שתף קטע נבחר

אחרי הניצחון: ג'ונסון מחזיר את הסכם הברקזיט לפרלמנט

בוריס ג'ונסון יציג ביום שישי למחוקקים את הסכם הפרישה מהאיחוד האירופי, כשבוע אחרי הניצחון הגדול בבחירות - שבהן זכה ברוב מוחלט בפרלמנט. המשימה: אישור ההסכם עד חג המולד

שבוע אחרי הניצחון המזהיר בבחירות יחזיר בוריס ג'ונסון לפרלמנט את הסכם הפרישה עם האיחוד האירופי. הדובר של ראש ממשלת בריטניה אמר שג'ונסון יציג בשישי את החוק שכולל את תנאי הסכם ה"ברקזיט" - הסכם שהפרלמנט דחה לפני שפוזר והלך לבחירות מוקדמות.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

ג'ונסון מעוניין שהפרלמנט יצביע על חוק ה"הברקזיט" לפני חג המולד. טרם ברור מתי תתקיים הצבעה על החוק, מכיוון שהיו"ר החדש של בית הנבחרים צריך לאשר את קיום ההצבעה.

 

 

בריטניה בוריס ג'ונסון נאום ניצחון (צילום: gettyimages)
(צילום: gettyimages)

"אנחנו מתכוונים להתחיל את התהליך לפני חג המולד, ונעשה זאת בדרך החוקתית הראויה ובתיאום עם היו"ר", אמר הדובר. כשנשאל אם החוק יהיה זהה לזה שהוצג בפרלמנט הקודם, הדובר השיב: "הוא ישקף את ההסכם שעשינו עם האיחוד האירופי על הפרישה שלנו".

 

ג'ונסון מעוניין לעמוד בתאריך היעד שהציב האיחוד האירופי לפרישת בריטניה - 31 בינואר 2020. דוברו של ג'ונסון אמר שהממשלה של ג'ונסון משוכנעת שהיא תשיג הסכם סחר ארוך טווח עם האיחוד האירופי בעידן שאחרי ה"ברקזיט".

אינפו גרפיקה תוצאות בחירות בריטניה בוריס ג'ונסון ג'רמי קורבין ()
 

בבחירות הבזק בחמישי זכו ג'ונסון והשמרנים בהישג גדול של 365 מושבים בפרלמנט, שמהווים רוב מוחלט. הרוב הזה יאפשר לג'ונסון, ככל הנראה, להעביר את הסכם הפרישה מהאיחוד האירופי ולשים סוף לסאגה שנמשכת כבר שלוש שנים.

 

היום יקבל ג'ונסון בפרלמנט את פניהם של 109 המחוקקים החדשים של המפלגה השמרנית. הוא צפוי לקרוא להם להצביע בעד הסכם הפרישה מהאיחוד האירופי, כדי שבריטניה תעזוב את האיחוד עד סוף ינואר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים