שתף קטע נבחר

כחול לבן: "לא יהיה קמפיין אנטי-חרדי"

אחרי מסע הבחירות הקודם, שבו הדגישו בכחול לבן כי יפעלו להקמת ממשלת אחדות חילונית ליברלית, אומרים בכירים במפלגה כי הפעם זה יהיה שונה: "ננהל מו"מ עם החרדים תוך כדי הקמפיין"

יאיר לפיד (צילום: אלכס קולומויסקי)
לא ינהלו קמפיין אנטי-חרדי. גנץ ולפיד(צילום: אלכס קולומויסקי)

מסע הבחירות הקודם של כחול לבן ספג ביקורת רבה בציבור ובמפלגות החרדיות, סביב מסר "ממשלת האחדות החילונית". אחרי הבחירות הבינו בכירים בכחול לבן שאולי הוא היה טעות, בכך שהמפלגות החרדיות "נעלו" את עצמן בגוש הימין, אולי כעונש על הקמפיין נגדן. עכשיו מכריזים בכירים במפלגה: לא ננהל קמפיין אנטי-חרדי ונושאי דת ומדינה לא יהיו המרכזיים בו.

 

על פי גורמים בצוות הקמפיין של כחול לבן, במפלגה מתכוונים לחזור על המסר המרכזי שלהם מהבחירות הקודמות, כי יקימו ממשלת אחדות ליברלית עם הליכוד, אולם הם לא יחזרו על הביטוי "ממשלת אחדות חילונית". לטענת הגורמים, הביטוי ממשלת אחדות חילונית פגע בציבור החרדי שבחלקו הסכים להצטרף לממשלה בראשות גנץ, אולם הסתייג מהביטוי "ממשלה חילונית".

 

 

אחת המטרות של קמפיין כחול לבן היא לפתח שיח עם המפלגות החרדיות, אשר היו מחויבות במו"מ הקואליציוני האחרון לגוש הימין-חרדי ולנתניהו. בכירים במפלגה, ובהם המועמד לראשות הממשלה בני גנץ, מתכוונים לנהל מגעים ושיחות עם המפלגות החרדיות תוך כדי קמפיין הבחירות ולנסות להגיע לשיח על שיתוף פעולה לאחר הבחירות.

 

בכחול לבן מעריכים כי לאחר הוויתור על הרוטציה של מספר 2 במפלגה, ח"כ יאיר לפיד, ראשי המפלגות החרדיות כבר לא יחרימו שותפות שלהם בממשלה שבה חבר לפיד. עד כה הצהירו בכירים במפלגיות החרדיות כי לא יישבו בממשלה של לפיד, אבל מאחר שהוא ויתר על הרוטציה על תפקיד רה"מ, ההערכה היא כי הוא כבר לא יהיה מכשול לשיתוף פעולה בין כחול לבן וגנץ לבין החרדים.

 

כזכור, בשבוע שעבר הודיע לפיד על ויתור על הרוטציה עם יו"ר המפלגה בני גנץ. בישיבת סיעת כחול לבן אמר לפיד, טרם פיזור הכנסת, כי "אם יהיו בחירות - החלטנו שלא תהיה רוטציה. נלך כולנו מאחורי בני גנץ, המועמד שלנו לראשות הממשלה. זו לא הייתה החלטה קשה, ישבתי בשישי בערב עם הילדים ואמרתי להם שהבטחתי לעשות מה שטוב למדינה וזה טוב למדינה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
בני גנץ ויאיר לפיד
צילום: שאול גולן
מומלצים