שתף קטע נבחר

איציק נפטר בשבעה על בנו: האם מדובר בתסמונת "הלב השבור"?

תושב בני ברק בן 31 התמוטט במהלך השבעה על בנו התינוק ונפטר בבית החולים שיבא. האם הסיבה לכך יכולה להיות לב שבור? ד"ר קובי שחם, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב באיכילוב, מספר על התסמינים הזהים להתקף לב הנגרמים מצער וסטרס

איציק (יצחק מאיר) וייס, תושב בני ברק בן 31, נפטר אתמול  (א') לאחר שהתמוטט במהלך השבעה על בנו ישראל בן החמישה חודשים. ישראל התינוק היה בנו הבכור של איציק ואשתו רחל, ונפטר בשנתו. מותו של איציק נקבע זמן קצר אחרי שפונה במצב אנוש לבית החולים שיבא בתל השומר.

 

לא ניתן להכריע בנוגע לסיבה למקרה הטראגי הזה, אך הוא עשוי ליפול לתוך קטגוריית "תסמונת הלב השבור", כך מספר לאולפן ynet ד"ר קובי שחם, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב באיכילוב. "הקונספט הזה של תסמונת הלב השבור קיים באנשים שחווים איזשהו סטרס נפשי אחרי בשורה רעה שהם מקבלים, וויכוח ולפעמים גם משהו שמלווה מחלה רפואית", מסביר ד"ר שחם.

  

צפו בריאיון המלא באולפן ynet:

 

קיראו עוד:

הטעויות שאתם עושים עם הילד - כך תמנעו מוות בעריסה

מחקר: לב שבור עלול לגרום לסרטן במקרים מסוימים

שבועיים אחרי החתונה: אופיר בן ה-28 מת בחדר הכושר

 

התסמינים, לדבריו, זהים לאלה של התקף לב, אך לא נגרמים כתוצאה מחסימה של העורקים. "המעמסה הרגשית שאדם חווה גורמת לשחרור של הורמוני אדרנלין. העומס הזה יוצר עומס על הלב שמביא לירידה חדה בתפקוד שלו. אנשים מגיעים למיון עם פניות זהות לאלה של התקף לב, אבל כשלוקחים אותם לצנתור רואים שהעורקים שלהם תקינים".

 

התופעה תוארה לראשונה בשנת 1990 ביפן, וכונתה תסמונת "טקוצובו", שביפנית משמעה "מלכודת תמנונים". "כשמזריקים חומר ניגוד ללב כדי לבצע אולטרה-סאונד לפני צנתור, הלב נראה כמו מלכודת תמנונים. בעולם היא זכתה לכינוי תסמונת הלב השבור משום שהיא מופיעה במצבים של סטרס", מסביר ד"ר שחם.

 

"לא ניתן לפסוק באופן חד משמעי שזה המקרה", חוזר שחם, "אין ספק שהיה פה מצב טרגי של מעמסה נפשית ורגשית מאוד קשה, אך עם זאת אי אפשר לומר באופן וודאי שזה הסנדרום. תסמונות אחרות יכולות להביא למצב של מוות פתאומי, כולל אירוע לב, למרות שהוא נדיר בגיל צעיר שכזה, ותסמונות גנטיות".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים