שתף קטע נבחר

אחרי הלחץ של סער: נתניהו תומך בהצבת מצלמות בקלפיות

במענה לעתירה שהגיש ח"כ גדעון סער לבית הדין של הליכוד, השיבה המפלגה כי "עמדתו העקרונית של ראש הממשלה היא כי המצלמות מסייעות להגנה על טוהר הליך הבחירות"

הקרב על המצלמות: בעקבות עתירה שהגיש ח"כ גדעון סער לבית הדין של הליכוד, מביע ראש הממשלה בנימין נתניהו תמיכה בהצבת מצלמות בקלפיות: "עמדתו העקרונית של ראש הממשלה היא כי המצלמות מסייעות להגנה על טוהר הליך הבחירות ומבטיחות את אמון קהל הבוחרים בתוצאות הבחירות וזאת מבלי לפגוע בחשאיות ההצבעה", נכתב בתגובת הליכוד לעתירה.  

 

 

 

הבקשה של גדעון סער והתשובה של בנימין נתניהו בנושא המצלמות בקלפיות ()
תגובת נתניהו לבקשת סער

הקרב החל לאחר שגדעון סער הגיש עתירה בנושא ואמר כי לא ייתכן שחברי הליכוד שדרשו מצלמות בהיקפים גדולים בהרבה בבחירות הארציות וראש הממשלה אף אמר בקולו כי יש ניסיון לגנוב את הבחירות, יתנגד להצבת מצלמות בספירת הקולות. התשובה לעתירה מחדדת כי נתניהו תומך ברעיון הכללי אולם לא ברור עדיין אם וכיצד ייושם.

 

הבוקר התייחס סער בריאיון לאולפן ynet לסוגיית הצבת המצלמות: "רק לפני שלושה חודשים הבאנו לכנסת הצעה להציב מצלמות, ורה"מ חזר ואמר: 'הם מנסים לגנוב את הבחירות'. למה סירבו לבקשתנו להציב מצלמות בקלפיות? אז אני לא משתמש בטרמינולוגיה הזאת של לגנוב את הבחירות, אבל אני גם קורא לכל חברי סיעת הליכוד שהצביעו יחד איתי במליאת הכנסת בעד ההצעה הזו להשמיע את קולם באופן ברור. יש גבול לכמה ניתן לנקוט דרך אחת בנסיבות מסוימות ובאותן נסיבות לעשות ההפך. אין בזה שום היגיון".

 

במטרה "לשמור על טוהר הבחירות" הקים סער צוות משפטנים, שיעסוק בבדיקת ספר הבוחרים, סדרי ההצבעה והתנהלות הקלפיות.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג, רז גרוס
בנימין נתניהו וגדעון סער
צילום: אוהד צויגנברג, רז גרוס
מומלצים