האלו ולהיות בטוחות שאנחנו מפקידות את השיער ואת עור הפנים והגוף שלנו בידי בעל מקצוע אמין?

 

השאלה הזו העסיקה את קטי בלטמן לא מעט, והיא החליטה לעשות משהו בנידון. "לא אחת יצא לי להתאכזב ממעצב שיער, קוסמטיקאית או מניקוריסטית. יש עסקים רבים בתחום הטיפוח והיופי שאפשר להגדיר אותם כחובבנים ולא מקצועיים", היא אומרת.

 

   (צילום: מיכאל טופיול)
קטי בלטמן (צילום: מיכאל טופיול)

"היום כל אחד יכול להחליט שמחר בבוקר הוא מקבל אנשים בבית, ומשתמש בחומרים כימיים בלי שום לימוד והבנה במוצרים. ייחלתי שמישהו יעשה סדר, יבדוק את כל העסקים האלו, וימנע ממני להתאכזב פעם אחר פעם".

 

משיחות עם נשים אחרות הבינה בלטמן שהיא ממש לא לבד, ולא רק זה - גם נשים אחרות סביבה, כמוה, הרגישו שבשגרת החיים העמוסה והמטורפת, להרים טלפון לבית עסק כדי לקבוע תור היא פעולה מיותרת ולא נוחה. בלטמן גילתה שרבות כמוה היו מעדיפות לעשות את זה בלחיצת כפתור.

 

החזון של בלטמן היה להקים פלטפורמה שתציע למאוכזבות התמידיות או לכאלו שרוצות להחליף את הספר או הקוסמטיקאית, רק ספקי ביוטי אמינים ומקצועיים. כאלו עם חוות דעת אמיתיות מנשים שטופלו אצלם. איך עושים את זה? השלב הראשון היה לערוך סקר שביקש מעשרות אלפי נשים ברחבי הרשת להמליץ על בעלי המקצוע האהובים עליהן בתחום הביוטי. אחרי בדיקה מקיפה ודקדקנית שלוותה בהצלבת נתונים, נוצרה רשימה איכותית של אנשי ביוטי מומלצים בכל הארץ. אותם אנשי מקצוע הוזמנו להצטרף בחינם למאגר וכאן התחיל השלב השני של בניית הפלטפורמה.

 

אחרי שנה וחצי של עבודה אינטנסיבית ביחד עם עשרות מעצבים ומתכנתים, הושקה GLAMZ. האפליקציה היא מעין גרסה משודרגת וחכמה של דפי זהב בתחום הביוטי. אפשר למצוא בה בעלי מקצוע נבחרים בתחומי עיצוב השיער, הקוסמטיקה, האיפור והציפורניים, שדורגו על ידי נשים אמיתיות.

 

הייחוד של האפליקציה היא השקיפות המוחלטת שלה - ניתן למצוא בה מחירים מלאים של כל טיפול, כתובת, שעות פתיחה, דרכי הגעה, מידע על הצוות המטפל, גלריית תמונות וחוות דעת מפורטות של גברים ונשים שטופלו בבית העסק. וגולת הכותרת של GLAMZ – ניתן לשריין תור דרך האפליקציה. התור מאושר על ידי בית העסק תוך חצי שעה.

 

   (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

GLAMZ לא מבוססת רק על חוכמת המונים, היא גם משלבת מיון קפדני ומעקב צמוד של מנהלי האתר, שמבטיחים לכל לקוחה טיפול ושירות מקצועי ואמין. "עד היום לא הייתה פלטפורמה שמיועדת כל כולה לתחום היופי. פלטפורמה שחיה ונושמת את העולם הזה, שמסננת בקפידה אנשי מקצוע ומפרידה בין עסקים טובים לחובבנים", מסבירה בלטמן. "GLAMZ משנה את כללי המשחק ומאפשרת ללקוחות ליהנות מחוויית ביוטי אחרת - שקופה, בטוחה ואיכותית".

 

ההצטרפות לGLAMZ בשלב זה היא בחינם. הקאץ' היחידי בסיפור, מעידה בלטמן, הוא שלא כולם מתקבלים למאגר העסקים של האתר. זאת על מנת לשמור על מועדון איכותי ואקסקלוסיבי בעל סטנדרטים גבוהים של שירות ומקצועיות. "כל יום מוגשות לGLAMZ עשרות בקשות להצטרפות ובממוצע רק מחצית מהן עוברות לשלב המיון הבא. חשוב לציין שעסק שיורד מתחת לדירוג 8 נפלט אוטומטית מהמערכת".

 

בית עסק שעומד בקריטריונים ועובר את וועדת הסינון של GLAMZ, זוכה לקבל בחינם דף נחיתה ופרסום, "אלו נכסים דיגיטליים ששווים המון כסף וניתנים אצלנו בחינם", מדגישה בלטמן. האתר מאפשר לבית העסק לנהל גם יומן, ,תורים, מאגר לקוחות, מבצעים ועוד.

 

החזון: לפרוץ אל מעבר לים

להקים סטארט אפ בתחום הביוטי זה החלק הקל בסיפור. החלק היותר קשה הוא להציב אותו בקדמת הבמה והחדשנות לטווח הארוך. לשם כך נדרש גב איתן וחזק שיעמוד מאחוריו.

לכאן נכנס סימון קוקס, מהמשקיעים ומאנשי העסקים הבולטים בעולם שכיכב בעשורים האחרונים ברשימות המשפיעים של הוול סטריט ג'ורנל ושל הפיננשל טיימס. קוקס, יהודי-אמריקאי אוהב ישראל שעשה את הונו בתעשיית הנפט, ייסד וניהל מספר חברות והשקיע בחברות ובארגונים רבים (בין היתר הוא תומך בקמפיין טראמפ), התוודע לאפליקציה והחליט לתמוך בה.

 

   (צילום: תומר נויברג.)
סימון קוקס(צילום: תומר נויברג.)

לקוקס יש קשר חזק ומיוחד עם ישראל. "בתור יהודי תמיד חלמתי לעשות עלייה", הוא מספר. "אני מרגיש מאוד מחובר למדינה ולאנשים. אפילו התחלתי ללמוד עברית. לצערי, עדיין לא זכיתי להגשים את החלום ולעלות ארצה". זו לא ההשקעה הראשונה של קוקס בסטארט אפ ישראלי. הוא כבר השקיע במספר חברות ישראליות בעבר, והוא אף תומך נלהב של היחידה "גדולים במדים", שעוסקת בשילוב בעלי מוגבלויות בצה"ל.

 

"אשתי ואני שמנו לב במהלך הנסיעות הרבות שלנו, שקשה מאוד למצוא מכוני יופי איכותיים", מספר קוקס על החלטתו לתמוך ב-GLAMZ. "שנינו מאוד מעריכים אנשי מקצוע טובים בתחום היופי. כאלו שבאמת יכולים להעניק טיפול באיכות גבוה ולהעניק חווית שירות מעולה. לצערי, במהלך השהות של בישראל, היו לי חוויות לא חיוביות במיוחד במכוני יופי".

 

   (צילום: תומר נויברג.)
סימון קוקס(צילום: תומר נויברג.)

אחרי שפגש את קטי בלטמן, שהייתה שותפה לתחושתו שיש להפוך את תעשיית היופי בישראל למקצועית יותר, הבין קוקס כי ל-GLAMZ יש פוטנציאל אדיר לחולל מהפכה בתחום הביוטי הישראלי, והחליט להשקיע בה. המטרה העיקרית של הפלטפורמה, הוא אומר, היא לספק שירות טוב יותר על ידי שקיפות מלאה ונגישות של הזמנת תור באונליין.

 

"אני מאמין במטרות ובחזון של GLAMZ ושמח לקחת חלק בשינוי ובשיפור החוויה עבור צרכני וצרכניות שירותי היופי בישראל ", מסכם קוקס. "GLAMZ היא הפלטפורמה היחידה בישראל שמוקדשת לתעשיית היופי. המטרה המאתגרת ביותר היא לא רק לעשות שינוי, אלא גם לשמור עליו במשך שנים. ברגע שGLAMZ תשיג את כל מטרותיה בישראל אנחנו מתכננים להתרחב לארצות נוספות. אנחנו מאוד גאים בכל ההישגים שלנו עד כה, ואני יכול להגיד בבטחה שGLAMZ היא כאן כדי להישאר".

 

הכירו את GLAMZ >>

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים