שתף קטע נבחר

הכדורגלן העיד מארה"ב על המטען ברכבו: "רוצה שיהיה רע למי שניסה לפגוע בי"

קובי מוסא, לשעבר כדורגלן מכבי תל אביב, העיד בשיחת וידאו במעגל סגור ממיאמי במשפטם של הנאשמים בהנחת מטען חבלה ברכבו ב-2017: "איש לא איים עליי, אני לא מכיר אותם". הוא סיפר כי הגיע לארצות הברית כדי לפתוח בית ספר לכדורגל: "היו לחצים בלילה, אבל לא בגלל המקרה אני פה"

 

 

"הגיע בן אדם וקרא לי לצאת החוצה, ואז אמרו לי שוטרים ששמו לי מטען ברכב". הכדורגלן לשעבר קובי מוסא מסר אחר הצהריים (יום ב') עדות במשפטם של שני הנאשמים בקשירת קשר לפגוע בו וכן בזמרת מרגלית צנעני ובאיש העסקים מאיר שמיר באמצעות הנחת מטעני חבלה בכלי הרכב שלהם. "אני לא חייב כסף לאיש ולא בסכסוך עם אף אחד", אמר מוסא בעדות שהועברה באופן חריג בשיחת וידאו במעגל סגור מהקונסוליה הישראלית במיאמי שבארצות הברית.

 

הנאשמים בפרשה שכונתה "המטענים למפורסמים" הם העבריין אבנר הררי (65) וחברו אבישי בן דוד (31). לשניים מיוחסים ניסיון רצח, קשירת קשר לביצוע פשע, ייצור נשק, נשיאת נשק, סחיטה באיומים ועבירות נוספות.

 

לפי כתב האישום, ב-17 בפברואר 2017 הצטייד בן דוד במטען ונסע ברכב עם לוחיות זיהוי מזויפות לאצטדיון גרונדמן ברמת השרון בחיפוש אחר הכדורגלן לשעבר מוסא. לאחר שהדליק את מתג המקלט האלחוטי המוצמד למטען החבלה, יצא בן דוד מהרכב כשבידו חומר הנפץ המורכב. בן דוד ניגש לרכבו של מוסא, התכופף אל מתחת למיקום מושב הנהג והניח את מטען החבלה. כוח משטרה שהיה במקום עצר אותו טרם חזרתו לרכבו, ובהמשך המטען נוטרל.

עדותו של קובי מוסא (צילום: מוטי קמחי)
מוסא בעדות מארה"ב(צילום: מוטי קמחי)

מוסא, ששיחק בין היתר במכבי תל אביב סיפר במענה לשאלות התובע, עו"ד חגי בנימין מפרקליטות מחוז תל אביב, כי שהייתו בארצות הברית לא קשורה להטמנת מטען החבלה ברכבו: "באתי לכאן לפתוח בית ספר לכדורגל. כשעצרו את הנאשמים לא הכרתי אותם, אני לא מכיר אותם. אבל לא בגלל זה אני פה (בחו"ל)".

 

הוא הוסיף בעדותו כי "בעבר גרתי בהרצליה, שיחקתי כדורגל ברמת השרון, ארבע שנים. עברתי באמצע להפועל פתח תקווה. רמת השרון מארחת את משחקיה באצטדיון גרונדמן. האימונים היו כל יום ומשחק היה בשישי או בשבת".

אבישי בן דוד ואבנר הררי  (צילום: גלעד מורג)
הנאשמים בן דוד והררי בבית המשפט(צילום: גלעד מורג)

על היום שבו גילה כי הוטמן מטען ברכבו, סיפר מוסא: "קמתי בבוקר, לקחתי את הילדים לבית ספר. נסעתי לרחוב נורדאו, קניתי קפה וחזרתי לרכב ומשם לאימון. חניתי את הרכב מחוץ לאצטדיון. נכנסתי לחדר הלבשה, התלבשתי. נכנסו שני שחקנים שאמרו ששאלו אותם שוטרים שאלות. לא ידענו מה קורה. הגיע בן אדם וקרא לי לצאת החוצה, וברכב של המשטרה אמרו לי שוטרים ששמו לי מטען ברכב".

 

בהמשך נשאל מוסא מה לדעתו היה המניע להנחת המטען. על כך השיב: "אין לי הוכחות, בהתחלה חשבתי על איזה נושא אישי, זה מה שעלה לי בראש. אבל איש לא איים עליי בנוגע לאותו מקרה. באותו רגע בחקירה הייתי קצת בלחץ, אני לא רגיל ולא חי את העולם הזה, אבל אם אין הוכחות אני לא רוצה סתם להגיד דברים".

 

"מאמנים פחדו להתעסק איתי" 

על תחושותיו לפני ואחרי האירוע סיפר מוסא: "זה לא משהו רגיל, כל פעם חשבתי מה היה יכול לקרות אם לא היו תופסים את מי שעשה את זה. אני נשוי עם ילדים, היו לחצים בלילה, לא יכולתי לישון כל כך. המצב לא נעים והיה כך גם לכל המשפחה. אנחנו לא רגילים לזה". הוא ציין כי גם לאחר שנודע לו על מעצר הנאשמים "עדיין היה לחץ". מוסא ציין עוד כי "באותה עונה סיימתי לשחק כדורגל. בסוף השנה הבנתי שמאמנים פחדו להתעסק איתי, לא רצו יותר מדי שאהיה בקבוצות שלהם".

 

אחר כך התבקש מוסא להשיב לשאלות עו"ד שי רודה, סנגורו של בן דוד. מוסא ציין במענה לדברי הסנגור: "הופתעתי מאוד מהמטען", אבל אז הטיח בו עו"ד רודה כי קצין משטרה מתחנת צפון תל אביב התריע בפניו לפני המקרה שרוצים לפגוע בו. על כך השיב מוסא: "אמרו לי שדיברו עליי בכל מיני מקומות, אף אחד לא אמר מי (רוצה לפגוע. ג"מ)".

 

עו"ד רודה טען בדיון כי גם עד מדינה מפרשה 512 (החיסולים בעולם התחתון) הזהיר את מוסא שיפגעו בו. הכדורגלן השיב: "כן". אחר כך הוא נשאל האם יש לו אינטרס להגן על מי שרצה לפגוע בו, וענה: "ממש לא, אני רוצה שיהיה לו הכי רע בעולם". מוסא הסביר כי שום גורם לא לחץ עליו לעזוב את הארץ. על הנאשם בן דוד אמר מוסא: "אני לא מכיר אותו, לא הכרתי אותו לפני", על הררי אמר: "לא פגשתי אותו מעולם".

מוסא בימיו בהפועל פתח תקווה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
מוסא בימיו בהפועל פתח תקווה(צילום: אורן אהרוני)

פברואר 2017: הזירה שבה נמצא המטען ברכבו של מוסא (צילום: דוברות המשטרה) (צילום: דוברות המשטרה)
פברואר 2017: הזירה שבה נמצא המטען ברכבו של מוסא(צילום: דוברות המשטרה)

 

צנעני ושמיר (צילום: אבי מועלם, שאול גולן, יונתן בלום) (צילום: אבי מועלם, שאול גולן, יונתן בלום)
צנעני ושמיר(צילום: אבי מועלם, שאול גולן, יונתן בלום)

 

עורכי הדין רודה וסבג ()
עורכי הדין רודה וסבג

העבריין הררי אמר לפני תחילת הדיון: "הפרקליטות שולטים במדינה, הכול יהיה בסדר. אין לי מה להסתיר את הפנים, נשארתי חתיך כל הזמן. שלוש שנים אני יושב כל פעם, עוצרים אותי, הראיה היחידה שיש בתיק זה אני. מעצרים בתשלומים. תיק קודם בסוף זיכוי מוחלט. אני מאמין בשופטים וביושר שלהם לחלוטין".  

 

המשפט נמצא בשלב מתקדם. הצמרת צנעני אמרה בעדותה ביוני שנה כי אינה יודעת מי עומד מאחורי הנחת המטען שהונח ברכבה. חודשיים לפני כן העיד איש העסקים שמיר, שסיפר בין היתר על הרגע שבו שמע את הפיצוץ: "זה היה כמו נפצים במגרשי כדורגל, לא כמו שמשליכים חצי טון על מטרה בדמשק".

 

הנאשמים הררי ובן דוד מכחישים את המיוחס להם. את הררי מייצג עו"ד איתן סבג, בתיק מייצג גם עו"ד צ'רלי סבג.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
קובי מוסא בעדות מארה"ב
צילום: מוטי קמחי
מומלצים